Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Czarna lista iPhone 7 plus- pytanie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
21 odpowiedzi w tym temacie

#1 CzoCzo

CzoCzo
  • 99 postów
  • SkądSosnowiec, Poland, Poland

Napisano 16 maja 2017 - 11:25

Witam. Mam pytanie odnośnie mojego telefonu iPhone 7 plus.

Jestem posiadaczem telefonu od początku (grudzień 2016). Telefon został zakupiony w Londynie. Mam pudełko oraz paragon ze sklepu Apple.
Moje pytanie brzmi dlaczego mój telefon ma status : BLACKLIST ??
Przykład:
https://postimg.org/image/w2mzu9l4l/

Użytkownik CzoCzo edytował ten post 16 maja 2017 - 11:27


#2 gr@nd

gr@nd
  • 257 postów
  • SkądŚwidnica

Napisano 16 maja 2017 - 14:21

Prawdopodobnie ktoś zgłosił jego utratę w kraju, z którego pochodzi lub ktoś nie płaci abonamentu i operator tamtejszy go zablokował na tamtym rynku.

#3 CzoCzo

CzoCzo
  • 99 postów
  • SkądSosnowiec, Poland, Poland

Napisano 16 maja 2017 - 15:37

Przecież kupiłem go w oficjalnym sklepie osobiście

#4 gr@nd

gr@nd
  • 257 postów
  • SkądŚwidnica

Napisano 16 maja 2017 - 16:07

Najprościej będzie jak zadzwonisz na infolinię Apple i tam zapytasz.

#5 CzoCzo

CzoCzo
  • 99 postów
  • SkądSosnowiec, Poland, Poland

Napisano 19 maja 2017 - 06:43

Jescze jedno pytanie:
Co w takim przypadku z gwarancja ?

#6 iLuk45z

iLuk45z
  • 595 postów
  • SkądŁDZ/Swansea

Napisano 19 maja 2017 - 07:19

Gwarancji nie ma w tym przypadku i będzie ci bardzo ciężko udowodnić, że ten telefon nie został zgubiony/skradziony. Co z tego że masz paragon, to o niczym nie świadczy. Wg nich mogłeś kupić telefon następnie zgłosić jego zgubienie/kradzież i otrzymałeś nowy egzemplarz lub gotówkę. Kiedyś było tak, że jak zgubiłeś telefon to było trzeba zgłaszać to na policję i ona dawała ci numer sprawy, teraz zgubienia się nie zgłasza nie ma takiego wymogu, zgłasza się tylko kradzież telefonu. Musiałbyś udać się na policję (najlepiej komenda główna) w UK aby sprawdzili w systemie czy jest telefon. Jeśli nie ma tzn, że mógł zostać oznaczony jako zgubiony i na tym koniec bo nie na żadnego śladu. Gdyby był w rejestrze policji masz potwierdzenie, że to nie ty zgłosiłeś kradzież tego telefonu i doszło do pomyłki bo przy tym trzeba podać swoje dane i rozmowy są nagrywane. Lub ktoś w Apple pomylił się o kilka cyferek.... choć w to akurat wątpię bo to operator blokuje telefon a nie samo Apple. Co jeszcze możesz zrobić to gdybyś był w UK włożyć UK kartę sim lub nawet Polską i zobaczyć czy będziesz miał sygnał, jeśli będzie w co wątpię tzn że jest pomyłka w systemie wtedy udajesz się do sklepu Apple w którym kupiłeś tel i pokazujesz im że masz sygnał. A w systemie pokazuje jako blacklisted czyli jedno wyklucza drugie, i doszło gdzieś do pomyłki. Wtedy mogą cinmax nowy egzemplarz lub zwrot kasy.

iPhone 3G 16GB-> iPhone 3GS 16GB -> iPhone 4 16GB Black -> iPhone 4S 16GB Black -> iPhone 5 16GB Black -> iPhone 6S 16GB Black -> iPhone SE 64GB Black -> iPhone 7 Plus 128GB (PRODUCT) Red -> iPhone 8 Plus 64GB Rose Gold -> iPhone XR 128GB Black -> iPhone 12 mini 128GB Blue -> iPhone 13 128GB Midnight -> iPhone 14 Pro 256GB Deep Purple  iPads --> iPad Mini 4 WiFi Space Grey -> iPad Air 32GB Silver WiFi+LTE -> iPad 7th Gen 32GB WiFi+LTE -> iPad 9th 64GB WiFi Sapce Grey


#7 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 19 maja 2017 - 08:42

Fajnie, ale przeczytałeś w poście wyżej, że on kupił ten telefon osobiście z oficjalnego sklepu?

 

CzoCzo, masz dowód zakupu, znasz historię telefonu, więc nie masz się czym przejmować. Sam widzisz jakie są te raporty z Internetu, szkoda na to czasu i pieniędzy.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#8 nie_lubie_jablek

nie_lubie_jablek
  • 2 946 postów

Napisano 19 maja 2017 - 09:30

Gwarancji nie ma w tym przypadku i będzie ci bardzo ciężko udowodnić, że ten telefon nie został zgubiony/skradziony. Co z tego że masz paragon, to o niczym nie świadczy. Wg nich mogłeś kupić telefon następnie zgłosić jego zgubienie/kradzież i otrzymałeś nowy egzemplarz lub gotówkę. Kiedyś było tak, że jak zgubiłeś telefon to było trzeba zgłaszać to na policję i ona dawała ci numer sprawy, teraz zgubienia się nie zgłasza nie ma takiego wymogu, zgłasza się tylko kradzież telefonu. Musiałbyś udać się na policję (najlepiej komenda główna) w UK aby sprawdzili w systemie czy jest telefon. Jeśli nie ma tzn, że mógł zostać oznaczony jako zgubiony i na tym koniec bo nie na żadnego śladu. Gdyby był w rejestrze policji masz potwierdzenie, że to nie ty zgłosiłeś kradzież tego telefonu i doszło do pomyłki bo przy tym trzeba podać swoje dane i rozmowy są nagrywane. Lub ktoś w Apple pomylił się o kilka cyferek.... choć w to akurat wątpię bo to operator blokuje telefon a nie samo Apple. Co jeszcze możesz zrobić to gdybyś był w UK włożyć UK kartę sim lub nawet Polską i zobaczyć czy będziesz miał sygnał, jeśli będzie w co wątpię tzn że jest pomyłka w systemie wtedy udajesz się do sklepu Apple w którym kupiłeś tel i pokazujesz im że masz sygnał. A w systemie pokazuje jako blacklisted czyli jedno wyklucza drugie, i doszło gdzieś do pomyłki. Wtedy mogą cinmax nowy egzemplarz lub zwrot kasy.

 

 

Ten system blacklisted nie ma nic wspólnego z Apple więc nie wyklucza gwarancji - w dodatku nie jest ani precyzyjny ani wiarygodny. 



#9 Janusz MB

Janusz MB
  • 851 postów

Napisano 19 maja 2017 - 11:25

Po co rozdajesz IMEI albo SN swojego sprzętu jakimś firmom w rodzaju simlock24?

 

Ktoś niedawno pisał o okazyjnym zakupie iPhona z numerami z iPada. Może twoje numery za miesiąc znajda nabywcę w jakimś iPad Pro albo iPhone 7 z czarnego rynku?



#10 iLuk45z

iLuk45z
  • 595 postów
  • SkądŁDZ/Swansea

Napisano 19 maja 2017 - 11:45

Fajnie, ale przeczytałeś w poście wyżej, że on kupił ten telefon osobiście z oficjalnego sklepu?

CzoCzo, masz dowód zakupu, znasz historię telefonu, więc nie masz się czym przejmować. Sam widzisz jakie są te raporty z Internetu, szkoda na to czasu i pieniędzy.



