Zręcznościowe platformówki o prostej grafice swoje największe triumfy święciły chyba w latach 80-tych na komputerach 8-bitowych czy automatach arcade. Ich wysoki stopień trudności i związane z tym wciągające gracza łamigłówki, a także ciągła potrzeba doskonalenia swojej zręczności, by przejść do kolejnego etapu, z powodzeniem rekompensowały prostą grafikę. Często z resztą ta prosta, czy wręcz minimalistyczna grafika sama w sobie przyciągała wzrok i stanowiła jeden z elementów stanowiących o atrakcyjności danej gry.

Po dziesięcioleciach okazuje się, że gry tego typu wcale się nie zestarzały. Kolejną grą, która to udowadnia jest Almost Impossible!, napisana przez Dana Counsella, znanego przede wszystkim chyba z Realmac Software. Co ciekawe, Almost Impossible to jego prywaty projekt - stworzony niejako po godzinach.

Almost Impossible!

Almost Impossible! to przykład takiej właśnie wciągającej platformówki z trudnymi poziomami (stąd pewnie tytuł tej gry) i przyjemną minimalistyczną retro grafiką w stylu komputerów 8-bitowych, choć oczywiście w znacznie wyższej rozdzielczości. Dodać do tego wypada całkiem niezły podkład muzyczny, również nawiązujący do minionej epoki.

Almost Impossible!

W grze sterujemy niewielką białą piłką, która cały czas się odbija. Możliwości nie mamy za wiele, możemy w podskokach przemieszczać się w prawo lub w lewo, dotykając odpowiedniej połowy ekranu iPhone'a lub iPada. Generalnie jednak powinniśmy poruszać się w prawo. Podążając w tym kierunku będziemy mieli okazję pokonać płynnie następujące po sobie kolejne plansze (poziomy), których granicę wyznaczają strumienie białych cząsteczek przesuwających się w górę ekranu.

Almost Impossible!

Każda z 50 plansz zbudowana jest z kwadratowych cegieł, z których część jest w pełni neutralna i nieruchoma, kolejne po dotknięciu poruszają się w górę lub w dół, co może nam pomóc, lub zaszkodzić, jeszcze inne, zwykle oznaczone na czerwono lepiej omijać z daleka, Plansze mogą być też najeżone kolcami czy równie groźnymi czerwonymi piłeczkami. Zetknięcie z którymkolwiek z tych elementów to koniec. Na szczęście w Almost Impossible! nie ma ograniczonej liczby żyć. Zaczynamy po prostu od początku aktualnego etapu.

Almost Impossible!

Przeszkody, jak już wspominałem, nie są łatwe do pokonania. Pamiętać trzeba, że nasza piłka się odbija. Często nie chodzi tylko o przeskakiwanie przeszkód, ale i omijanie kolców wiszących nad nami. Ruch do przodu musi nastąpić w odpowiednim momencie, np. kiedy piłeczka zacznie spadać w dół. Poziom trudności poszczególnych etapów nie czyni ich jednak niemożliwymi do przejścia.

Almost Impossible!

Jeśli lubicie takie retro platformówki to myślę, że z Almost Impossible! będziecie zadowoleni.

Wspomnieć wypada, że jest to jedna z pierwszych gier dostępnych nie tylko w wersji dla iOS i OS X, ale także dla tvOS, a więc będziecie w nią mogli pograć na nowym Apple TV.

Almost Impossible!

Almost Impossible! dla iOS w App Store w cenie 1,99 €.

Almost Impossible! dla OS X w Mac App Store w cenie 3,99 €.