Wydana kilka dni temu aktualizacja Adobe Creative Cloud 3.5.0.206 przynosi poważny błąd, który może usunąć z dysku dane użytkownika. Amerykańska firma wylogowała wszystkich klientów ze swojej usługi, zaprzestała dystrybucji wspomnianego uaktualnienia i wydała aktualizację do wersji 3.5.1.209, która jest wolna od błędów.

Już na wstępie warto zaznaczyć, że aktualizacja Creative Cloud do wersji 3.5.0.206 jest niezalecana, a użytkownicy, którzy uaktualnili oprogramowania Adobe powinni powstrzymać się od logowania do usługi i zainstalować program na nowo. Z racji tego, że wspomniany wyżej błąd prowadzi do usunięcia pierwszego pod względem alfabetycznym katalogu na dysku, ewentualnym rozwiązaniem jest założenie pustego folderu i nadanie mu odpowiedniej nazwy - na przykład „.aaaaaaa”. Po logowaniu katalog zostanie usunięty, a pozostałe obszary dysku pozostaną wolne od nieprawidłowego działania produktu Adobe. Warto dodać, że w przypadku wielu użytkowników usuniętym katalogiem okazał się „.DocumentRevisions-V100”, który zawiera newralgiczne dane niezbędne do prawidłowego działania systemu.

Źródło: Ars Technica