No przeczytałem, czyli chcesz mi powiedzieć, że jeśli kupię taki skradziony/zgubiony telefon i coś z nim będzie nie tak będę mógł się udać do serwisu Apple i oni mi go naprawią? To spoko będę o tym pamiętał. Pierwsze co robią to sprawdzają to info o telefonie. Czy jest na gwarancji itp, dlaczego na aukcjach do zdejmowania simlocka podają info że akceptują tylko czyste numery IMEI, a simlocki są zdejmowane przez serwery/ludzi z Apple a nie przez sieci. A tę z listy blacklisted ceny zdjęcia simlocka są o wiele droższe.

Ten system blacklisted nie ma nic wspólnego z Apple więc nie wyklucza gwarancji - w dodatku nie jest ani precyzyjny ani wiarygodny.

Jak dla mnie jest wiarygodny i precyzyjny. Bo często sprawdzam numery IMEI i 99% zgadza się, z tym co podaje raport. I do tego telefon, nie może połączyć się z siecią w danym kraju.

A koledze CzoCzo nie życzę aby kiedy przyleci do UK telefon nie będzie miał w ogóle zasięgu, co jeszcze możesz zrobić to zadzwoń na infolinie Apple i się zapytaj czy mając iPhone z listy blacklisted jest nadal na gwarancji..... i zobacz co ci powiedzą.

Użytkownik iLuk45z edytował ten post 19 maja 2017 - 11:46

iPhone 3G 16GB-> iPhone 3GS 16GB -> iPhone 4 16GB Black -> iPhone 4S 16GB Black -> iPhone 5 16GB Black -> iPhone 6S 16GB Black -> iPhone SE 64GB Black -> iPhone 7 Plus 128GB (PRODUCT) Red -> iPhone 8 Plus 64GB Rose Gold -> iPhone XR 128GB Black -> iPhone 12 mini 128GB Blue -> iPhone 13 128GB Midnight -> iPhone 14 Pro 256GB Deep Purple  iPads --> iPad Mini 4 WiFi Space Grey -> iPad Air 32GB Silver WiFi+LTE -> iPad 7th Gen 32GB WiFi+LTE -> iPad 9th 64GB WiFi Sapce Grey


#11 nie_lubie_jablek

nie_lubie_jablek
  • 2 946 postów

Napisano 19 maja 2017 - 12:00

Jest tak precyzyjny że żadnego telefonu z PL nigdy nie pokaże że jest na czarnej liście. Nikt w serwisie apple nie sprawdza żadnych list co za bzdura. A co zdejmowania simlocka to owszem bo simlocka nie sciąga Apple tylko operator i tam jak najbardziej sprawdzają czy wszystko jest ok.

 

Oczywiście telefon z tematu nie złapie zasiegu w UK z tym się zgadzam - wypadałoby wyjaśnić dlaczego tak się stało. 



#12 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 19 maja 2017 - 14:51

No przeczytałem, czyli chcesz mi powiedzieć, że jeśli kupię taki skradziony/zgubiony telefon i coś z nim będzie nie tak będę mógł się udać do serwisu Apple i oni mi go naprawią? To spoko będę o tym pamiętał. Pierwsze co robią to sprawdzają to info o telefonie. Czy jest na gwarancji itp, dlaczego na aukcjach do zdejmowania simlocka podają info że akceptują tylko czyste numery IMEI, a simlocki są zdejmowane przez serwery/ludzi z Apple a nie przez sieci. A tę z listy blacklisted ceny zdjęcia simlocka są o wiele droższe.

Jak dla mnie jest wiarygodny i precyzyjny. Bo często sprawdzam numery IMEI i 99% zgadza się, z tym co podaje raport. I do tego telefon, nie może połączyć się z siecią w danym kraju.

A koledze CzoCzo nie życzę aby kiedy przyleci do UK telefon nie będzie miał w ogóle zasięgu, co jeszcze możesz zrobić to zadzwoń na infolinie Apple i się zapytaj czy mając iPhone z listy blacklisted jest nadal na gwarancji..... i zobacz co ci powiedzą.

 

Przecież Apple ma swój system, w którym nie ma żadnych informacji o tym czy telefon jest skradziony czy wyłudzony i na czarnej liście. Jeśli ma wyłączoną blokadę Znajdź Mój iPhone to normalnie możesz skorzystać z gwarancji. 

 

 

Oczywiście telefon z tematu nie złapie zasiegu w UK z tym się zgadzam - wypadałoby wyjaśnić dlaczego tak się stało. 

 

 

Myślę, że nie będzie z tym problemu, bo skoro właściciel kupił go jako nowego od oficjalnego sprzedawcy to niemożliwe aby był zablokowany, raczej to błąd w tym systemie, w którym on to sprawdzał.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#13 CzoCzo

CzoCzo
  • 99 postów
  • SkądSosnowiec, Poland, Poland

Napisano 19 maja 2017 - 21:05

https://s7.postimg.o...9n/IMG_0361.jpg

Tutaj mam dowód zakupu z oficjalnego sklepu w Londynie
https://s1.postimg.o...v3/IMG_0362.png

A tu jeszcze screen na którym jest wyszczególnione u którego operatora jest zablokowany ...

#14 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 19 maja 2017 - 22:09

Moim zdaniem nie masz powodu do przejmowania się. Faktura z Apple Store to mocny dowód w każdej sprawie.

Gwarancja Apple w żaden sposób nie jest uzależniona (jak pisali przedmówcy) od statusu "BLACKLISTED", a sam status wygląda w Twoim przypadku na delikatnie mówiąc: błąd.


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#15 Konewa71

Konewa71
  • 88 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 20 maja 2017 - 11:11

Miałem podobną sytuację z „wprowadzeniem“ iPhona 7 na tak zwaną czarną listę.Jest serwis służacy do sprawdzania legalności iPhona i w zasadzie każdy kto zna numer imei telefonu może „dopisać“tam urządzenie...Taki żarcik zrobił mi brat - wpisał imei mojego telefonu, dostał potwierdzenie na maila z kodem weryfikacyjnym i telefon po około dobie we wszystkich ogólnodostępnych serwisach był widoczny z czerwonym statusem czarna lista...Sprawę odkręcił pisząc z tego samego maila, że zgłoszony telefon się odnalazł i w odpowiedzi otrzymał info, że telefon został zdjęty z listy i po około kolejnej dobie we wszystkich „serwisach“ był znowu widziany jako „czysty“.Po moim przykładzie widać, że dzięki takim portalom może dochodzić do nadużyć, wystarczy znać imei...Jeżeli chodzi o Apple to taki dziwny raport nie wpływa na gwarancję urządzenia i działanie telefonu, nie biorà tego zupełnie pod uwagę.Problemem może być próba sprzedaży, bo wspomniane serwisy ewidentnie pokazują, że telefon pochodzi z przestępstwa, co oczywiście nie musi być prawdą...

#16 Kowal_86

Kowal_86
  • 62 postów

Napisano 20 maja 2017 - 11:28

Najlepiej będzie skontaktować się z infolinia Apple. Jeśli masz dowód zakupu to napewno pomogą.

#17 pedros

pedros
  • 1 392 postów
  • SkądWAW, PL

Napisano 20 maja 2017 - 11:32

A co ma Apple wspólnego z wpisaniem telefonu na czarną listę przez operatora?



