Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Logitech QuickCam Vision Pro


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#1 b.milewski

b.milewski
  • 4 486 postów
  • SkądGlasgow

Napisano 13 marca 2009 - 12:56

[newshuge]http://01.img.myapple.pl/testy/quickcam/cam_2.jpg[/newshuge]Internet w Polsce rozwija się z roku na rok coraz szybciej, zapewniając użytkownikom sprawniejsze przesyłanie plików, prowadzenie lepszej jakości rozmów za pomocą komunikatorów takich jak np. Skype. Stale polepszająca się jakość łączy internetowych umożliwia oprócz szybszego pobierania różnego rodzaju plików prowadzenie wideo rozmów w wysokiej jakości. Co prawda na strumieniowe przesyłanie obrazu w jakości HD przyjdzie poczekać nam jeszcze sporo czasu, już teraz możemy cieszyć się dobrej jakości obrazem idącym w parze z szybkością Internetu, dzięki stale ulepszanym urządzeniom rejestrującym obraz. Takim urządzeniem jest recenzowana dzisiaj kamera internetowa Logitech QuickCam vision Pro, która może rejestrować obraz z rozdzielczością 920px. Logitech posiada w swojej ofercie całą gamę kamer internetowych, jednak QuickCam Vision Pro jest pierwszym urządzeniem dedykowanym dla komputerów Apple. QuickCam jest niższym modelem nie dawno wprowadzonej kamery QuickCam Pro 9000. Cechą charakterystyczną tych dwóch urządzeń jest szklana optyka marki Carl Zeiss. Już sama nazwa Carl Zeiss może u co niektórych wywołać miły dreszczyk emocji. Czy technologia zastosowana w kamerze internetowej Logitecha w połączeniu ze szklaną optyką wyróżnia się z pośród innych kamer internetowych na rynku? Dowiecie się w dalszej części recenzji.

Dołączona grafika

Wygląd i wyposażenieKamera zapakowana jest w dość spore jak na tego typu urządzenie pudełku. Dostanie się do zawartości opakowania zajmuje trochę czasu, bowiem oprócz kartonu kamera została zapakowane w plastykowe, przeźroczyste pudełko, do którego dodatkowo zapakowano krótką instrukcję i materiały prasowe. Zaskoczeniem dla wszystkich będzie zapewne brak jakichkolwiek sterowników do kamery. Również na stronie producenta na darmo ich szukać. Zaglądając do instrukcji obsługi dowiadujemy się, że kamera działa z komputerem bez żadnego oprogramowania. Wystarczy podłączyć kabel USB do wolnego portu i gotowe. Skype rozpoznaje kamerę bez problemu i od razu po podłączeniu zarówno QuickCam jak i Skype są gotowe do pracy. Problem pojawia się podczas pracy z aplikacją Photo Booth, która jest integralną częścią nowego systemu Mac OS X Leopard. Według informacji jakie zamieścił producent w instrukcji, kamera działa bez problemu również z Photo Booth. W praktyce, by program rozpoznał kamerę Logitech, najpierw trzeba uruchomić samą aplikację, a dopiero później podłączyć kamerę do komputera. W innym przypadku kamera nie zostanie aktywowana, a Photo Booth będzie pracował z iSight, czyli fabryczną kamera znajdującą się w każdym nowym laptopie i wszystkich iMacach oraz nowym Apple Cinema Display. Niestety ciężko jest stwierdzić, po czyjej stronie leży wina - Logitecha czy Apple. W komunikatorze iChat wykrycie urządzenia przebiegło bezproblemowo. Jedyną czynnością jaka musimy wykonać jest wybranie kamery w preferencjach programu.

Dołączona grafika

Brak dodatkowego oprogramowania niesie ze sobą jeszcze jeden problem. W chwili, gdy chcemy nagrać materiał wideo, musimy sięgnąć po oprogramowanie firm trzecich. Logitech jak wspomniałem nie dostarcza żadnego oprogramowania umożliwiającego nagrywanie materiału wideo. Brak dołączonego programu nie stawia nas w beznadziejnej sytuacji. Wideo możemy nagrywać przez Photo Booth, jednak opisywany wcześniej problem, który polega na niewykrywaniu kamery od razu po włączeniu aplikacji, nie jest najwygodniejszą metodą rejestracji obrazu. Drugim sposobem na nagrywanie wideo jest QuickTime Pro. Osoby, które nie posiadają wersji Pro, nie będą mogły i w tym przypadku cieszyć się z domowej roboty filmów i prezentacji. Współpraca z QuickTime Pro także niesie ze sobą pewne problemy, które opisze w dalszej części recenzji.

Dołączona grafika

Specyfikacja techniczna:-Soczewki Carl Zeiss-Matryca 2 miliony pikseli -Typ czujnika CMOS-Redukcja czerwonych oczu-Funkcja aparatu cyfrowego - tak-Funkcja kamery internetowej -tak-Funkcja dyktafonu - nie-Lampa błyskowa nie-Maks. rozdzielczość -1600 x 1200 piksele-Maks. rozdzielczość trybu video - 960 x 720 piksele-Autofokus -Rejestracja wideo z prędkością 30 klatek na sekundę-Wbudowany mikrofon kierunkowy z funkcją tłumienia zakłóceń -Uniwersalny uchwyt mocujący za pomocą którego można powiesić kamerę na monitorze lub postawić na płaskiej powierzchni. -Kabel USB-Waga 395 gMinimalne wymagania sprzętowe: -Mac OS X 10.4.11 lub nowszy-Procesor ProwerPC 800 MHz lub IntelSzklane oko, czyli jakość materiału wideoKamera Logitech QuickCam Vison Pro została wyposażona we wspomnianą wcześniej optykę Carl Zeiss. Trzeba przyznać, że szklane soczewki w połączeniu z matrycą o rozdzielczości 2 milionów pikseli, robią wrażenie. Obraz rejestrowany przez Skype i iChat jest bardzo dobrej jakości. Podczas testu nie zauważyłem tzw. ziarna, które można dostrzec w kamerze iSight. Dwa miliony pikseli na prawdę robi swoje i nie jest to chwyt marketingowy. Również wbudowany mikrofon bije na głowę ten we wszystkich laptopach Apple i komputerach stacjonarnych iMac. W przeciwieństwie do standardowego mikrofonu ten nie rejestruje pogłosów występujących podczas pracy wentylatorów komputera. Szczególnie słychać echo pracujących wiatraków w czasie wideo rozmowy przez Skype. Te dwie rzeczy są zdecydowanym plusem kamery Logitecha. Również redukcja czerwonych oczu działa poprawnie. Logitech chwali się z zastosowania autofokusa, który łapie ostrość w mniej niż trzy sekundy. Informacje prasowe nie kłamią - kamera łapie ostrość bardzo sprawnie i zajmuje jej to znacznie mniej niż trzy sekundy. Jak działa autofokus możecie się przekonać oglądając film demonstracyjny zamieszczony na początku recenzji oraz próbkę zamieszczoną poniżej.


Logitech QuickCam Vision Pro

QuickCam Vision Pro potrafi zarejestrować standardowo materiał wideo w rozdzielczości do 720 pikseli, jednak aby móc wykorzystać maksimum możliwości, czyli nagrywać wideo w rozdzielczości 920 pikseli, musimy sięgnąć po oprogramowanie firm trzecich np. BTV Pro. Jeśli chodzi o współpracę z komunikatorami iChat i Skype to do jakości dźwięku i obrazu nie możemy mieć najmniejszego zastrzeżenia - parametry te są po prostu wyśmienite. Również technologia Logitech RightLight 2, która odpowiada za poprawę obrazu w warunkach słabego lub nierównomiernego oświetlenia, spisuje się na piątkę z plusem. By było sprawiedliwie musimy wymienić poważną wadę tej kamery. Podczas gdy współpraca z komunikatorami Skype i iChat nie budzi najmniejszych zastrzeżeń, to działanie z QuickTime Pro już tak. W czasie nagrywania wstępu, który możecie obejrzeć na początku naszej recenzji, odnotowaliśmy znaczy spadek jakości rejestrowanego obrazu. Nie wiem czym jest to spowodowane, być może jest to wina systemu operacyjnego i braku odpowiednich sterowników do kamery. Jakość materiału wideo rejestrowanego w QuickTime Pro jest nieporównywalnie gorsza od tego, jaki możemy zobaczyć podczas prowadzenia wideo konferencji przez Skype. Kolejną niepokojącą rzeczą jest tendencja do zawieszania się programu QuickTime. W czasie rejestracji wstępu do recenzji bardzo często pojawiały się kolorowe linie, podobne do artefaktów, które mają miejsce, gdy karta graficzna się przegrzewa. Opisywane zakłócenia trwają niedługo, ok. 5 sekund, po czym pojawia się obraz w dość dobrej jakości.

Dołączona grafikaDołączona grafika

PodsumowanieKamera Logitech QuickCam Vision Pro jest godnym polecenia produktem dla osób, które szukają kamery dającej lepszy dźwięk i obraz niż standardowa kamera iSight. Szczególnie zainteresowane powinny być osoby posiadające starsze monitory Apple Cinema Display, które nie mają wbudowanej kamery oraz właściciele monitorów innych firm. Jakość rejestrowanego obrazu i dźwięku powinna zadowolić nawet najbardziej wymagających użytkowników komputerów. Ciekawy design i uniwersalna stopka, która pozwala zarówno na zamocowanie kamery na dowolnym monitorze, jak i umieszczenie jej np. na biurku, czynią z niej uniwersalne narzędzie do prowadzenia rozmów wideo przez Skype lub iChat. Szkoda, że producent nie zadbał o oprogramowanie, które było by w stanie zaoferować wszystkie funkcje drzemiące w tym małym urządzeniu. Niepokój budzi obniżona jakość obrazu w QuickTime Pro i losowo pojawiające się artefakty. Cena jaką trzeba zapłacić za tą kamerę, czyli 399 zł sprawia, że nabędą ją osoby posiadające duży nadmiar gotówki na swoim koncie. Dla znacznej większości użytkowników komputerów Apple wbudowana kamera iSight pozostanie nadal podstawowym narzędziem rejestracji obrazu podczas rozmów wideo z bliskimi i przyjaciółmi.

Dołączona grafika

[newsindexsmall]http://01.img.myapple.pl/testy/quickcam/cam_3.jpg[/newsindexsmall][newsindexhuge]http://01.img.myapple.pl/testy/quickcam/cam_1.jpg[/newsindexhuge][articleindexsmall]http://farm4.static.flickr.com/3451/3356295267_a864167e18_o.jpg[/articleindexsmall]

#2 pk5

pk5
  • 93 postów
  • SkądWrocław, Poland

Napisano 13 marca 2009 - 13:16

A czy wersja "pctowa" Pro 900 również działa na Macu? I czemu Vision Pro "jest niższym modelem", nie mają takich samych parametrów?

#3 zgagato

zgagato
  • 115 postów
  • Skąd3miasto

Napisano 13 marca 2009 - 13:39

Mam ta kamere przy PB Alu 1.33@1.5 i zarowno z Photo Booth jak i skype dziala genialnie, bez problemow. Pod Leopardem 10.5.3.

#4 iPaweł

iPaweł
  • 811 postów
  • SkądПри́п'ять

Napisano 13 marca 2009 - 13:40

A czy wersja "pctowa" Pro 900 również działa na Macu?

I czemu Vision Pro "jest niższym modelem", nie mają takich samych parametrów?


Tak działa.

#5 kolargol

kolargol
  • 14 postów

Napisano 13 marca 2009 - 14:15

Również wbudowany mikrofon bije na głowę ten we wszystkich laptopach Apple i komputerach stacjonarnych iMac. W przeciwieństwie do standardowego mikrofonu ten nie rejestruje pogłosów występujących podczas pracy wentylatorów komputera. Szczególnie słychać echo pracujących wiatraków w czasie wideo rozmowy przez Skype.


że co proszę? Niewiem o jakim konkretnie maku pisze autor, ale jakoś nie spotkałem się z takim problemem na żadnym macbooku, wręcz przeciwnie - mikrofon w macbookach z którymi miałem doczynienia działa wręcz doskonale...

#6 b.milewski

b.milewski
  • 4 486 postów
  • SkądGlasgow

Napisano 13 marca 2009 - 14:32

że co proszę? Niewiem o jakim konkretnie maku pisze autor, ale jakoś nie spotkałem się z takim problemem na żadnym macbooku, wręcz przeciwnie - mikrofon w macbookach z którymi miałem doczynienia działa wręcz doskonale...


Dziwne każdy macbook i pro bez wyjątku z którym miałem do czynienia, a było ich na prawdę sporo piszczał przy rozmowach na Skype.

#7 kolargol

kolargol
  • 14 postów

Napisano 13 marca 2009 - 14:46

no to ja mam kompletnie inne doświadczenia i to nie tylko ze skype ale np. podczas nagrywania filmików w photobooth

#8 dsy

dsy
  • 633 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 13 marca 2009 - 15:17

Mam model macowy tej kamerki. Opisane wyżej problemy znikneły po ostatnich updateach. Nagrania w quicktime są takiej samej jakości jak w skype. Nie miałem żadnych problemów w zawieszniu się programów. W photobooth działa tak samo dobrze. Faktycznie jeśli chcemy uzyskać nagranie w 720p to niestety potrzebny jest dodatkowy soft.

#9 nixon123

nixon123
  • 486 postów
  • SkądGliwice

Napisano 13 marca 2009 - 16:02

Dziwne każdy macbook i pro bez wyjątku z którym miałem do czynienia, a było ich na prawdę sporo piszczał przy rozmowach na Skype.


dziwne, ja mam macbook'a i nie miałem nigdy problemów podczas rozmów na skype, również nikt nigdy się nie skarżył. U mnie działa wszystko na 5+.

#10 pef

pef
  • 109 postów

Napisano 13 marca 2009 - 16:10

dziwne, ja mam macbook'a i nie miałem nigdy problemów podczas rozmów na skype, również nikt nigdy się nie skarżył. U mnie działa wszystko na 5+.


Moj piszczy strasznie, jak uzywam wbudwanego glosnika. Takie ciagle 'nakrecajace sie' wysokie piski.

Przy sluchawkach problem znika.


Sama kamerka super, iSight szczegolnie w MBA jest bardzo ubogi. Chociaz mnie osobiscie do podstawowej komunikacji wystarcza.

Pozdrawiam

#11 Ojciec Fernando

Ojciec Fernando
  • 264 postów
  • SkądPoznań

Napisano 13 marca 2009 - 17:37

Podczas rozmów na Skype zdarza się, ze wydobywaja się piski, lub raczej coś co nazwałbym "efektem bująjącej huśtawki" .

#12 Adrian4

Adrian4
  • 200 postów
  • SkądCanterbury

Napisano 13 marca 2009 - 18:28

Skąd ta cena? Allegro, ceneo, skąpiec... 270zł. Dziwi mnie to, że przy recenzowaniu klawiatury Logitech, konieczność instalacji dodatkowego oprogramowania była zaliczona do wad, gdy teraz wadą jest brak sterowników. W przypadku produktów Logitech-a pośród zalet, zawsze znajdę jakąś azaletę (osoby regularnie czytające newsy będą wiedzieć o co chodzi. :P), która skreśla dany produkt w moich oczach. Ta kamera najwyraźniej łamie regułę.

#13 b.milewski

b.milewski
  • 4 486 postów
  • SkądGlasgow

Napisano 13 marca 2009 - 18:59

Skąd ta cena? Allegro, ceneo, skąpiec... 270zł.

Dziwi mnie to, że przy recenzowaniu klawiatury Logitech, konieczność instalacji dodatkowego oprogramowania była zaliczona do wad, gdy teraz wadą jest brak sterowników.
W przypadku produktów Logitech-a pośród zalet, zawsze znajdę jakąś azaletę (osoby regularnie czytające newsy będą wiedzieć o co chodzi. :P), która skreśla dany produkt w moich oczach. Ta kamera najwyraźniej łamie regułę.


No nie wiem, zazwyczaj jest tak że jedno urządzenie potrzebuje, a drugie nie potrzebuje sterowników. Kamera powinna posiadać albo opcję nagrywania w 920px od razu po podłączeniu lub posiadać oprogramowanie załączone na płycie. Po co producent reklamuje, ze kamera może nagrywać materiał w wysokiej jakości jeżeli po wyciągnięciu z pudełka tego nie robic i musimy szperać w internecie.

#14 nixon123

nixon123
  • 486 postów
  • SkądGliwice

Napisano 13 marca 2009 - 23:45

Sama kamerka super, iSight szczegolnie w MBA jest bardzo ubogi. Chociaz mnie osobiscie do podstawowej komunikacji wystarcza.

Pozdrawiam


myślę, że apple nie przewidywało by ktoś używał tej kamery do czegoś innego :P a na pewno nie do robienia profesjonalnych zdjęć:D

#15 gajos

gajos
  • 427 postów

Napisano 15 marca 2009 - 00:27

Tak, sprzezenie zwrotne. Proponuje wyprobowac wideorozmowy w gtalk - dostepne juz z poziomu www bez zadnego softu. Problem z dzwiekiem zostal pieknie rozwiazany przez google.

#16 huski

huski
  • 1 063 postów
  • SkądEU

Napisano 15 marca 2009 - 01:11

że co proszę? Niewiem o jakim konkretnie maku pisze autor, ale jakoś nie spotkałem się z takim problemem na żadnym macbooku, wręcz przeciwnie - mikrofon w macbookach z którymi miałem doczynienia działa wręcz doskonale...

No ja się podpisuje pod tym, za to bluetooth nawala przy Skype

#17 philig

philig
  • 53 postów

Napisano 28 maja 2009 - 18:12

Nie wiem skąd te zachwyty ale mam tą kamerę od dwóch dni i ja to widzę w ten sposób: - po uśpieniu i ponownym przebudzeniu maca, kamerka jest niewykrywana - trzeba wyciągnąć i wcisnąć kabel USB. Nie dzieje się tak za każdym razem, średnio co drugie uśpienie. - obraz w photo booth - piękny, obraz widoczny w preferencjach skype'a dużo lepszy niż z isight'a w moim MBP. - natomiast obraz, który dociera do mojego rozmówcy przy videokonferencji jest bardzo słaby, opóźniony, pełno wielkich pikseli, ziarno. - mikrofon w porządku - czysto i wyraźnie. Konfiguracja maca: Mac Pro 2x2.26 Leopard 10.5.7 Logitech Quickcam Vision Pro Internet 4 mega kablem do routera Korzystając z MBP i wbudowanej iSight, tym samym internetem, obraz docierający do rozmówcy jest o wiele ładniejszy.

#18 SnakeArtworX

SnakeArtworX
  • 49 postów
  • SkądSzczecin, Poland, Poland

Napisano 21 grudnia 2010 - 14:35

Mam pytanie: Czy ta kamera współpracuje z aplikacją FaceTime w OSX? Mam Logitech QuickCam Chat. W Skype chodzi w miarę dobrze (chociaż jakość obrazu nie powala), ale nijak nie chce działać z FT. Planuję zakupić inną kamerę, ale muszę mieć pewność że będzie współpracować z FaceTime, iChat, itd.

#19 u4an

u4an
  • 23 postów

Napisano 26 lutego 2011 - 16:09

ale po co do kompa Apple Webcam skoro wszystkie ekrany itp mają WC?




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych