Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Macbook PRO 15 TB 2017 - gdzie ewentualnie reklamować?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 iTrzeci

iTrzeci
  • 451 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 27 marca 2017 - 06:21

Hej,

myślę nad kupnem 15stki, modelu z tym ledowym paseczkiem. Wiem też, że w tym modelu diablo-łatwo o wadliwy egzemplarz i czasem ludzie wymieniali w Apple Store parę razy by dostać model wolny od wad. 

Stąd moje pytanie - czy jak kupię od prywatnego resselera, użytkownika etc. - nie z AOS, to gdzie mogę ew. zgłaszać chęć wymiany na nowy model? 

Np. kiedy nie będzie mi działać miejscami klawiatura / coś będzie nie tak z USB-C / ekran będzie wadliwy etc. 

 

Pytam na zaś, bo jeżeli jest to w jakimś stopniu utrudnione to wstrzymam się z zakupem, nie chcę władować 10 koła w sprzęt, z którym ew. będę mieć problemy dotyczące reklamacji.

 

Stąd moje pytanie, czy jak coś zauważę, to odsyłam takiemu Cortlandowi czy iMadowi, czy muszę jednak robić tripa do Berlina :D 

 

pozdrawiam!

Łukasz



#2 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 27 marca 2017 - 08:37

Zgłaszasz usterkę w dowolnym serwisie autoryzowanym.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#3 imrik

imrik
  • 3 471 postów
  • SkądWrocław, Poland

Napisano 27 marca 2017 - 08:45

"Prywatnego resellera" - od kogoś? Allegro, OLX etc?

 

Generalnie w sprawie wymian na nowy egzemplarz należy zwrócić się do sprzedawcy. Jego dobra wola gra tutaj kluczową rolę. Przy sprzedaży "na odległość (internet, telefon) masz 14 dni na odstąpienie od sprzedaży bez podawania przyczyny na podstawie przepisów. Oddajesz sprzęt i jest on sprawdzany czy działa, jeśli jest tip top to oddają Ci kasę.

Premium Resellerzy (iSpot, Cortland, etc.) oraz oczywiście sklep Apple obsługują procedurę DOA (dead on arrival) na wypadek gdyby była kaplica na dzień dobry. Najlepiej odpalić jeszcze w sklepie lub w tym samym dniu gdy dotrze sprzęt i skontaktować się bez zwłoki ze sklepem jeśli są problemy aby ustalić co robić dalej. Na pewno będą chcieli najpierw dokładnie sprawdzić i zweryfikować, na przykład sięgnąć opinii autoryzowanego serwisu Apple.

 

Gdziekolwiek byś nie kupił masz 12 miesięcy gwarancji i możesz skorzystać z dowolnego autoryzowanego serwisu Apple na całym świecie. Sposób naprawy zależy od usterki, aczkolwiek komputery na 99,99% są naprawiane a nie wymieniane na nowe.

 

[Ciach]

 

Na forum nie tolerujemy bezpodstawnych oskarżeń i nieprzemyślanych określeń mogących innych urazić. Tę część postu usunąłem.


Użytkownik tumpio edytował ten post 27 marca 2017 - 09:50


#4 iTrzeci

iTrzeci
  • 451 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 27 marca 2017 - 08:51

Możesz być vipem na tym forum, ale Ciebie też obowiązuje tu jakaś kultura. Posądzanie o kombinowanie czy tam cebulactwo jest totalnie bezpodstawne i słabe.

 

Awaryjność tych 15stek jest niesamowita, ale trafiając na dobrą sztukę ma się niezłego laptopa, dlatego wolałem unikać problemów z ew. serwisem sprzętu.


  • makemymind lubi to

#5 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 27 marca 2017 - 09:02

Tak, awaryjność niesamowita... Komputer jak każdy inny. Tylko kiedy tysiąc osób kupi i używa to nie pisze o tym na forum ale kiedy jedna osoba trafi jakąś usterkę to lamentuje gdzie się da i w ten sposób tworzą się legendy, że sprzęt jest awaryjny czy w ogóle wadliwy. Nie nakręcaj się na zapas. Kup w jakimś normalnym sklepie, gdyby coś się działo to wymienisz lub naprawisz w serwisie.


  • iron.gery i makemymind lubią to

Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#6 iTrzeci

iTrzeci
  • 451 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 27 marca 2017 - 09:06

Wiem, macsupport. Tak zrobię. Dzięki za odpowiedzi :)



#7 seb235-8731863dbe

seb235-8731863dbe
  • 8 114 postów

Napisano 29 marca 2017 - 22:17

Rozumiem tutaj post iTrzeci, kupując sprzęt muszę od razu zapłacić. Ktoś powie no ale masz te 14 dni - no mam. Ale to jest piękna teoria, bo jak się okaże iż jest on wadliwy to nie da się sprawy załatwić od ręki. Mail do sprzedawcy czy rejestracja w jakimś systemie sprzedawcy, następnie zapakowanie sprzętu wraz z wszystkimi papierami, zamówienie kuriera w dogodnym terminie i przekazanie mu przesyłki - na tym etapie jesteśmy stratni już dwa dni. W trzeci dzień przesyłka trafia na magazyn do sprzedawcy gdzie sobie pewnie spędzi dzień czy dwa. Po czym zostanie wysłana do serwisu w celu ekspertyzy gdzie zaś sobie trochę poleży. Po ekspertyzie decyzje o zwrocie gotówki czy nie podejmie producent czyli zaś chwilka oczekiwania. Następnie sprzęt wraca do sklepu (naprawiony lub nowy) i odsyłany jest do końcowego klienta i tutaj już mamy z 2 - 3 tygodnie, jeżeli klient zażyczy sobie zwrot gotówki to dojdzie procedura w księgowości która też potrwa z tydzień. Tak więc 3 - 4 tygodnie nie mamy ani sprzętu ani gotówki. 

 

Ktoś napisze że możesz odesłać bez podania przyczyny. Tylko tutaj jest mały haczyk bo jak odeślesz przesyłkę w oryginalnym stanie to ok, ale jak odeślesz rozpakowany i na sklepie znajdą wadę do której się nie przyznajesz to nie zwrócą Ci 100% gotówki.

 

Finalny efekt jest taki że producent czy sprzedawca kasę ma od ręki a ty drogi konsumencie płać i płacz. 






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych