Według ankiety przeprowadzonej przez Piper Jaffray, coraz więcej amerykańskich nastolatków korzysta z iPhone'ów. Dużą popularnością wśród młodych konsumentów cieszy się również zegarek Apple Watch, choć smartwatche nie są nadal wyjątkowo popularne w tym kręgu użytkowników.

Według wyników ankiety, 12% nastolatków ze Stanów Zjednoczonych nabyło w zeszłym roku urządzenie naręczne, z czego aż 71% rynku wśród tej grupy odbiorców stanowią zegarki Apple Watch. W 2014 r. jedynie 7% nastolatków miało smartwatcha, a 16% wyrażało wstępne zainteresowanie potencjalnym produktem firmy z Cupertino.

Coraz większy odsetek nastolatków używa iPhone'ów - obecnie wynosi on 69%, a jeszcze rok temu na jesień wynosił 67%. Co więcej, trzy czwarte badanych zadeklarowało, że ich następny smartfon będzie produktem Apple. To o 1% więcej, niż kilka miesięcy temu.

Coraz mniej nastolatków używa tabletów. Odsetek ten wynosi 59% w stosunku do 61% przy zeszłorocznym badaniu. Aż 64% tego typu urządzeń to iPady, a 63% respondentów planuje zakup sprzętu Apple w tej kategorii. Warto jednak dodać, że jedynie 13% osób, które nie miało w zeszłym roku tabletu, planuje go zakupić w najbliższym czasie.

Źródło: AppleInsider