Odpowiedz na ten temat
Strona 1 z 6 1 2 3 4 5 ... OstatniaOstatnia
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 56
  1. Avatar b.milewski MyApple Team
    Dołączył
    Feb 2007
    Skąd
    Glasgow
    Postów
    4,320

    Cytuj | #1


    Jak donoszą zagraniczne źródła, największy internetowy sprzedawca elektronicznych książek - Amazon.com przegrał wojnę cenową z Apple. W efekcie ceny książek w internetowym sklepie Amazon podrożeją z 9,99$ do 12,99$ i 14,99$ za sztukę, jednocześnie wyrównując się z cenami jakie proponuje iBooks Store Apple.

    Jedną z rzeczy, która ma przekonać potencjalnych klientów do zakupu iPada jest dostęp do internetowego sklepu o nazwie iBooks Store, który ma realne szanse zagrozić dotychczasowemu hegemonowi na rynku e-booków - Amazonowi. O tym, że Apple ma szanse stać się liderem, świadczy fakt podpisania umowy z największymi wydawnictwami w Stanach Zjednoczonych, w tym z wydawnictwem Macmillian, proponując im atrakcyjny system prowizyjny. W przeciwieństwie do Amazon, który pobiera 70% prowizji od sprzedanej książki, Apple proponuje odwrotny model, oddając wydawcom 70% zysków, a zachowując dla siebie 30%. Nic dziwnego, że Macmillian wymusił na Amazon zmianę wynegocjowanej wcześniej umowy, wyrównując ceny ze sklepem Apple. Kwestią czasu jest kiedy to samo zrobią inni amerykańscy wydawcy.

    Zgodnie z modelem agencji będziemy sprzedawać cyfrowe wydania książek klientom za pośrednictwem naszych przedstawicieli. Sprzedawcy detaliczni będą działać pod kontrolą naszych agentów i otrzymywać 30% prowizji od sprzedanego tytułu. Cena zostanie ustalona indywidualnie dla każdego tytułu. Ceny cyfrowych wydań książek będą wahać się między 12,99$ a 14,99$. Fizyczne wydania książek będą pojawiać się jednocześnie z wersją elektroniczną lub dzień po premierze wersji elektronicznej. Ceny mogą ulec zmianom w czasie.
    Skomentował prezes Macmillian, John Sargent.

    Wkrótce po wypowiedzi Sargenta, Amazon wydał oświadczenie dotyczące cen, obwiniając za ten stan rzeczy wydawnictwo Macmillian.

    Chcielibyśmy poinformować o dużych rozbieżnościach co do warunków umowy i zgodzie wydawnictwa Macmillian na tymczasowe zawieszenie ich wszystkich pozycji. Chcemy jednak byś wiedział, że w końcu będziemy musieli skapitulować, przyjmując jednocześnie warunki stawiane przez Macmillian, ponieważ wydawnictwo posiada monopol na wydawane przez siebie tytuły, a my nadal chcemy je udostępniać tobie, nawet jeśli ceny mają wzrosnąć. Nadal uważamy, że ceny są za wysokie.
    Przedstawiciele Amazon uważają, że podwyżka cen za książki wydawnictwa Macmillian nie spowoduje reakcji łańcuchowej wśród innych wydawców. Decyzja Macmillian może spowodować, że mniejsi i niezależni wydawcy mogą zdecydować się na obniżenie cen swoich tytułów, chcąc być konkurencją na rynku.

    Tuż po zakończeniu konferencji na której został zaprezentowany iPad, dziennikarz Walt Mosberg miał okazję przeprowadzić rozmowę ze Stevem Jobsem, w której prezes Apple poinformował, że iPad i Kindle będą oferować te same ceny.

    Wydawcy zaczynają przenosić swoje książki z Kindle, ponieważ nie są z niego zadowoleni.
    Można było usłyszeć podczas rozmowy Jobsa z Mosbergiem.

    Trudno nie zgodzić się z wydawcami. iPad w przeciwieństwie do Kindle oferuje wysokiej jakości kolorowy wyświetlacz. Kindle posiadając matrycę e-ink potrafi wyświetlać monochromatyczny obraz. Dodatkowym atutem zwiększającym atrakcyjność książek w iBooks Store jest format e-booków EPUB, który zapewnia idealne dopasowanie książki do czytnika oraz wiernie odwzorowuje zachowanie książki do oryginału.


    Ostatnio edytowane przez 51m0n ; 02.02.2010 o 00:15
    Komputer: MacBook Pro 2.2GHz| GF 8600GT | 4GB RAM| 320 GB HDD 7200RPM | Mac OS X Snow Leopard 10.7.2
    Telefon: iPhone 4 16GB Black
    Odtwarzacz: iPhone 4 16GB


  2. Avatar goodboy25
    Dołączył
    Nov 2007
    Skąd
    WaWa
    Postów
    3,192

    Cytuj | #2

    Cytat Napisał b.milewski Zobacz post
    ceny książek w internetowym sklepie Amazon podrożeją z 9,99$ do 12,99$ i 14,99$ za sztukę, jednocześnie wyrównując się z cenami jakie proponuje iBook Store Apple.
    Nie jest to dobra wiadomość dla konsumentów...

    Poza tym w dziwny sposób przedstawiłeś ocene ekranu w porównaniu do e-inka. Zgadzam się, że ekran LCD zapewnia kolorowy ekran i dodatkowy content, ale do książek to on się za bardzo nie nadaje i bardzo szybko męczy wzrok. Czemu ta jakże krytyczna wada urządzenia Apple jest pomijana w ocenie jego przydatności jako e-booka?
    Ostatnio edytowane przez goodboy25 ; 01.02.2010 o 22:48
    Komputer: PC: core2duo 2,4ghz @ 3.5ghz, 6gb ram, dysk 1TB, NVIDIA GTX560Ti / LAPTOP: HP Pavilion
    Telefon: Nokia 6300
    Odtwarzacz: iPod Touch 3gen 32GB


  3. Dołączył
    May 2009
    Skąd
    Kotomierz, Poland
    Postów
    35

    Cytuj | #3

    70% marży?! Koszmar! Nie dziwię się, że Macmillan "przenosi się" do iBook Store:

    1. Może więcej zarobić.
    2. Ich wydawnictwa będą o wiele ciekawsze i "miłe dla oka".

    Konkurencja jest jak rywalizacja w naturze - słaby umiera.
    Komputer: Mac Mini 2009 - 2 GHz C2D, 1 GB RAM DDR3, 120 GB
    Telefon: Nokia 6300

  4. Avatar kaaple
    Dołączył
    Jan 2009
    Skąd
    Zielona Góra
    Postów
    87

    Cytuj | #4

    eh czemu najwieksza ikona marki Apple ubiera sie jak jakis wiesniak, wytlumaczcie mi to bo nie czaje bazy, robi najladniejsze kompy na swiecie a nosi adasie i przykrutkie dzinsy i koszule w spodniach... mamo ratuj bo swiat sie konczy!
    Komputer:  iMac 5.1 (2006 Late)
    Telefon:  iPhone 4 Black (bez JB)
    Odtwarzacz:  iPod Shuffle 2G

  5. Avatar feuerfest
    Dołączył
    May 2009
    Skąd
    Monachium, DE
    Postów
    3,169

    Cytuj | #5

    gdyby LCD byly takie meczace nie spedzalbym bez problemu 12 godzin dziennie przed kompem :P czesto czytam ksiazki z laptopa, przy przyciemnionej matrycy jest calkiem miodnie pomijajac oczywiscie rozmiary laptopa. czasami sobie po prostu zakladam sluchawki i komputer czyta mi na glos
    Macbook Pro i5 / iPhone 4 / iPad 2 / Kindle 4 / iPod Nano 3

  6. Avatar b.milewski MyApple Team
    Dołączył
    Feb 2007
    Skąd
    Glasgow
    Postów
    4,320

    Cytuj | #6

    Cytat Napisał goodboy25 Zobacz post
    Nie jest to dobra wiadomość dla konsumentów...

    Poza tym w dziwny sposób przedstawiłeś ocene ekranu w porównaniu do e-inka. Zgadzam się, że ekran LCD zapewnia kolorowy ekran i dodatkowy content, ale do książek to on się za bardzo nie nadaje i bardzo szybko męczy wzrok. Czemu ta jakże krytyczna wada urządzenia Apple jest pomijana w ocenie jego przydatności jako e-booka?
    goodboy wiele osób mówi, że matryca w iPadzie będzie męczyć wzrok. Nie zgadzam się. Nikt nie będzie czytać książki przez 10 godzin. Nawet prawdziwej książki nie jest się w wstanie tak długo czytać. Uważam, że matryca jest lepsza w iPadzie od e-ink ponieważ ta jest kolorowa, podobno ma świetne kolory. Pomyśl teraz zakładasz subskrypcje National Geographic. Piękne zdjęcia i filmy. E-ink nie ma czym konkurować. Myślę, że elektroniczna prasa będzie bogato zdobiona w różnego rodzaju kolorowe zdjęcia i filmy. Z tego co wiem e-ink jest w kolorze ale cena matryc jest znacznie wyższa od tradycyjnych i chyba ma gorsze kolory.
    Komputer: MacBook Pro 2.2GHz| GF 8600GT | 4GB RAM| 320 GB HDD 7200RPM | Mac OS X Snow Leopard 10.7.2
    Telefon: iPhone 4 16GB Black
    Odtwarzacz: iPhone 4 16GB

  7. Avatar feuerfest
    Dołączył
    May 2009
    Skąd
    Monachium, DE
    Postów
    3,169

    Cytuj | #7

    Cytat Napisał kaaple Zobacz post
    eh czemu najwieksza ikona marki Apple ubiera sie jak jakis wiesniak, wytlumaczcie mi to bo nie czaje bazy, robi najladniejsze kompy na swiecie a nosi adasie i przykrutkie dzinsy i koszule w spodniach... mamo ratuj bo swiat sie konczy!
    a co, ma sie odje*ać w garniak? fajnie ma chloapk ze sie moze ubierac do pracy jak chce, niewielu ma ten przywilej. ja siebie tez nie widze w garniaku :P irokez i glany sie nie komponuja :P
    Macbook Pro i5 / iPhone 4 / iPad 2 / Kindle 4 / iPod Nano 3

  8. Avatar goodboy25
    Dołączył
    Nov 2007
    Skąd
    WaWa
    Postów
    3,192

    Cytuj | #8

    @feuerfest

    Nie zgadzam się z Tobą. Co innego siedzenie przed LCD przez X godzin, a co innego czytanie tekstu przez X godzin. W tym drugim przypadku oczy męczą się diametralnie szybciej. W końcu z jakichś pobudek technologia e-ink została wymyślona, prawda? Na e-inku oczy nie męczą się w ogóle, bez różnic w stosunku do czytania fizycznej książki. I to jest prawdziwy e-bookowy experience, iPad jest jedynie jego prowizorką, w dodatku niszczącą wzrok.
    Komputer: PC: core2duo 2,4ghz @ 3.5ghz, 6gb ram, dysk 1TB, NVIDIA GTX560Ti / LAPTOP: HP Pavilion
    Telefon: Nokia 6300
    Odtwarzacz: iPod Touch 3gen 32GB

  9. Avatar feuerfest
    Dołączył
    May 2009
    Skąd
    Monachium, DE
    Postów
    3,169

    Cytuj | #9

    Cytat Napisał goodboy25 Zobacz post
    @feuerfest

    Nie zgadzam się z Tobą. Co innego siedzenie przed LCD przez X godzin, a co innego czytanie tekstu przez X godzin. W tym drugim przypadku oczy męczą się diametralnie szybciej. W końcu z jakichś pobudek technologia e-ink została wymyślona, prawda? Na e-inku oczy nie męczą się w ogóle, bez różnic w stosunku do czytania fizycznej książki. I to jest prawdziwy e-bookowy experience, iPad jest jedynie jego prowizorką, w dodatku niszczącą wzrok.
    no moja praca polega pracy z szeroko pojetym tekstem (i to takim, że przecietnemu zjadaczowi chleba eksplodowalby mozg i splesnialy oczy) wiec to ja sie ponownie nie zgadzam ze czytanie z LCD meczy czy niszczy wzrok :P wdupiam oczy w czarne literki na bialym tle (albo odwrotnie) praktycznie non stop 8-12 godzin dziennie. nie widze roznicy miedzy tym a ipadem na matrycy s-ips, z szerokimi kątami widzenia, mozna wygodnie usiasc trzymac w odpowiedniej odleglosci, troche zdimowany i gitara
    Macbook Pro i5 / iPhone 4 / iPad 2 / Kindle 4 / iPod Nano 3

  10. Avatar goodboy25
    Dołączył
    Nov 2007
    Skąd
    WaWa
    Postów
    3,192

    Cytat Napisał b.milewski Zobacz post
    goodboy wiele osób mówi, że matryca w iPadzie będzie męczyć wzrok. Nie zgadzam się. Nikt nie będzie czytać książki przez 10 godzin. Nawet prawdziwej książki nie jest się w wstanie tak długo czytać. Uważam, że matryca jest lepsza w iPadzie od e-ink ponieważ ta jest kolorowa, podobno ma świetne kolory. Pomyśl teraz zakładasz subskrypcje National Geographic. Piękne zdjęcia i filmy. E-ink nie ma czym konkurować. Myślę, że elektroniczna prasa będzie bogato zdobiona w różnego rodzaju kolorowe zdjęcia i filmy. Z tego co wiem e-ink jest w kolorze ale cena matryc jest znacznie wyższa od tradycyjnych i chyba ma gorsze kolory.
    Sorry, ale wykazujesz się w tej chwili wielką ignorancją. Oczywiście nie odbieram zalet ekranu w iPadzie, jest on wysokiej jakości (matryca IPS), jednak nie jest to ekran przystosowany do czytania e-booków! Od tego są e-inki, nawet kolorowe też już są.

    Amazon wcale tak łatwo nie musi przegrać, po pierwsze ze względu na właśnie przewagę e-ink w aspekcie czytania książek, a po drugie w fakcie braku zaplecza klientów Apple, póki co iPad nie jest jeszcze sprzedawany, a po wejściu na rynek jest wielką niewiadomą czy i jeśli tak to jaki odniesie sukces. Zatem póki co korzystne umowy jakie wydawcy zawarli z Apple są tylko na papierze i nie mają żadnego rzeczywistego wymiaru. Apple zwyczajnie nie ma jeszcze zbudowanej bazy konsumentów e-booków, a ci nie wiadomo czy tak łatwo dadzą się przekonać do idei czytania książek na matrycy LCD.
    Komputer: PC: core2duo 2,4ghz @ 3.5ghz, 6gb ram, dysk 1TB, NVIDIA GTX560Ti / LAPTOP: HP Pavilion
    Telefon: Nokia 6300
    Odtwarzacz: iPod Touch 3gen 32GB

Odpowiedz na ten temat
Strona 1 z 6 1 2 3 4 5 ... OstatniaOstatnia