Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

x-kom zwrot towaru


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 rafal886

rafal886
  • 1 315 postów

Napisano 04 maja 2017 - 18:39

Witam, zwracał ktoś zakupiony towar w x-komie?

Dowiedziałem się od sprzedawcy, ze jest 15 dni na zwrot, telefon nie musi mieć folii oryginalnych.

Dzisiaj przyszedłem zwrócić towar, etui ojca, etui w idealnym stanie (konkretnie ringke fusion).

W zestawie była folia (swoją drogą beznadziejna i źle docięta), nakleiłem folie ojcu lecz dzisiaj nie chcieli mi przyjąć zwrotu ze względu na brak folii na ekran dołączonej do zestawu. Powiedzcie mi czy jest sens dochodzić swego? Dzisiaj jest 15 dzien od zakupu.


Iphone 13 Pro Max Sierra Blue 256gb  MacBook Pro M1 13 16gb 256gb  AirPods 2 


#2 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 04 maja 2017 - 19:02

Dobrze rozumiem, że zużyłeś folię na ekran, która była w zestawie i chcesz teraz zwrócić niekompletny pokrowiec?


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#3 rafal886

rafal886
  • 1 315 postów

Napisano 04 maja 2017 - 19:15

@macsupport 

 

Tak, mianowicie sytuacja wygląda tak, że ojciec nie zamiarował zwracać tego pokrowca, ale dostawał się kurz i robiły się białe plamki na czarnej 7-ce.

Etui miało chronić przez zarysowaniami, a nie je powodować.


Użytkownik rafal886 edytował ten post 04 maja 2017 - 19:18

Iphone 13 Pro Max Sierra Blue 256gb  MacBook Pro M1 13 16gb 256gb  AirPods 2 


#4 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 04 maja 2017 - 19:51

Nie możesz zwrócić niekompletnego przedmiotu. Ale oczywiście możesz reklamować jego nieodpowiednie działanie czyli to, że dostaje się pod niego kurz niszczący obudowę telefonu. Jak sklep się do tego ustosunkuje to już inna kwestia ale zgłosić reklamację zawsze możesz.


Użytkownik macsupport edytował ten post 04 maja 2017 - 19:51

Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#5 rafal886

rafal886
  • 1 315 postów

Napisano 04 maja 2017 - 19:53

@macsupport

 

Dziękuje za pomoc :)


Iphone 13 Pro Max Sierra Blue 256gb  MacBook Pro M1 13 16gb 256gb  AirPods 2 


#6 Gio

Gio
  • 49 postów

Napisano 05 maja 2017 - 13:16

Kupiłem jogurt, zjadłem go ale mi nie smakował, chcę zwrócić opakowanie i żądam zwrotu należności...



#7 effe

effe
  • 6 545 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 05 maja 2017 - 13:36

Słabe porównanie. 

Kupiłem jogurt do którego był dodany serek homogenizowany. Zjadłem serek i chce zwrócić jogurt ;)

 

Co do problemu autora, to pozostaje jedynie reklamacja z tytułu niezgodności towaru z umową. 


iPhone 12 mini 


#8 roger1801

roger1801
  • 508 postów

Napisano 05 maja 2017 - 13:42

Kupiłem jogurt, zjadłem go ale mi nie smakował, chcę zwrócić opakowanie i żądam zwrotu należności...

Pewien dyskont miał taką promocję ;) 



#9 rafal886

rafal886
  • 1 315 postów

Napisano 05 maja 2017 - 14:31

Pewien dyskont miał taką promocję ;)

Pamiętam, szybko się z niego wycofali.


Iphone 13 Pro Max Sierra Blue 256gb  MacBook Pro M1 13 16gb 256gb  AirPods 2 


#10 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 05 maja 2017 - 14:32

Bo wszystkim prostakom się wydawało, że mogą się nażreć za darmo i oddać puste opakowania.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#11 nie_lubie_jablek

nie_lubie_jablek
  • 2 946 postów

Napisano 05 maja 2017 - 14:46

A nie jest tak że można zwrócić niekompletny czy używany przedmiot jednak nie otrzymuje się pełnej kwoty w związku z przekroczeniem zwykłego zarządu. Chociaż czy nie można podpiąć przymierzenia i zdjęcia folii pod "zwykły zarząd" przecież nie wiedział jak zachowa się folia na ekranie bez jej zamontowania. 



#12 seb235-8731863dbe

seb235-8731863dbe
  • 8 114 postów

Napisano 05 maja 2017 - 14:59

@rafal886 Jedź do marketu kup folię - dołącz do zestawu i zwróć całość do sklepu :)


Użytkownik seb235 edytował ten post 05 maja 2017 - 15:00


#13 rafal886

rafal886
  • 1 315 postów

Napisano 05 maja 2017 - 15:13

@rafal886 Jedź do marketu kup folię - dołącz do zestawu i zwróć całość do sklepu :)

 

Nad tym też myślałem, ale wczoraj minął termin zwrotu.

Niektórzy tutaj myślą, że chce zachować się jak typowy Polski cebulak oddając niekompletny towar.

Folie nakleiłem, bo nie sądziłem, że etui będzie rysować telefon, a pytam o zwrot z tego względu, żeby uniknąc całej tej procedury reklamacyjnej. 

Zresztą polecam przejrzeć aukcje x-komu, gdzie są sprzedwane IP z outletu np bez szpilki czy instrukcji. Towar tez jest niekompletny przez, co obniżona jest cena, a jak widać podlegał on zwrotowi.


Iphone 13 Pro Max Sierra Blue 256gb  MacBook Pro M1 13 16gb 256gb  AirPods 2 


#14 seb235-8731863dbe

seb235-8731863dbe
  • 8 114 postów

Napisano 05 maja 2017 - 17:17

Jak dla mnie opcja zwrotu do 14 dni powinna być bardziej zaostrzona. Bo ja rozumiem że niektóre rzeczy ciężko jest precyzyjnie zamówić na odległość, bo odzież mimo wszystko trzeba przymierzyć bo sam wygląd na manekinie w sklepie nic nie daje. 

 

Ale np elektronika, np części komputerowe te "gołe" które wymagają odpowiedniego obchodzenia się z nimi powinny mieć termin zwrotu ale bez możliwości odpakowania. Jak widzę jak obchodzą się z sprzętem nie tylko użytkownicy ale także portale które recenzują sprzęt to mam dość. 

 

Co do opisanego przez Ciebie przypadku ja jestem przeciwnikiem zestawów, nie możesz Pan zwrócić muszli bo zużyłeś papier toaletowy co był w zestawie, myszki bezprzewodowej nie bo baterie Pan rozpakowałeś itd ... Można na siłę dołączać coś jednorazowe aby wyeliminować opcję zwrotu. Coś co jest jednorazową częścią zestawu a nie zamówiłeś tego świadomie nie powinno w żaden sposób wpływać na opcję możliwości zwrotu. 



#15 gr@nd

gr@nd
  • 257 postów
  • SkądŚwidnica

Napisano 05 maja 2017 - 22:20

Witam, zwracał ktoś zakupiony towar w x-komie?

Dowiedziałem się od sprzedawcy, ze jest 15 dni na zwrot, telefon nie musi mieć folii oryginalnych.

Dzisiaj przyszedłem zwrócić towar, etui ojca, etui w idealnym stanie (konkretnie ringke fusion).

W zestawie była folia (swoją drogą beznadziejna i źle docięta), nakleiłem folie ojcu lecz dzisiaj nie chcieli mi przyjąć zwrotu ze względu na brak folii na ekran dołączonej do zestawu. Powiedzcie mi czy jest sens dochodzić swego? Dzisiaj jest 15 dzien od zakupu.

Generalnie w prawie konsumenckim nie ma czegoś takiego jak zwrot towaru, jeśli występuje to tylko i wyłącznie jako gest sprzedawcy. Inną sprawą jest jeśli kupiłeś towar przy pomocy środków porozumiewania się na odległość, telefon, e-mail, Internet wówczas w ciągu 14 dni od odebrania towaru masz prawo do odstąpienia od umowy i zwrot towaru.

Proszę pamiętać że 14 dni jest na powiadomienie a nie na sam zwrot, ten możesz dokonać już później aczkolwiek bez zbędnej zwłoki.

Więc jeśli kupiłeś np. przez Internet i zmieściłeś się w czasie,który gwarantuje Ci ustawa na powiadomienie sprzedawcy to idź i dokup taką folię jak radzą powyżej i zwróć.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych