Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

MBPro 13 2016 // Nieprawidłowo działający klawisz F5


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 M4RD3V

M4RD3V
  • 3 postów

Napisano 13 marca 2017 - 20:47

Dzień dobry,

 

Niecały tydzień temu kupiłem Macbooka Pro 2016 13" bez touchbara i pojawił się w nim problem z działaniem klawisza F5. Klikając na niego z normalnym naciskiem podczas dostosowywania jasności podświetlenia klawiatury wykrytych zostaje może 10% kliknięć, dopiero mocniejsze naciśnięcie daje oczekiwany efekt. Wydaje on też delikatnie inny dźwięk od innych podczas naciskania. Nie używam tego klawisza zbyt często więc nie jest to jakieś uciążliwe jednak nie po to płaci się tyle pieniędzy by otrzymać komputer z uszkodzoną klawiaturą.

 

Chciałbym ten problem rozwiązać jednak komputer ten służy mi jako narzędzie pracy więc nie mogę sobie pozwolić na oddanie go do serwisu na kilka tygodni. Nigdy wcześniej nie miałem komputera Apple więc nie wiem czego się spodziewać. Jaki jest najszybszy sposób na uporanie się z tym problemem? Komputer został zakupiony w MediaMarkt.



#2 imrik

imrik
  • 3 471 postów
  • SkądWrocław, Poland

Napisano 14 marca 2017 - 13:26

Jak nie serwis to może przedmuchać sprężonym powietrzem?

Musisz uważać na kondensację wilgoci bo zalejesz sobie płytę główną jeśli zrobisz to nieodpowiednio.

 

Można zdemontować pojedyncze klawisze i przeczyścić wacikiem suchym, nawilżonym destylowaną wodą lub alkoholem izopropylowym.

Tutaj podobnie należy uważać aby nie zalać sobie płyty głównej.

Referencyjnie rozbiórka komputera na iFixit. Klawisze mają 4 punkty zaczepu więc z pomocą odpowiedniej pensety powinno być łatwo.

Oczywiście istnieje ryzyko, że połamiesz zaczepy na klawiszu lub na samym mechanizmie.

https://www.ifixit.c... Teardown/72415

 

To oczywiście przy założeniu, że dostał Ci się jakiś okruch czy paproch pod klawisz. Możliwe, że coś jest nie tak z samym mechanizmem a z tym to tylko serwis Ci pomoże.

Oryginalnie serwis w takim wypadku wymiania całą górną część obudowy wraz ze wszystkim co jest do niej przymontowane - obudowa, klawiatura, gładzik i bateria.



#3 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 14 marca 2017 - 13:41

Nie ma sensu dmuchać po nowej klawiaturze, bo przecież problem nie wynika z zabrudzenia tylko coś zostało źle zmontowane. Podejdź do serwisu, przecież na naprawę nie czeka się tygodniami. Wymiana takiego top case nie powinna zająć serwisowi więcej jak 2-3 dni.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#4 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 14 marca 2017 - 22:12

Podejdź do serwisu, jak trzeba będzie gdzieś "dmuchnąć" czy coś poprawić to załatwią to być może od ręki, a jak wymienić - to tak jak napisał przedmówca: 2-3 dni i powinno być gotowe.

Tygodniami możesz czekać jak oddasz do MM.


Użytkownik bee3 edytował ten post 14 marca 2017 - 22:12

Pomogłem ?   -  Lubię to 


#5 Tojot

Tojot
  • 1 187 postów

Napisano 15 marca 2017 - 01:20

Ja tak miałem z jedną literą kilka dni po zakupie. Już zacząłem być mocno niezadowolony, ale mocno dmuchnąłem i przeszło. Jakiś wredny pyłek się dostał pod klawisz.


Autokorekta iPhona zmienia "zrobiłam" na "zrobiłem", za to "zepsułam" zostawia w spokoju.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych