Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 24

  1. Dołączył
    May 2009
    Postów
    19

    Cytuj | #1

    Witam,
    Dostałem wczoraj pisemko z Ispota, że moja gwarancja za 2 miechy dobiegnie końca. Byłem tego świadom (przy zakupie) , że macbooki mają gwarancje tylko na rok. Ale ostatnio poszperałem i dowiedziałem się, że każdy sprzęt elektroniczny zakupiony w Unii Europejskiej musi posiadać gwarancję min. na 2 lata. Wiecie jaki jest stosunek apple o tego prawa? Czy ktoś próbował uświadomić ispot ?
    Pzdr
    Bartek


  2. KP
    KP jest offline

    Dołączył
    Apr 2006
    Lokalizacja
    Wrocław
    Postów
    88

    Cytuj | #2

    Gwarancja jest dobrowolnie udzielana przez producenta i może mieć dowolną długość - więc tutaj iSpot ma rację. W Uni natomiast obowiązuje 2-letnia odpowiedzialność sprzedawcy za zgodność towaru z umową - czyli nie Apple, ale samego iSpotu. Ciekawy jestem, czy ktoś już korzystał z tego przepisu z polskimi sprzedawcami i jakie są jego doświadczenia.

  3. Awatar Riddle
    Dołączył
    Mar 2009
    Lokalizacja
    Warszawa
    Postów
    1,631

    Cytuj | #3

    Jak to jakie doświadczenia - prawo każe, więc musi być, jak sprzedawca niekompetentny to do kierownika. Prawo stoi po stronie klienta.
    Komputer: Macbook Pro 13.3, PC
    Telefon: iPhone 4S
    Tak, to ja, a tam obok siedzi moje zdanie. Ale wcale nie musisz nas respektować.

  4. Awatar janhalb
    Dołączył
    Aug 2008
    Postów
    705

    Cytuj | #4

    Gwarancja producenta musi mieć _minimum_ rok (może być dłuższa, ale nie krótsza). Ale po upływie tego roku masz jeszcze rok gwarancji ze strony sprzedawcy - tak stanowi prawo UE i nie zależy to od dobrej woli czy widzimisię sprzedawcy.

    Mnie przed świętami zepsuła się lampa błyskowa - była już miesiąc po rocznej gwarancji producenta. Oddałem do sklepu w którym ją kupiłem (internetowego zresztą) i bez słowa komentarza przyjęli ją w ramach naprawy gwarancyjnej, naprawili, odesłali.

    iSpot (jeśli tam kupiłeś sprzęt) w podobnej sytuacji _musiałby_ postąpić tak samo - jakby odmówił, idziesz to sądu (czy może najpierw do federacji konsumentów, nie wiem). Prawo jest po Twojej stronie.
     MacBook black, 2,4 GHz, 2 GB RAM, 500 GB HDD


  5. Dołączył
    May 2009
    Postów
    19

    Cytuj | #5

    Dzięki za informację. Przedłużenie gwarancji trochę drogie. Mam nadzieje, że iSpot poważna firma.

  6. Awatar imrik
    Dołączył
    Aug 2005
    Lokalizacja
    Wrocław, Poland
    Postów
    2,274

    Cytuj | #6

    Gwarancja to nie to samo jak "niezgodność towaru z umową", potocznie rękojmia. Odsyłam po szczegóły do dziennika ustaw z dnia 5 września 2002 roku z poprawką z dnia 27 lipca 2002 roku "o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego."

    Radzę zapoznać się z prawem a potem nie pieprzyć głupot i nie wychodzić na debila
    Komputer: MacBook Pro 13" Retina Late 2013
    Telefon: iPhone 5s 32GB
    Odtwarzacz: iPhone 5s 32GB
    Tablet: iPad mini Retina

  7. Awatar janhalb
    Dołączył
    Aug 2008
    Postów
    705

    Cytuj | #7

    Cytat Zamieszczone przez imrik Zobacz posta
    (...)Odsyłam po szczegóły do dziennika ustaw z dnia 5 września 2002 roku z poprawką z dnia 27 lipca 2002 roku (...)
    Radzę zapoznać się z prawem a potem nie pieprzyć głupot i nie wychodzić na debila
    Ekhm, to ja sobie pozwolę odesłać do Wikipedii w celu sprawdzenia od kiedy Polska jest członkiem UE. Bo tak na moje oko to w 2002 r. jeszcze nie była. A "dwa lata gwarancji" o których pisałem wyżej gwarantuje (nomen omen) właśnie prawo unijne. Oczywiście, być może ta druga część nazywa się rękojmią czy jakkolwiek, ale fakty pozostają takie: jeśli urządzenie elektroniczne psuje się (bez naszej winy) w ciągu 2 lat od chwili zakupu, sprzedawca _ma_obowiązek_ przyjąć je do naprawy bez kosztów ze strony klienta. Chyba, że serwis w czasie naprawy wykaże że uszkodzenie było jednak z winy klienta (jakieś zalania etc.).

    Więc zanim się zacznie o debilizmie mówić, może warto uważniej czytać komentowane posty?...
     MacBook black, 2,4 GHz, 2 GB RAM, 500 GB HDD

  8. Awatar parmenides
    Dołączył
    Mar 2008
    Postów
    958

    Cytuj | #8

    Wikipedia jest społecznikowska i czasami pojawią się w niej straszne babole. Wikipedia nie stanowi polskiego prawa. Polskie prawo jest wciąż dostosowywane do unijnych norm, w 2002 roku wiele ustaw było sprzecznych, proces trwa nadal. Polska o to walczyła.
    Sam jestem ciekaw jak wygląda sprawa rękojmi, gwarancji w kontekście aktualnie obowiazujacego w Polsce prawa. Nie jestem prawnikiem, wiec z ciekawoscia będę się przyglądać dyskusji.
    Komputer: Imac 21,5'' i5/16GB ram/6750M+eizo 2233+spyder 3 pro
    Telefon: ip 4s
    Odtwarzacz: niemal nie używam
    Tablet: Ipad 2 3G, iPad mini retina

  9. Awatar krakers
    Dołączył
    Dec 2008
    Lokalizacja
    Nibylandia
    Postów
    8,131

    Cytuj | #9

    Cytat Zamieszczone przez janhalb Zobacz posta
    Gwarancja producenta musi mieć _minimum_ rok (może być dłuższa, ale nie krótsza). Ale po upływie tego roku masz jeszcze rok gwarancji ze strony sprzedawcy - tak stanowi prawo UE i nie zależy to od dobrej woli czy widzimisię sprzedawcy.
    Nieprawda. Ze strony sprzedawcy masz zawsze dwa lata w myśl ustawy konsumenckiej właśnie z 2002 roku (może po wejściu do UE były poprawki - nie wiem), a gwarancja producenta jest dobrowolna.
    Komputer: MBA 13" 2011
    Telefon: HTC One Black
    Nie udzielam porad poprzez Prywatną Wiadomość. To uderza w charakter i sens istnienia forum, które daje każdemu prawo do zadania pytań i poznania odpowiedzi na nie.

  10. Awatar imrik
    Dołączył
    Aug 2005
    Lokalizacja
    Wrocław, Poland
    Postów
    2,274

    Dwa lata gwarancji *na podstawie niezgodności towaru z umową* gdy towar był wydany na osobę fizyczną lub *na podstawie rękojmi* gdy towar był wydany na firmę. Gwarancja jaką udziela *gwarant* trwa minimum rok, ale może i dłużej (na przykład odpłatnie). Wszystkie trzy formy realizacji *reklamacji* nie są tożsame i opisują je odrębne akty prawne. W szczególności przypadki w jakich można się powołać na co i jak rozwiązywać spór cywilno-prawny między producentem-sprzedawcą-kosnumentem. Polecam lekturę prawa cywilnego po raz drugi.

    PS: na Wikipedii to se można sprawdzać dyskografię zespołu muzycznego, a nie interpretację obowiązujących przepisów, chyba że chce się po prostu mieć kłopoty z tytułu nieznajomości przepisów.
    PS2: w tej jak i w poprzedniej wypowiedzi nie komentuje żadnych postów czy autorów wpisów, jedynie wnoszę swoje 0,02 złotego do tematu.
    Ostatnio edytowane przez imrik ; 12.02.2010 o 19:17
    Komputer: MacBook Pro 13" Retina Late 2013
    Telefon: iPhone 5s 32GB
    Odtwarzacz: iPhone 5s 32GB
    Tablet: iPad mini Retina

  • Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni