Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Uszkodzony Bluetooth w iPhonie 6


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 mpg

mpg
  • 7 postów

Napisano 29 marca 2017 - 07:46

Witam wszystkich,

 

Mam prośbę o pomysł lub wskazanie możliwości naprawienia Bluetooth w iPhonie 6.

 

W dniu kiedy zainstalowałam iOS 10.2.1. mój BT przestał działać. Jak go włączam, na górze głównego ekranu pojawia się jego ikona ale jest jasnoszara. Telefon nie znajduje nowych urządzeń a także urządzenia (MacBook) nie widzą iPhon'a.

 

Zainstalowałam już nową wersję iOS 10.3, ale problem nie został rozwiązany.

 

Robiłam już przywracanie ustawień fabrycznych, sieciowych, twardy reset etc... ale niestety nie pomaga.

 

Nie mam też wersji iOS 10.2.0, do której mogłabym przywrócić oprogramowanie  :(.

 

Czy ma ktoś pomysł co jeszcze mogę zrobić. Nadmieniam że telefon nie był fizycznie uszkodzony (zalany).

 


#2 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 29 marca 2017 - 11:08

Masz uszkodzony układ BT na płycie głównej. Oprogramowanie nie jest tutaj przyczyną problemu, wiec jego odtwarzanie nie pomoże.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#3 mpg

mpg
  • 7 postów

Napisano 29 marca 2017 - 11:17

Dziękuję. A czy da się naprawić taką usterkę w serwisie? Jeśli tak to jak długo trwa naprawa?



#4 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 29 marca 2017 - 12:00

Można naprawić. Naprawa nie powinna trwać dłużej niż 2-3 dni.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#5 mpg

mpg
  • 7 postów

Napisano 29 marca 2017 - 12:08

Można naprawić. Naprawa nie powinna trwać dłużej niż 2-3 dni.

 

Jeszcze raz bardzo dziękuję. 



#6 Damien Karras

Damien Karras
  • 284 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 29 marca 2017 - 13:19

Dziękuję. A czy da się naprawić taką usterkę w serwisie? Jeśli tak to jak długo trwa naprawa?

 

A telefon jest na gwarancji / rękojmi? Jak tak to jest szansa, że w serwisie wymienią na nowy cały tel.


Jak pomogłem, kliknij w Lubię to! ;)


#7 mpg

mpg
  • 7 postów

Napisano 31 marca 2017 - 15:16

A telefon jest na gwarancji / rękojmi? Jak tak to jest szansa, że w serwisie wymienią na nowy cały tel.

Niestety już nie. Oddała do serwisu, jak na razie wyceniają usługę.


Niestety miałam rację, że to wina aktualizacji. Serwis Apple nie znalazł uszkodzenia modułu BT. Stwierdzono jednoznacznie że jest to wina nowego iOS (od 10.2.1 w niektórych modelach przestały działać BT).



#8 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 31 marca 2017 - 15:24

Tak, w Apple specjalnie zrobili oprogramowanie na którym przestaje działać BT :) A jak oni Ci ten telefon sprawdzili? 


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#9 mpg

mpg
  • 7 postów

Napisano 31 marca 2017 - 15:35

Tak, w Apple specjalnie zrobili oprogramowanie na którym przestaje działać BT :) A jak oni Ci ten telefon sprawdzili? 

 

Niestety nie wiem, ale skoro serwis polecany na MyApple.pl, tak twierdzi to domniemam, że osoby tam pracujące znają się na rzeczy.



#10 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 31 marca 2017 - 15:48

Obawiam się, że w tym przypadku ktoś jest w błędzie. Kazali Ci czekać na kolejną aktualizację, która nie pomoże czy zaproponowali jakąś inną formę naprawy?


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#11 mpg

mpg
  • 7 postów

Napisano 31 marca 2017 - 15:51

Tak, mam poczekać na kolejną aktualizację.

 

Sama już nie wiem. Widzę że nie tylko ja mam ten problem 

https://discussions.apple.com/message/31380022#31380022



#12 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 31 marca 2017 - 16:09

Usterka jest typowo sprzętowa. Uszkodzony układ działa dopóki nie zmienia się oprogramowania, bo podczas wgrywania nowego oprogramowania nie da się już uszkodzonego układu zaprogramować i przestaje działać. Tak było na przykład kiedyś w dziesiątkach tysięcy przypadków uszkodzonych układów WiFi w iPhone 4S. Teraz tak się dzieje w przypadku WiFI i BT w iPhone 6. Użytkownicy oczywiście łączą to z aktualizacją i twierdzą, że to wina oprogramowania. A po wymianie uszkodzonego układu i odtworzeniu oprogramowania telefon zaczyna działać prawidłowo. Tak samo za pewne było by w Twoim przypadku, po wymianie układu i wgraniu softu od nowa prawdopodobnie telefon będzie działał na tym oprogramowaniu, które masz teraz. Możesz oczywiście czekać na aktualizację i liczyć na to, że bluetooth zacznie działać ale obawiam się, że tak nie będzie.

Pytanie czy wymiana tego uszkodzonego układu jest opłacalna, bo niestety nie jest to tania naprawa.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#13 mpg

mpg
  • 7 postów

Napisano 31 marca 2017 - 16:13

Usterka jest typowo sprzętowa. Uszkodzony układ działa dopóki nie zmienia się oprogramowania, bo podczas wgrywania nowego oprogramowania nie da się już uszkodzonego układu zaprogramować i przestaje działać. Tak było na przykład kiedyś w dziesiątkach tysięcy przypadków uszkodzonych układów WiFi w iPhone 4S. Teraz tak się dzieje w przypadku WiFI i BT w iPhone 6. Użytkownicy oczywiście łączą to z aktualizacją i twierdzą, że to wina oprogramowania. A po wymianie uszkodzonego układu i odtworzeniu oprogramowania telefon zaczyna działać prawidłowo. Tak samo za pewne było by w Twoim przypadku, po wymianie układu i wgraniu softu od nowa prawdopodobnie telefon będzie działał na tym oprogramowaniu, które masz teraz. Możesz oczywiście czekać na aktualizację i liczyć na to, że bluetooth zacznie działać ale obawiam się, że tak nie będzie.

Pytanie czy wymiana tego uszkodzonego układu jest opłacalna, bo niestety nie jest to tania naprawa.

 

Wydawało mi się że skoro oddaję sprzęt w ręce fachowców, to będą umieli naprawić problem. 

Może spróbuję jeszcze w innym serwisie. Skorzystałabym z Waszego :) ale mam trochę daleko.

 

Mimo wszystko dziękuję za zaangażowanie. 






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych