Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

CIDER czyli gry z PC na OS X (biskupowy poradnik)


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
298 odpowiedzi w tym temacie

#26 Gość_tygrysio_*

Gość_tygrysio_*

Napisano 04 września 2008 - 16:02

Dobrze więc wyrzucamy wszystko co ma coś wspólnego z No-CD . Zostaje Cider i uruchamianie gier które pozawalają na uruchamianie bez płyty.

---- Dodano 04-09-2008 o godzinie 15:10 ----

NoCD to modyfikacja programu = zlamanie zapisow licencji = zlamanie praw autorskich. Nawet jesli masz oryginal to mozliwosc jego uzywania jest przewaznie scisle opisana w licencji na ktora sie zgadzasz kupujac oprogramowanie. Gdyby autor chcial zebys mogl odpalic gre/program bez cd to by taka mozliwosc udostepnil, NoCD to takze w wiekszosci przypadkow poza "zwyklym" noCD, zdjete zabezpieczenie antypirackie.

Doskonale w tym watku widac dwulicowosc uzytkownikow tego forum, z jednej strony co chwila ktos pisze jak to nie mozna lamac praw autorskich i piractwo jest BE, a z drugiej powstaja takie watki i jeszcze moderatorzy sie zapieraja ze jest to legalne.

G.


Nikt się nie zapiera to raz. Spotkałem się z takimi praktykami tak jak napisałem u samego Dystrybutora. Natomiast jak najbardziej rozumiem Twoją argumentację i wpisy dotyczące używania plików No-CD zostały usunięte. Jeśli dotrę do jakiegoś oficjalnego źródła potwierdzającego taką czy inną wersję do tematu wrócimy. Do tej pory żadnego No-CD

#27 biskup

biskup
  • 2 479 postów
  • SkądKraków

Napisano 04 września 2008 - 16:56

tygrysio, ja proponuję żeby wypowiedział się prawnik bo z pewnością na forum jest taka osoba. Według tego toku rozumawania Iro już dawno powinien siedzieć za kratkami a dział iPhone (w którym non stop jest mowa o jailbrake'u) powinien zniknąć

#28 Grooby

Grooby
  • 913 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 04 września 2008 - 17:36

@tygrysio, dobra decyzja. @biskup: w/g twojego rozumowania jak podam linka do cracka do demo lub shareware to bedzie to zgodne z prawem? Bo to chyba chcesz powiedziec? O jailbreaku byla tu bitwa swego czasu, tak jak napisalem wczesniej, dwulicowosc jest tu na kazdym kroku :) G.

#29 biskup

biskup
  • 2 479 postów
  • SkądKraków

Napisano 04 września 2008 - 17:57

Ok, zmodyfikowałem mój post tak, że nie zawiera linków do nocd a jedynie informuje, że gra musi zadziałać bez płyty, co jest często możliwe ;) proponuję usunąc całą dyskusję po pierwszym poście i zostawić tu miejsce na pisanie o configach do konkretnych gier

#30 Gość_tygrysio_*

Gość_tygrysio_*

Napisano 04 września 2008 - 17:59

Panowie Każdy z Was ma rację :) Grooby w tym że nie będziemy obłudni i dwulicowi, biskup tak naprawdę nikomu krzywda się nie dzieje jeśli posiadacz ORYGINAŁU uzyje pliku No-CD .... i niech kamień rzuci ten kto nigdy sobie w ten sposób życia nie ułatwił ... Póki co poradnik jest świetny o Crackowaniu nie ma mowy a gry które nie wymagają płyty możemy sobie opisywać ;)

#31 biskup

biskup
  • 2 479 postów
  • SkądKraków

Napisano 04 września 2008 - 18:06

to jeśli możesz, to usuń wszystkie posty poza 1szym i napisz jakie zasady panują w wątku

#32 adi3124

adi3124
  • 531 postów
  • SkądGdynia

Napisano 04 września 2008 - 20:27

Sam nie wiem co źle robię ale gdy odpalam to ikonka na chwile pokazuje się w docku i znika ...

#33 biskup

biskup
  • 2 479 postów
  • SkądKraków

Napisano 04 września 2008 - 21:14

opisz dokładniej problem: jaka gra (czy potrzebuje cd?) jaka wersja cidera?

#34 adi3124

adi3124
  • 531 postów
  • SkądGdynia

Napisano 04 września 2008 - 22:09

Gra to mx vs atv na windowsie odpala bez cd , hmm a wersja cidera - sam nie wiem sciągnołem to co podałeś w 1 poście ( Game Tap )

#35 biskup

biskup
  • 2 479 postów
  • SkądKraków

Napisano 04 września 2008 - 22:29

czy gra kiedy odpala sie na windowsie od razu wchodzi w tryb fullscreen, czy poprzedza go jakieś okienko z konfiguracją? Jeśli jest okienko to marne szanse pod Ciderem jako, że jest wykastrowany z obsługi okien. Tutaj pomoże CrossOver Jeśli jednak gra od razu idze w fullscreenie, to popracuj nad configiem (testuj ustawienia pixel i vertex shaderow - Y i N) Możesz też sprawdzić paczkę spore bo jest to dużo nowsza wersja cidera (przy odrobinie dobrych chęci pozwala nawet odpalić obliviona)

#36 adi3124

adi3124
  • 531 postów
  • SkądGdynia

Napisano 05 września 2008 - 11:47

Przy odpalaniu na pc niema żadnych okienek , od razu full screen , przed chwilą zmieniałem te ustawienia i dalej nic ...

#37 biskup

biskup
  • 2 479 postów
  • SkądKraków

Napisano 05 września 2008 - 11:59

jeśli gra nie znajduje się na tej liście to na 90% nie uda się jej odpalić...

Jeszcze jedna sprawa, jeśli jakaś gra ma włączony HDR to trzeba go najpierw pod win wyłączyć i dopiero wtedy działać na ciderze, bo nie wszystkie funkcje dx9 są obsługiwane

Próbuj z paczką Spore (niedługo napiszę do niej tutorial, bo daje znacznie większe możliwości od gametapa (np emulacja cd-romu i wygodny dostęp do ustawień/save'ów gier)

#38 Spooner

Spooner
  • 278 postów

Napisano 05 września 2008 - 12:54

Biskup, a próbowałeś odpalać GTA San Andreas?

#39 biskup

biskup
  • 2 479 postów
  • SkądKraków

Napisano 05 września 2008 - 12:59

gta:sa działa u mnie bezbłędnie na ciderze z gametapa i obsługuje zarówno mysz jak i mój gamepad (Logitech Wireless RumblePad 2) W ogóle to właśnie gta:sa mnie skłoniło do zainteresowania się ciderem... Jedyny problem polega na tym, że nie ma szans na odpalenie przez niego san andreas multiplayer Teraz chcę przekonwertować Stalkera, ale z doświadczeń innych wiem, że łatwe to nie jest (chociaż paczka spore może bardzo pomóc) tyle, że praca+rodzina zostawia stosunkowo niewiele czasu na rzeczy takie jak gry ;)

#40 Gość_tygrysio_*

Gość_tygrysio_*

Napisano 05 września 2008 - 16:27

gta:sa działa u mnie bezbłędnie na ciderze z gametapa i obsługuje zarówno mysz jak i mój gamepad (Logitech Wireless RumblePad 2)

W ogóle to właśnie gta:sa mnie skłoniło do zainteresowania się ciderem...
Jedyny problem polega na tym, że nie ma szans na odpalenie przez niego san andreas multiplayer

Teraz chcę przekonwertować Stalkera, ale z doświadczeń innych wiem, że łatwe to nie jest (chociaż paczka spore może bardzo pomóc) tyle, że praca+rodzina zostawia stosunkowo niewiele czasu na rzeczy takie jak gry ;)


Jak Ci sie uda to będę w niebo wzięty :)

#41 OloMac

OloMac
  • 796 postów
  • SkądKoszalin

Napisano 05 września 2008 - 17:53

Na razie sprawdziłem paczkę z gametapem i same porażki :) - NFS Carbon - uruchamia się w małym oknie i brak tekstur na modelach + brak jakiegokolwiek tekstu - Fallout Tactics - muzyka jest, obrazu nie ma - GTA SA - działa, wszystko super, działa mi Wireless MM (na win nie), ale. na najwyższych ustawieniach grafiki tnie strasznie, na windzie normalnie tego nie ma. - GTA 2 - czarne okno - Elastomania - w ogóle nie działa; nie chce się uruchomić - Sąsiedzi z piekła rodem 1 i 2 - czarne okno Właśnie ściągam drugą paczkę z Ciderem. W sumie trzymam windowsa tylko dla dosłownie dwóch programów: ProShow Gold (pokaz slajdów) i CoolEdit Pro (edytor dźwięku). Myślicie, że da się wykorzystać Cidera do ich emulowania? Jak tylko odkurzę stary komputer, to sam też sprawdzę.

#42 biskup

biskup
  • 2 479 postów
  • SkądKraków

Napisano 05 września 2008 - 18:12

cidera raczej nie wykorzystasz do okienkowych programów ale crossover jak najbardziej. dziwne z tym nfs'em bo u mnie działał ale testowałem jakieś 1/2 roku temu na starszej paczce gametapa. (z tego co pamiętam jest info o carbonie na tym francuskim forum)

#43 OloMac

OloMac
  • 796 postów
  • SkądKoszalin

Napisano 05 września 2008 - 18:33

Łe, to szkoda. Crossover jest płatny z tego, co pamiętam niestety. Więc winda zostaje 8) a za to czeka mnie upgrade dysku ;)

#44 biskup

biskup
  • 2 479 postów
  • SkądKraków

Napisano 05 września 2008 - 19:52

Cider v. 1430 (Spore Demo)

Różnice pomiędzy wersją 1310 (GameTap) i 1430 (Spore)


Wraz z udostępnieniem dema Spore otrzymaliśmy kolejną paczkę Cidera oferującą znaczne usprawnienia w stosunku do wersji GameTap. Najważniejsze z nich to:

  • Ulepszona obsługa dx9 (Shader model 3.0)
  • Nowy sposób zarządzania ustawieniami/savami gry (tym razem pojawią się w nazwa_użytkownika/library/preferences/SPORE Creature Creator Preferences/)
  • Możliwość częściowej emulacji cd-rom'u (jeszcze nie sprawdzałem czy możemy zmapować fizyczny napęd maka, ale niebawem to sprawdzę), co powinno teoretycznie rozwiązać część problemów z grami wymagającymi cd/dvd


Struktura paczki


Struktura paczki wprowadza pare drobnych zmian w prównaniu do wcześniej opisanego GameTap'a.
Pojawiają się m.in. nowe pliki *.dylib odpowiedzialne za onsługę dx9 oraz mieszczący się w folderze Contents/Resources/transgaming folder f_drive (nasz wirtualny napęd cd)
Jednak najważniejsza zmiana to umiejscowienie pliku config
Od momentu pierwszego odpalenia paczki będzie się on znajdował w nazwa_użytkownika/library/preferences/SPORE Creature Creator Preferences/


Ważne zmiany w konfiguracji


Plik config oferuje nam kilka nowych opcji konfiguracyjnych...

Tak oto wygląda niezmieniony jezcze config Cidera v. 1430:

WINE REGISTRY Version 2

[drive c]
"path" = "@BUNDLEPATHRESOURCE@/transgaming/c_drive"
"type" = "hd"
"label" = "Dos Drive"
"filesystem" = "win95"

[drive d]
"path" = "${HOME}"
"type" = "hd"
"label" = "My Home"
"filesystem" = "win95"

[drive e]
"path" = "/tmp"
"type" = "hd"
"label" = "tmp"
"filesystem" = "win95"

[drive f]
"path" = "@BUNDLEPATHRESOURCE@/transgaming/f_drive"
"type" = "cdrom"
"label" = "cdrom"
"filesystem" = "win95"

[drive g]
"path" = "/"
"type" = "hd"
"label" = "root"
"filesystem" = "win95"

[drive p]
"path" = "@USERPREFS@/p_drive"
"type" = "hd"
"label" = "Dos Drive 2"
"filesystem" = "win95"

[wine]
"windows" = "c:\\windows"
"system" = "c:\\windows\\system32\\"
"temp" = "e:\\"
"path" = "c:\\windows\\;c:\\windows\\system32\\"
"graphicsdriver" = "sdldrv"
"shelllinker" = "/usr/lib/transgaming_cedega/winex/bin/wineshelllink"
"mozillacontrol" = "Y"

[dlldefaults]
"defaultloadorder" = "native, builtin, so"

[dlloverrides]
"commdlg" = "builtin, native"
"comdlg32" = "builtin, native"
"oleaut32" = "builtin, native"
"ver" = "builtin, native"
"version" = "builtin, native"
"shell" = "builtin, native"
"shell32" = "builtin, native"
"shfolder" = "builtin, native"
"shlwapi" = "builtin, native"
"lzexpand" = "builtin, native"
"lz32" = "builtin, native"
"comctl32" = "builtin, native"
"commctrl" = "builtin, native"
"advapi32" = "builtin, native"
"crtdll" = "builtin, native"
"mpr" = "builtin, native"
"winspool.drv" = "builtin, native"
"d3d8" = "builtin, native"
"d3d9" = "builtin, native"
"d3drm" = "builtin, native"
"ddraw" = "builtin, native"
"dinput" = "builtin, native"
"dinput8" = "builtin, native"
"dmusic" = "builtin, native"
"dsound" = "builtin, native"
"opengl32" = "builtin, native"
"msvcrt" = "native, builtin"
"rpcrt4" = "native, builtin"
"msvideo" = "builtin, native"
"msvfw32" = "builtin, native"
"quartz" = "builtin, native"
"mcicda.drv" = "builtin, native"
"mciseq.drv" = "builtin, native"
"mciwave.drv" = "builtin, native"
"mciavi.drv" = "native, builtin"
"mcianim.drv" = "native, builtin"
"msacm.drv" = "builtin, native"
"msacm" = "builtin, native"
"msacm32" = "builtin, native"
"midimap.drv" = "builtin, native"
"psapi" = "builtin, native"
"wininet" = "builtin, native"
"dbghelp" = "native, builtin"

[version]
"windows" = "winxp"
"cedega" = "tovik-22"

[pthreads]
"pthreadsvalue" = "default"

[transgaming]
"renice_wineserver" = "N"
"alsa_radio" = "Y"
"oss_radio" = "N"
"scheduler_value" = "No"

[sdldrv]
"defaultscreenwidth" = "800"
"defaultscreenheight" = "600"
"screendepth" = "32"
"enable3d" = "1"
"fullscreen" = "1"
"showfps" = "0"
"displaysettingsdialog" = "0"

[x11drv]
"allocsystemcolors" = "100"
"copydefaultcolors" = "0"
"privatecolormap" = "N"
"perfectgraphics" = "N"
"managed" = "Y"
"desktop" = "No"
"usedga" = "N"
"usexshm" = "Y"
"dxgrab" = "Y"
"usexvidmode" = "Y"
"usexrandr" = "N"
"desktopdoublebuffered" = "Y"
"textcp" = "0"
"showfps" = "Y"
"showmem" = "N"
"videoram" = "256"
"agpvertexram" = "128"
"nv_var" = "Y"
"arb_vbo" = "Y"

[d3dgl]
"anisotropictexturefiltering" = "Y"
"vertexshadermode" = "H"
"vertexshaders" = "Y"
"pixelshaders" = "Y"
"pixelshaderslevel" = "2.1"
"fragmentoffset" = "A"
"fixedprogram" = "0"
"rectangletextures" = "Auto"
"dynamicvbo" = "Y"
"indexvbo" = "Y"
"fbo" = "Y"
"glsl" = "M"
"vertexshaderslevel" = "2.1"
"floattextures" = "Y"
"occlusionqueries" = "Y"
"texmemfix" = "Y"
"fbobackbuffer" = "1"

[opengl]
"fixedglextensionbuffer" = "N"

[dinput]
"defaultdeadzone" = "1000"
"absolutemousesensitivity" = "1"

[fonts]
"resolution" = "96"
"default" = "-adobe-times-"
"freetype" = "N"

[fontpatterns]
"pattern0" = "-adobe-times*"
"pattern1" = "-adobe-helvetica*"
"pattern2" = "-adobe-courier*"
"pattern3" = "-misc-fixed*"

[fontalias]
"ms serif" = "Times New Roman"
"helv" = "Arial"
"ms sans serif" = "Arial"
"system" = "Arial"
"tahoma" = "Arial"

[serialports]
"com1" = "/dev/ttyS0"
"com2" = "/dev/ttyS1"
"com3" = "/dev/ttyS2"
"com4" = "/dev/modem"

[parallelports]
"lpt1" = "/dev/lp0"

[spooler]
"lpt1:" = "|lpr"
"lpt2:" = "|gs -sDEVICE=bj200 -sOutputFile=/tmp/fred -q -"
"lpt3:" = "/dev/lp3"

[spy]
"exclude" = "WM_SIZE;WM_TIMER;"

[registry]
"LoadGlobalRegistryFiles" = "N""
"loadhomeregistryfiles" = "Y"
"loadwindowsregistryfiles" = "n"
"writetohomeregistryfiles" = "Y"
"saveonlyupdatedkeys" = "Y"

[tweak.layout]
"winelook" = "Win98"

[console]
"drivers" = "xterm"
"xtermprog" = "konsole"

[clipboard]
"clearallselections" = "0"
"persistentselection" = "1"

[wineserver]
"shmwineserver" = "Y"
"scheduler" = "N"

[winmm]
"drivers" = "winemacca.drv"
"wavemapper" = "msacm.drv"
"midimapper" = "midimap.drv"

[wineoss]
"usemmap" = "Y"
"fullduplex" = "Y"
"dsp0" = "/dev/dsp"
"mixer0" = "/dev/mixer"

[winealsa]
"usemmap" = "Y"
"pcm0" = "hw"
"ctl0" = "hw"
"fullduplex" = "N"

[appdefaults\\ereg.exe\\transgaming]
"disable" = "Y"

[appdefaults\\sporeapp.exe\\transgaming]
"cmdlineadd" = "-f"

[appdefaults\\SporeCreatureCreator.exe\\transgaming]
"cmdlineadd" = "-f"

Jak widać zaszły pewne zmiany, jednak znając wcześniejszą wersję configu (opisaną przez mnie częściowo w pierwszym poście) na pewno znajdziemy interesujące nas ustawienia


Warto zwrócić uwagę na ten fragment (ścieżka do wirtualnego napędu cd):

[drive f]
"path" = "@BUNDLEPATHRESOURCE@/transgaming/f_drive"
"type" = "cdrom"
"label" = "cdrom"
"filesystem" = "win95"


W pliku info.plist pojawia się taki oto fragment:

<key>MinimumSystemVersion</key>
<string>10.5.2</string>



jeśli mamy tigera warto zmienić go na:

<key>MinimumSystemVersion</key>
<string>10.4.8</string>


Problemy z myszą w niektórych grach - rozwiązanaie


Jeśli pojawiają sie dziwne anomalie związane z działaniem myszy, pomóc może zastąpienie pliku Contents/Frameworks/libdinput.dylib przez plik załączony do tego posta



Niektóre gry wymagają oryginalnych plików *.dll directx (np oblivion wymaga d3dx9_27.dll) poza tymi, które dostarczone są wraz z ciderem. Wtedy musimy je skopiować z windowsa do Contents/resources/transgaming/c_drive/windows/system32/ (metoda nie sprawdzona przez mnie)

Poradnik będzie dopracowywany w miarę możliwości czasowych ;)

#45 Spooner

Spooner
  • 278 postów

Napisano 05 września 2008 - 20:35

Odrazu wam mowie.. San Andreas na macbooku nie chodzi. Chyba ze macie jakis sposob. Pokazuje sie tytułowe menu, i gra sie wyłącza. Ma ktoś jakiś pomysł? Czy to jest problem karty??

#46 biskup

biskup
  • 2 479 postów
  • SkądKraków

Napisano 05 września 2008 - 20:56

cider i macbook niespecjalnie się lubią ze względu na obsługę zintegrowanej grafiki intela

#47 OloMac

OloMac
  • 796 postów
  • SkądKoszalin

Napisano 05 września 2008 - 20:58

Ja (i nie tylko ja) miałem ten problem na windowsie i pomogła aktualizacja karty dźwiękowej i graficznej. No ale tu jest trochę inaczej. Zabieram się do drugiej paczki :)

#48 Spooner

Spooner
  • 278 postów

Napisano 05 września 2008 - 21:03

cider i macbook niespecjalnie się lubią ze względu na obsługę zintegrowanej grafiki intela


W sumie nie kupowalem macbooka, z mysla o gierkach.. ale fajnie jest czasami sie relaxowac bawiac sie w gangstera.. Trudno.. nastepny moj komp to napewn imac ;) ale to jeszcze troche..

P.S Ma ktos na sprzedac ipod touch 8GB?

#49 Spooner

Spooner
  • 278 postów

Napisano 10 września 2008 - 22:44

Dla posiadaczy Macbooka, GTA San Andreas na BootCampie działa wyśmienicie :):) polecam :)

#50 hubi1994

hubi1994
  • 161 postów
  • Skąddrezdenko

Napisano 11 września 2008 - 15:19

mam pytanie czy to działa na ppc a jeśli tak to czy ktoś ma link żeby ściagnąć




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych