Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

MacBook Pro 2017 - problemy po podpięciu zewnętrznego monitora


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Przemysław Niemczuk

Przemysław Niemczuk
  • 222 postów
  • SkądStrzegom, Poland

Napisano 22 marca 2017 - 16:17

Cześć wszystkim,

 

kupiłem MacBooka Pro - marzec 2017 - z tym, że z dyskiem 1GB. Wszystko działa malina, dopóki nie podepnę go pod zewnętrzny monitor - mam Thundebolt Display - 27 cali od Apple. Wszystko podpięte przez przejściówkę USB-C - Thunderbird 2 generacji. Co się dzieje po podpięciu, następuje mignięcie, obraz się klonuje i:

  • nie działa klawiatura oraz myszka (te są podpięte pod monitor zewnętrzny) - ten działa po podpięciu kabla do komputera, a klawiatura i mysz - nic

Muszę kilka razy odpiąć/podpiąć do laptopa kabel, aby to zatrybiło, czasami pomaga po prostu zmiana portu USB w monitorze (kabelek od klawiatury). Z rzadka działa od razu.

 

Niestety nie jest to przypadłość tylko tego laptopa, bo z MacBook Air było to samo.

 

Spotkaliście się z tym już?



#2 pedros

pedros
  • 1 392 postów
  • SkądWAW, PL

Napisano 22 marca 2017 - 16:28

Monitor do serwisu. Coś ewidentnie szwankuje w połączeniu przez Thunderbolt.



#3 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 22 marca 2017 - 16:29

Ta przejściówka Thunderbolt-USB C to oryginalna?


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#4 Przemysław Niemczuk

Przemysław Niemczuk
  • 222 postów
  • SkądStrzegom, Poland

Napisano 22 marca 2017 - 16:30

Ta przejściówka Thunderbolt-USB C to oryginalna?

 

Tak.



#5 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 22 marca 2017 - 16:41

No to ewidentnie problem leży po stronie monitora. W tych monitorach zdarza się, że uszkodzony jest przewód sygnałowy, ten, który podłączasz do komputera.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#6 Murgal

Murgal
  • 911 postów

Napisano 23 marca 2017 - 08:19

Ogólnie to podłączenie monitora do nowych mabcooków to kłopot jeśli monitor nie ma USB-C... Sam to przechodziłem. 


Macbook Pro 15" 2018 i7 2.6/560X/32GB/512GB | iPhone 11 Pro MAX | AW V 44mm | iPad Pro 12.9 WiFi+Cell 3gen | HomePod | AirPods 


#7 Przemysław Niemczuk

Przemysław Niemczuk
  • 222 postów
  • SkądStrzegom, Poland

Napisano 24 marca 2017 - 07:24

No to ewidentnie problem leży po stronie monitora. W tych monitorach zdarza się, że uszkodzony jest przewód sygnałowy, ten, który podłączasz do komputera.

 

Znasz koszt naprawy?



#8 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 24 marca 2017 - 09:32

To oczywiście zależy od przyczyny problemu. Jeśli to wina uszkodzonego przewodu to koszt wymiany wynosi około 500 złotych. A jeśli to na przykład wina płyty głównej to może być dużo więcej. Najlepiej oddać monitor do diagnozy do jakiegoś dobrego serwisu, który ma doświadczenie w naprawie tych urządzeń i dostęp do części.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#9 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 24 marca 2017 - 10:56


Muszę kilka razy odpiąć/podpiąć do laptopa kabel, aby to zatrybiło, czasami pomaga po prostu zmiana portu USB w monitorze (kabelek od klawiatury). Z rzadka działa od razu.

 

Niestety nie jest to przypadłość tylko tego laptopa, bo z MacBook Air było to samo.

 

Spotkaliście się z tym już?

 

Częsta przypadłość TD. Pada sumator USB , a ponieważ jest on programowany ( jak wymieni się na nowy, niezaprogramowany najczęściej brak audio lub kamery) wymiana nie jest prosta. Jak to w Apple. Często wymieniają serwisy kabel, ale problem powraca po kilku dniach/tygodniach - także nie wierz w taką diagnozę. Aby ułatwić jest to sumator obu hubów  - taki sumator rozdzielaczy ;) (zawsze Apple pomysły miało/ma co najmniej dziwne), bezpośrednio sterowany z procesora monitora.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#10 Przemysław Niemczuk

Przemysław Niemczuk
  • 222 postów
  • SkądStrzegom, Poland

Napisano 24 marca 2017 - 20:21

Częsta przypadłość TD. Pada sumator USB , a ponieważ jest on programowany ( jak wymieni się na nowy, niezaprogramowany najczęściej brak audio lub kamery) wymiana nie jest prosta. Jak to w Apple. Często wymieniają serwisy kabel, ale problem powraca po kilku dniach/tygodniach - także nie wierz w taką diagnozę. Aby ułatwić jest to sumator obu hubów  - taki sumator rozdzielaczy ;) (zawsze Apple pomysły miało/ma co najmniej dziwne), bezpośrednio sterowany z procesora monitora.

 

Kuźwa tom się sfrajerował. Ehhh jaki jestem wściekły. Od nowości się to dzieje, a ja to zwalałem na laptopa, nawet nie podejrzewając, że to może być wina samego monitora. No to teraz po ptakach.



#11 Iro

Iro
  • 6 954 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 25 marca 2017 - 14:27

Kuźwa tom się sfrajerował. Ehhh jaki jestem wściekły. Od nowości się to dzieje, a ja to zwalałem na laptopa, nawet nie podejrzewając, że to może być wina samego monitora. No to teraz po ptakach.

 

Największym błędem było kupowanie monitora od Apple. Z innymi nie ma tyle problemów.

Przypuszczam, że taniej od naprawy wyjdzie kupno nowego monitora Philips.


Muzyka i Komputery
https://iro.myapple.pl


#12 Przemysław Niemczuk

Przemysław Niemczuk
  • 222 postów
  • SkądStrzegom, Poland

Napisano 28 marca 2017 - 11:48

Największym błędem było kupowanie monitora od Apple. Z innymi nie ma tyle problemów.

Przypuszczam, że taniej od naprawy wyjdzie kupno nowego monitora Philips.

 

Co ciekawe. Odpiąłem od klawiatury sterownik myszy i wpiąłem go bezpośrednio do monitora. Mysz działa zawsze, od razu. Natomiast klawiatura co 15 odpięcie i przypięcie kabla do laptopa (klawiatura nadal podpinana pod zew. monitor przez usb). I mam zagwozdkę mysz działa, klawiatura ni cholerę nie chce ruszyć. Pytanie czy jak ją zmienię na bluetooth to czy też tak będzie?






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych