W wywiadzie udzielonym serwisowi Wired, Chris Cox - dyrektor produktu Facebooka - przyznał, że namawia swoich pracowników będących posiadaczami iPhone'a, do zmiany telefonu na urządzenie z Androidem. Ma to na celu pokazanie im, jak większość użytkowników korzysta z serwisu społecznościowego Marka Zuckerberga.

Dzięki bliższemu poznaniu systemu Android, podwładni Coxa będą mogli lepiej poznać potrzeby większości użytkowników Facebooka oraz zauważyć błędy w aplikacji mobilnej. To kolejna inicjatywa, która ma na celu pokazanie pracownikom kalifornijskiej firmy, w jaki sposób wiele osób korzysta z mediów społecznościowych.

Ostatnimi czasy Mark Zuckerberg wprowadził akcję „wtorki 2G” dla swoich podwładnych. W każdy wtorek mogą oni przełączyć się na standard drugiej generacji telefonii komórkowej aby zobaczyć, jak wygląda korzystanie z internetu dla wielu osób w Azji, Afryce czy Ameryce Południowej. To właśnie dla użytkowników z tych regionów świata przygotowano aplikację Facebook Lite, która zabiera tylko 0,5 MB miejsca w pamięci urządzenia i ogranicza do minimum pobieranie danych internetowych.

Źródło: Wired, 9TO5MAC