Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

iPad Air 2 ekran pękł sam z siebie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 dawid595

dawid595
  • 493 postów

Napisano 04 sierpnia 2017 - 00:22

Przed chwilą stała się rzecz bardzo dziwna. Przeglądając Twittera, nagle usłyszałem ciche stuknięcie, następnie zauważyłem czerwono-pomarańczową plamę na wyświetlaczu i niestety pęknięcie rozpoczynające się w lewym górnym rogu, przechodzące przez cały ekran i kończące na 1/3 wysokości krawędzi przeciwnej. Ekran pękł sam z siebie, żadnego uderzenia, czy upadku, iPad nie był też nagrzany ani narażony na działanie skrajnie wysokich czy niskich temperatur. W momencie pęknięcia leżał sobie wygodnie na poduszce :)
Kilka miesięcy temu, w miejscu, które zaznaczyłem czerwonym kolorem, pojawiła się żółta plama. Nie przejmowałem się tym, ponieważ to nie pierwszy raz gdy w sprzęcie Apple po kilku latach użytkowania pojawiło się przebarwienie. Dzisiaj jednak, dokladnie w tym samym miejscu pękł ekran, wcześniejsza plama zniknęła praktycznie w całości, a zastąpiła ją "przepiękna" czerwono-pomarańczowa kometa rozciągająca się wzdłuż pęknięcia. Dodam jeszcze, że wczorajszej nocy iPad sam się wyłączył przy ok 90% baterii, co nie zdarzyło się nigdy wcześniej.

Spotkał się ktoś z czymś takim? Rozumiem, że do Apple nie ma co z tym uderzać, sprzęt 2 lata po gwarancji (pewnie nawet w ramach gwarancji nic by z tym nie zrobili). Ciekawi mnie natomiast co mogło być przyczyną i czy te przebarwienia mogą być z tym jakoś powiązane.

https://zapodaj.net/...c2e596.jpg.html
https://zapodaj.net/...3dedfe.jpg.html
 MacBook 12",  iPad Pro 11”,  iPhone Xs Max

#2 Wania

Wania
  • 644 postów

Napisano 04 sierpnia 2017 - 06:46

wydaje mi sie ze bateria napuchla, to by wyjasnialo wszystkie obiawy, razem z wylaczaniem sie tabletu 



#3 Jackpe

Jackpe
  • 187 postów

Napisano 04 sierpnia 2017 - 07:16

U mnie przeszło pęknięcie w ramach gwarancji. Ale to było kilka lat temu. W Twoim przypadku też bym stawiał na baterię. 



#4 imrik

imrik
  • 3 471 postów
  • SkądWrocław, Poland

Napisano 04 sierpnia 2017 - 08:46

Szkło też pękło czy tylko ekran pod szkłem? Jeśli tak to powinno przejść bez problemu na gwarancji.

 

Jeśli nie widać punktu uderzenia - na przykład na krawędzi iPada lub na samym szkle to jeśli zwrócisz uwagę przyjmującemu na serwis na inne objawy związane z działaniem i przebarwieniem i podejrzenia co do napuchniętej baterii to też może przejść. W razie odrzucenia skontaktuj się z Apple i poproś o interwencję po prostu.

 

Generalnie jeśli jest to pęknięcie "włosowate" bez żadnych "szczerbień", "poszarpanych krawędzi" i bez żadnego punktu który mógłby być punktem nacisku to jest spora szansa, że to przejdzie na gwarancji. Zwłaszcza, że serwis nie otwiera tych iPadów aby zajrzeć do środka - muszą się opierać na programie diagnostycznym i zewnętrznych oględzinach.



#5 dawid595

dawid595
  • 493 postów

Napisano 04 sierpnia 2017 - 10:08

Szkło też pękło czy tylko ekran pod szkłem? Jeśli tak to powinno przejść bez problemu na gwarancji.

 

Jeśli nie widać punktu uderzenia - na przykład na krawędzi iPada lub na samym szkle to jeśli zwrócisz uwagę przyjmującemu na serwis na inne objawy związane z działaniem i przebarwieniem i podejrzenia co do napuchniętej baterii to też może przejść. W razie odrzucenia skontaktuj się z Apple i poproś o interwencję po prostu.

 

Generalnie jeśli jest to pęknięcie "włosowate" bez żadnych "szczerbień", "poszarpanych krawędzi" i bez żadnego punktu który mógłby być punktem nacisku to jest spora szansa, że to przejdzie na gwarancji. Zwłaszcza, że serwis nie otwiera tych iPadów aby zajrzeć do środka - muszą się opierać na programie diagnostycznym i zewnętrznych oględzinach.

 

 

Szkło też pękło. 

Co do serwisu, to uznają takie rzeczy, jeżeli gwarancja skończyła się 2 lata temu?


Użytkownik dawid595 edytował ten post 04 sierpnia 2017 - 10:16

 MacBook 12",  iPad Pro 11”,  iPhone Xs Max

#6 imrik

imrik
  • 3 471 postów
  • SkądWrocław, Poland

Napisano 04 sierpnia 2017 - 10:29

Reguła jest taka, że gwarancja trwa 12 miesięcy i nie obejmuje uszkodzeń mechanicznych. Reklamować przez sklep można w ciągu 24 miesięcy, a wszystko poza tym to generalnie odpłatnie.

Wyjątkiem są specjalne programy naprawcze, ale to sama nazwa chyba wiele tłumaczy.

 

Jak pisałem wcześniej - iPady są dla autoryzowanego serwisu nierozbieralne więc diagnoza jest zawsze jedna - wymiana na nową sztukę. Jeśli sprzęt ma powyżej roku (lub nie był oddany na reklamacje) to jest to wymiana odpłatna. Cena jest stała dla danego modelu bez względu na konfiguracje.

 

Nie chcę budzić Twoich nadziei, ale w sprawach związanych z poważnymi wadami baterii Apple potrafi nawet po okresie gwarancji wyjątkowo usuwać wady na swój koszt. Może warto chociaż zadzwonić na infolinię Apple? 00 800 44 11 875



#7 dawid595

dawid595
  • 493 postów

Napisano 04 sierpnia 2017 - 21:32

Będę dzwonił w przyszłym tygodniu.
Co ciekawe dzisiaj czerwona plama zniknęła i zostało tylko żółte przebarwienie wzdłuż pęknięcia.

Edit:
Plama staje się czerwona w miarę użytkowania iPada.

Użytkownik dawid595 edytował ten post 04 sierpnia 2017 - 22:04

 MacBook 12",  iPad Pro 11”,  iPhone Xs Max




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych