Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Zakup iPhone 7 - Sklep


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 kara mustafa

kara mustafa
  • 35 postów

Napisano 18 lipca 2017 - 15:27

Dzień Dobry,

Przymierzam się do zakupu iPhone 7. Znalazłem taką ofertę:

 

https://www.morele.n...x2pm-a-1021730/

 

Wydaje się być całkiem atrakcyjna ;) Kupował ktoś już iPhona w Morele? Jakieś kruczki z gwarancją, dystrybucją lub inne niuanse? 

 

Warto?

 

Będzie można do niego dokupić dodatkową gwarancję na Apple Store?


Użytkownik kara mustafa edytował ten post 18 lipca 2017 - 15:28


#2 Damien Karras

Damien Karras
  • 284 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 18 lipca 2017 - 23:33

Morele jest ok, czasem kupuję u nich jakieś akcesoria chociaż szczerze Ci powiem jak patrzę to te ceny nie są jakoś dużo niższe niż np. w Cortland. Tym bardziej, że pytasz o dodatkową gwarancję a u nich masz coś takiego: http://www.cortland....a-cortland.html. Ja przywykłem do takiego systemu, że jeżeli mam kupić elektronikę to tam, gdzie mogę ją fizycznie zareklamować w razie problemów. Przerabiałem reklamacje ze sklepem online i chociaż to nie był morele to nie chcę tego przerabiać drugi raz. Zważ na to, że jak kupujesz iPhone to wydajesz ponad 3k a różnica w tym wypadku w cenie to nieco ponad 80zł tylko. No i jest to autoryzowany reseller a takie sklepy mają też określone wyższe standardy jeżeli chodzi chociażby o naprawy gwarancyjne czy ogólnie reklamacje.


  • iSEe lubi to

Jak pomogłem, kliknij w Lubię to! ;)


#3 kara mustafa

kara mustafa
  • 35 postów

Napisano 19 lipca 2017 - 09:31

A nie jest tak przypadkiem, że i tak mogę dany sprzęt zanieść do naprawy w każdym serwisie Apple?

 

Różnica w cenie to 3100 - 2750 = 350 zł. Wydaje się być jednak znacząca. Dodatkowo miałem kupon na 400 więc ostatecznie wyszło 2350.

 

Chodziło mi o Apple Care a nie Ubezpieczenie.

 

Dodatkowe pytanie od kiedy biegnie gwarancja ? Od momentu aktywacji iPhone czy jak to wygląda?>


Użytkownik kara mustafa edytował ten post 19 lipca 2017 - 10:00


#4 MC_

MC_
  • 6 830 postów

Napisano 19 lipca 2017 - 10:30

W Polsce nie kupisz AC na iP.


iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#5 Damien Karras

Damien Karras
  • 284 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 19 lipca 2017 - 11:13

A nie jest tak przypadkiem, że i tak mogę dany sprzęt zanieść do naprawy w każdym serwisie Apple?

 

Różnica w cenie to 3100 - 2750 = 350 zł. Wydaje się być jednak znacząca. Dodatkowo miałem kupon na 400 więc ostatecznie wyszło 2350.

 

Chodziło mi o Apple Care a nie Ubezpieczenie.

 

Dodatkowe pytanie od kiedy biegnie gwarancja ? Od momentu aktywacji iPhone czy jak to wygląda?>

 

Apple Care w Polsce nie kupisz, to raz. Dwa, możesz oddać na GWARANCJĘ w dowolnym autoryzowanym serwisie w przeciągu 12 miesięcy od aktywacji iPhona, czyli jego pierwszego uruchomienia. Moim zdaniem ubezpieczenie jest lepszą opcją ponieważ uznaje uszkodzenia mechaniczne, czego nie robi gwarancja (nawet Apple Care).


Jak pomogłem, kliknij w Lubię to! ;)


#6 MC_

MC_
  • 6 830 postów

Napisano 19 lipca 2017 - 11:15

Teoretycznie. W praktyce często trzeba iść do sądu.


iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#7 Damien Karras

Damien Karras
  • 284 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 19 lipca 2017 - 11:32

Teoretycznie. W praktyce często trzeba iść do sądu.

 

? Do sądu z czym ?


Jak pomogłem, kliknij w Lubię to! ;)


#8 MC_

MC_
  • 6 830 postów

Napisano 19 lipca 2017 - 11:51

Z walką o odszkodowanie przeciwko ubezpieczycielowi.


iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#9 kara mustafa

kara mustafa
  • 35 postów

Napisano 19 lipca 2017 - 12:08

No tak ale z tego co się dowiadywałem u Apple to mogą oni nie uznać FV od nieautoryzowanego sprzedawcy. Wówczas ciekawi mnie od jakiej daty biegnie gwarancja? Teoretycznie jeżeli data dystrybucji i aktywacji znacząco się rozjeżdżają to trzeba udowodnić datę zakupu.

 

Miał ktoś kiedyś taki przypadek/problem z iPhone?

 

 

 

Z walką o odszkodowanie przeciwko ubezpieczycielowi.

 

Potwierdzam, ubezpieczyciele to cwane bestie i tak naprawdę gwarantem ubezpieczenia nie jest Cortland tylko Allianz. Trzeba dokładnie czytać OWU (Ogólne warunki ubezpieczenia).


Użytkownik kara mustafa edytował ten post 19 lipca 2017 - 12:10


#10 Damien Karras

Damien Karras
  • 284 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 19 lipca 2017 - 12:09

Z walką o odszkodowanie przeciwko ubezpieczycielowi.

 

Zgadzam się z Tobą, ale połowicznie. Byłem świadkiem problemów z ubezpieczeniami w sieciówkach, fakt ubezpieczyciel zawsze szuka. Pamiętam, jak klient w sklepie w którym pracowałem zalał laptop a ubezpieczyciel nie chciał mu wymienić sprzętu chociaż ubezpieczenie pokrywało taki wypadek. Ekspertyza wykazała, że laptop był zalany winem albo piwem, a w warunkach wyraźnie widniało, że zalanie owszem, ale za wyłączeniem alkoholi. Trzeba brać pod uwagę wszystkie zapisy. Ubezpieczenie w Cortland miałem i skorzystałem i gdyby nie ono to zostałbym bez telefonu. Jak już coś dokupować to nie gwarancję, prędzej upuścisz telefon aniżeli coś się w nim zepsuje fabrycznie. Moim zdaniem.


Jak pomogłem, kliknij w Lubię to! ;)


#11 MC_

MC_
  • 6 830 postów

Napisano 19 lipca 2017 - 12:10

Każdy niech robi jak chce.

Ja mam klienta, któremu dziecko zalało kino domowe wodą, a ubezpieczyciel twierdzi, że nie jest to zdarzenie zewnętrzne.

Sprawa aktualnie w sądzie.


iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#12 Damien Karras

Damien Karras
  • 284 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 19 lipca 2017 - 12:13

A nie jest tak przypadkiem, że i tak mogę dany sprzęt zanieść do naprawy w każdym serwisie Apple?

 

Różnica w cenie to 3100 - 2750 = 350 zł. Wydaje się być jednak znacząca. Dodatkowo miałem kupon na 400 więc ostatecznie wyszło 2350.

 

Chodziło mi o Apple Care a nie Ubezpieczenie.

 

Dodatkowe pytanie od kiedy biegnie gwarancja ? Od momentu aktywacji iPhone czy jak to wygląda?>

 

Patrzyłem na wersję 32GB: http://www.cortland....gb-srebrny.html - 3199, w Morele 3115 ( a więc 3115 - 3199 = 84 ), podałem przykład.


Każdy niech robi jak chce.

Ja mam klienta, któremu dziecko zalało kino domowe wodą, a ubezpieczyciel twierdzi, że nie jest to zdarzenie zewnętrzne.

Sprawa aktualnie w sądzie.

 

A ciekawe :D a jaki ubezpieczyciel? Albo z którego skepu?


No tak ale z tego co się dowiadywałem u Apple to mogą oni nie uznać FV od nieautoryzowanego sprzedawcy. Wówczas ciekawi mnie od jakiej daty biegnie gwarancja? Teoretycznie jeżeli data dystrybucji i aktywacji znacząco się rozjeżdżają to trzeba udowodnić datę zakupu.

 

Miał ktoś kiedyś taki przypadek/problem z iPhone?

 

 

 

 

Potwierdzam, ubezpieczyciele to cwane bestie i tak naprawdę gwarantem ubezpieczenia nie jest Cortland tylko Allianz. Trzeba dokładnie czytać OWU (Ogólne warunki ubezpieczenia).

 

Gwarancja biegnie od daty uruchomienia zdaje się czyli aktywacji. Rękojmia od daty zakupu.

 

Zawsze jest tak, że ubezpiecza ubezpieczyciel a nie firma, po prostu reselerzy współpracują czy to z Alianz Cortland, czy to z PZU iSpot. OWU jest po to, aby je przeczytać. Jak ja kupowałem to na początku chciałem kupić w sklepie z planetą w tytule, potem trochę poczytałem i zdecydowałem się na tego Alianz w Cortland i tam też kupiłem tel.


Użytkownik Damien Karras edytował ten post 19 lipca 2017 - 12:18

Jak pomogłem, kliknij w Lubię to! ;)


#13 MC_

MC_
  • 6 830 postów

Napisano 19 lipca 2017 - 12:58

Duża sieciówka. Nazwy ubezpieczyciela niestety nie podam.


iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#14 kara mustafa

kara mustafa
  • 35 postów

Napisano 20 lipca 2017 - 08:22

Czyli podsumowując, gwarancja Apple biegnie od momentu aktywacji iPhona 7, nawet jeśli został od zakupiony od nieautoryzowanego sprzedawcy. 



#15 MC_

MC_
  • 6 830 postów

Napisano 20 lipca 2017 - 08:35

Co do zasady tak. Chyba że Apple zbyło na rzecz sprzedawcy urządzenie dawno temu (np. rok), to wtedy może być wymagana faktura od autoryzowanego sprzedawcy. 


iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#16 kara mustafa

kara mustafa
  • 35 postów

Napisano 22 lipca 2017 - 07:25

Witam, 

Telefon przyszedł jako model MN8X2CN/A czy ma to wpływ traktowanie go odmiennie przez polskie serwisy Apple? Rozumiem, że jest to czeska dystrybucja? Ma ktoś jakieś doświadczenia z tymi modelami. Telefon nowy, zafoliowany. 






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych