Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

MBP A1286 - uszkodzona karta grafiki - prośba o pomoc


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Ekseption

Ekseption
  • 1 postów

Napisano 01 czerwca 2017 - 16:59

Witam serdecznie,

bylem niczego nie świadomym użytkownikiem MacBooka Pro, kupilem używany sprzęt półtora roku temu. 2 dni temu ekran zrobił się biały, a potem (przy próbie restartu) pojawiły się zakłócenia, paski itp. Diagnoza w serwisie - uszkodzenie układu graficznego. I tu dowiedziałem się, że te modele (teraz nie mam swojego przy sobie, leży w serwisie: nr a1286, 2011 lub 2012 rok) były generalnie ferelne i byla cała akcja wymiany grafik, ale pare lat temu. Teraz już takiej opcji nie ma. Co gorsza, podobno na rynku nie ma już tych układów. Pan zadzwonił z diagnozą i rozłożył ręce. Ewentualnie mogą mi to "polutować" za 350 zł, ale czy podziała miesiąc czy 2 lata - nie wiadomo. W innym serwsie Pan powiedział, że mogą to wymienić za drobne...1700 zł.  Czyli lepiej sprzedać stary komputer na części i kupić nowy.

 

I teraz pytanie: wiem, że tutajesza społeczność to wytrawni znawcy tematu i takie pytanie może być naiwniackie, ale czy ktoś może zna jakieś mniej kosztowne rozwiązanie tego problemu? Jestem teraz w totalnym dołku finansowym i ta awaria po prostu mnie dobiła :( Czy może są gdzieś ew kraju tacy "magicy", którzy podmienią ten układ itp w "ludzkiej" cenie? Bardzo proszę o pomoc.

 

Pozdrawiam,

Łukasz



#2 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 05 czerwca 2017 - 09:10

Wymiana i naprawa sekcji grafiki w 2011 roczniku (nie jest prawdą, że brak układów) to koszt ok 850 zł za samą wymianę układu (niestety jak wiele razy pisałem jest to leczenie objawów choroby a nie jej samej, co skutkuje dość szybkim powrotem problemów) lub 1250 zł za pełną naprawę (czyli z likwidacją przyczyny uszkodzenia GPU, co daje praktycznie pełną, skuteczną naprawę). Nawet Apple nie naprawiało skutecznie i teraz zaczęły się masowe powroty płyt po "wymianie" - dlatego nie radzę oszczędzać. Roczniki 2012 praktycznie nie mają uszkodzeń samego GPU, a problemy z wyświetlaniem obrazu leżą w zupełnie innej sekcji płyty. Ot, każdy sprzęt z grafiką dedykowaną ma swoje bolączki...


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#3 s0828

s0828
  • 76 postów

Napisano 30 czerwca 2017 - 16:48

wydaje się, że mam ten sam problem z MacBookPro 15" (Late 2011).

W autoryzowanym serwisie dowiedziałem się, że od DZIŚ, dokładnie od dziś, ten sprzęt ma w Apple status "Vintage". A to znaczy, że oficjalnie nie ma już do niego części zamiennych. Akcja apple naprawy problemu z kartami graficznymi skończyła się z końcem 2016. Potem wymieniali płyty główne odpłatnie za około 2.070 zł.

W sieci można kupić płyty główne za około $450-500. 

Czekam na wycenę naprawy w nieautoryzowanym serwisie pogwarancyjnym.



#4 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 30 czerwca 2017 - 17:37

Komputer jest vintage od początku tego roku, a nie od dziś. Do końca zeszłego roku trwał program wymiany płyt głównych.

Układy oczywiście są dostępne i bez problemu można skutecznie naprawić płytę główną. Jeśli ten serwis nie będzie chciał się podjąć naprawy to możesz przysłać komputer do nas albo wyżej Tumpio Ci napisał, że też to robią. Odpuść sobie oczywiście wszelkie "naprawy" za 300 złotych polegające na podgrzaniu albo reballingu, bo to nic nie da. I jeśli ten serwis nie sprawia wrażenia porządnego to lepiej oddaj to komuś kto się na tym zna, bo jak zesmażą płytę podczas nieudolnej naprawy to już nikt tego nie naprawi.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#5 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 01 lipca 2017 - 09:11

Macsupport - małe sprostowanie. Od początku roku do vintage przeszły Early 2011, co do Late możliwe że dopiero wczoraj (choć to dziwne, że nie dostałem żadnej informacji).

 

s0828 - mitem jest, że układy HD6750 same się uszkadzają, zatem sama wymiana układu może skończyć się ponowną wizytą w serwisie. Trzeba wpierw zlikwidować przyczynę uszkodzeń grafiki (czego notabene Apple nie zrobiło i w tym roku mamy prawdziwy wysyp płyt które były na procedurze wymiany) - tak więc zanim oddasz do serwisu, zapytaj się czy będą wymieniać tylko grafikę czy również wymienią elementy powodujące  kłopoty. Zwykle serwisy co poważnie podchodzą do tematu dają 1 rok gwarancji na wykonaną usługę.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#6 MiL

MiL
  • 1 402 postów
  • Płeć:

Napisano 01 lipca 2017 - 22:52

A z ciekawości, mógłbyś napisać co powoduje ze te płyty są tak wadliwe?

#7 RafalB82

RafalB82
  • 160 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 02 lipca 2017 - 07:54

A z ciekawości, mógłbyś napisać co powoduje ze te płyty są tak wadliwe?

 

Pojemności tj kondensatory w liniach zasilania. Ogólnie Apple ma tutaj sporo problemów, choć ja to głównie znam z iPhone ;)



#8 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 02 lipca 2017 - 09:11

Pojemności nie są tu problemem :)


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#9 s0828

s0828
  • 76 postów

Napisano 02 lipca 2017 - 23:28

Niezła granda :/ sypią się komputery naprawione w akcji serwisowej!?
Niestety nawetu Apple wychodzi programowana żywotność sprzętu na dzień dłużej niż dostępność części i autoryzowanej naprawy.
"Zabawna" jest też tajemniczość wypowiadających się tu specjalistów.

#10 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 03 lipca 2017 - 08:02

Płyty z akcji serwisowej się sypią, bo montowali płyty używane albo tylko z wymienionym układem, więc usterka powraca. Znam przypadek, że komputer w ramach akcji trzy razy był w serwisie i dopiero trzecia płyta chodziła jak należy. 

Programowana żywotność sprzętu? Niby tak, ale chciałbym zwrócić uwagę, że mówimy o sześcioletnim komputerze, a w tej branży to baaardzo dużo.

Tajemniczość? Nie wiem jakich informacji oczekujesz, ale przecież nikt nie będzie pisał ze szczegółami, bo zwykłemu użytkownikowi takie szczegóły do niczego nie są potrzebne. Generalnie, w uproszczeniu, naprawa komputera w takim przypadku polega na wymianie uszkodzonego układu graficznego i na naprawie płyty głównej, która ma wykluczyć ponowne uszkodzenie tego układu w przyszłości.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#11 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 03 lipca 2017 - 08:53

Tajemniczość? Nie wiem jakich informacji oczekujesz, ale przecież nikt nie będzie pisał ze szczegółami, bo zwykłemu użytkownikowi takie szczegóły do niczego nie są potrzebne. Generalnie, w uproszczeniu, naprawa komputera w takim przypadku polega na wymianie uszkodzonego układu graficznego i na naprawie płyty głównej, która ma wykluczyć ponowne uszkodzenie tego układu w przyszłości.

 

Macsupport - lepiej bym tego nie ujął :).

 Nie da się wykluczyć uszkodzenia GPU w bo układy są liczone na "odpowiedni czas życia". W Apple ten okres jest dwu albo i trzykrotnie wydłużony, niemniej po 6-7 latach pracy żaden układ grafiki nie będzie sprawny. W naprawie chodzi o to aby przywrócić sprawność płyty aby przetrzymały w/w czas, a nie padły po roku czy kilku miesiącach.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#12 MiL

MiL
  • 1 402 postów
  • Płeć:

Napisano 03 lipca 2017 - 09:41

Mój Pro Late 2011 miał już dwa razy wymienianą płytę w serwisie i znów włożyli taką samą.

Wniosek taki że lepiej kupować ze zintegrowaną grafiką?



#13 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 03 lipca 2017 - 10:01

Wtedy nie było piętnastek ze zintegrowaną grafiką. Był w 2009 roku taki model, a potem już tylko z oddzielną grafiką. 


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych