Lior Eldan – dyrektor operacji firmy Moburst – opublikował informacje na temat zmian, jakie Apple wdrożyło w algorytmie wyszukiwania w App Store. Najbardziej istotną nowością jest wprowadzenie inteligentnej autokorekty, która „wybacza” użytkownikom literówki.

Modyfikacje zostały wdrożone po stronie serwerów Apple i nie mają nic wspólnego z wersją oprogramowania iOS. App Store wymagało wcześniej dokładnego podania nazwy wyszukiwanej aplikacji, jednak teraz uległo to zmianie. Wpisując „sapchat” sklep odnajdzie program „Snapchat”, podobna sytuacja dotyczy między innymi „ubbera” i „Ubera”, a także „mcqrd” i „MSQRD”. Przykłady można oczywiście mnożyć.

Warto dodać, że do App Store mają niedługo zostać wdrożone duże zmiany. Apple planuje rzekomo udostępnić opcję płatnych kont dla deweloperów. Jeżeli wierzyć plotkom, nad nowościami w sklepie Apple pracuje około sto osób, którym przewodzi Todd Teresi - były pracownik Adobe i Yahoo! związany z Apple od 2012 r. Nie sposób nie wspomnieć, że za sklep z aplikacjami odpowiada od pewnego czasu Phil Schiller, który przejął obowiązki w tym zakresie po Eddym Cue.

Źródło: VentureBeat