#18 iLuk45z

iLuk45z
  • 595 postów
  • SkądŁDZ/Swansea

Napisano 20 maja 2017 - 16:16

Dzisiaj rozmawiałem z konsultantem Apple w sprawie mojego telefonu a raczej iCloud bo mam problem, ale mniejsza z tym zapytałem się też, czy tel jest na gwarancji jeśli telefon będzie z listy blacklisted, facet za bardzo nie chciał potwierdzić ani też zaprzeczyć, że owy tel ma gwarancję, lecz powiedział, że aby telefon był uwzględniony na gwarancję nie może posiadać uszkodzenia fizycznego (pęknięty ekran, wygięta obudowa itp). Przepraszam, i zwracam honor. Bo nie mówię, jego odp też mnie zaskoczyła bo wg prawa taki telefon należy już do firmy ubezpieczeniowej (jeśli telefon był ubezpieczony) bo zostało wypłacone odszkodowanie... Tak czy inaczej CzoCzo twój telefon jest na gwarancji, tylko jak już będziesz go oddawał na gwarancję w przyszłość to nie mów, że jest blacklisted.


iPhone 3G 16GB-> iPhone 3GS 16GB -> iPhone 4 16GB Black -> iPhone 4S 16GB Black -> iPhone 5 16GB Black -> iPhone 6S 16GB Black -> iPhone SE 64GB Black -> iPhone 7 Plus 128GB (PRODUCT) Red -> iPhone 8 Plus 64GB Rose Gold -> iPhone XR 128GB Black -> iPhone 12 mini 128GB Blue -> iPhone 13 128GB Midnight -> iPhone 14 Pro 256GB Deep Purple  iPads --> iPad Mini 4 WiFi Space Grey -> iPad Air 32GB Silver WiFi+LTE -> iPad 7th Gen 32GB WiFi+LTE -> iPad 9th 64GB WiFi Sapce Grey


#19 CzoCzo

CzoCzo
  • 99 postów
  • SkądSosnowiec, Poland, Poland

Napisano 20 maja 2017 - 17:31

Dzięki za info.


Dzisiaj rozmawiałem z konsultantem Apple w sprawie mojego telefonu a raczej iCloud bo mam problem, ale mniejsza z tym zapytałem się też, czy tel jest na gwarancji jeśli telefon będzie z listy blacklisted, facet za bardzo nie chciał potwierdzić ani też zaprzeczyć, że owy tel ma gwarancję, lecz powiedział, że aby telefon był uwzględniony na gwarancję nie może posiadać uszkodzenia fizycznego (pęknięty ekran, wygięta obudowa itp). Przepraszam, i zwracam honor. Bo nie mówię, jego odp też mnie zaskoczyła bo wg prawa taki telefon należy już do firmy ubezpieczeniowej (jeśli telefon był ubezpieczony) bo zostało wypłacone odszkodowanie... Tak czy inaczej CzoCzo twój telefon jest na gwarancji, tylko jak już będziesz go oddawał na gwarancję w przyszłość to nie mów, że jest blacklisted.



#20 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 22 maja 2017 - 17:54

....o jak już będziesz go oddawał na gwarancję w przyszłość to nie mów, że jest blacklisted.

Dla gwarancji Apple, ew. blacklist u operatora (podobnie jak simlocki) nie mają najmniejszego znaczenia i żaden serwis tego nie sprawdza i nie pyta o to.


  • CzoCzo lubi to

Pomogłem ?   -  Lubię to 


#21 CzoCzo

CzoCzo
  • 99 postów
  • SkądSosnowiec, Poland, Poland

Napisano 25 maja 2017 - 15:46

No i stało się -
Dziś o godzinie 11 oddałem telefon na naprawę gwarancyjna do cortland. O godzinie 13 dostałem maila, że moje urządzenie zostanie wymienione na nowe.

Teraz pytanie:
Czy black list przejdzie na moje nowe urządzenie ?
Nie zdążyłem przed oddaniem do Cortland zadzwonić do apple z wyjaśnieniem tej sytuacji ...

#22 nie_lubie_jablek

nie_lubie_jablek
  • 2 946 postów

Napisano 25 maja 2017 - 16:01

Nie. Będziesz miał nowy imei apple kopiuje tylko informacje ze swojego systemu a jakaś baza czarnych list takim nie jest.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych