Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

iPod Classic 5G bardzo dziwny problem


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Raveng

Raveng
  • 3 postów

Napisano 07 marca 2017 - 23:29

Zaczęło się od tego, że nagle bez powodu, podczas zmieniania utworu, iPod się zablokował. Nie reagował na żadne naciśnięcia na kółku, również menu+play(restart). Ekran cały czas się świecił, dysk grzał, więc szybko się wyładował. Po paru godzinach spróbowałem go włączyć. Przez 20 sekund pojawia się komunikat o odwiedzeniu strony apple.com/support/ipod, nastęonie przez 20 sekund pojawia się jabłuszko na czarnym tle, a potem obrazek "Please Wait Very Low Battery". Za każdym razem po podłączeniu do komputera pojawia się też taki komunikat:

 

215bccbc2b472a466f846bd6f7204aae.jpg

 

Jako następne jest jabłuszko na czarnym tle i potem cały cykl się powtarza. Zostawiłem raz na noc podłączony do komputera i rano dalej zmieniały się komunikaty w takiej samej kolejności jak opisałem wcześniej. Proszę pomóżcie, za pod koniec wyjeżdżam na tydzień i jak ja wytrzymam bez muzyki na słuchawkach? :(

 



#2 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 08 marca 2017 - 12:20

A zrobiłeś to co wyświetla się na ekranie czyli odtworzyłeś go w iTunes?

Muszę Cię zmartwić, bo opisane problemy oznaczają uszkodzenie dysku twardego.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#3 Raveng

Raveng
  • 3 postów

Napisano 08 marca 2017 - 19:26

Nie odtworzyłem, bo iTunes mi nie czyta iPoda. Używam go od roku, poprzedni właściciel mówił, ze nie miał z nim nigdy żadnych problemów. Co w przypadku uszkodzenia dysku i jak to w ogóle możliwe, gdy tylko raz upadł mi iPod na ziemię z kieszeni i to grubo ponad kwartał temu? Czy naprawa(wymiana) dysku jest kosztowna na tyle, że bardziej będzie się opłacało kupno nowego iPoda?



#4 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 09 marca 2017 - 09:58

iTunes "przeczyta" Ci go dopiero jak go wprowadzisz w Disk Mode. 

Dysk twardy naturalnie się zużywa i kiedyś należy go wymienić na nowy, nawet gdyby nigdy nie upadł. A jak upadł nawet dawno temu to to też mogło się przyczynić do uszkodzenia.

Wymiana dysku kosztuje około 300-400 złotych w zależności od pojemności dysku.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#5 Raveng

Raveng
  • 3 postów

Napisano 10 marca 2017 - 00:49

Podstawowa kombinacja na odpalenie disk mode(trzymając środek, najpierw "menu" do pojawienia jabłuszka, potem play), jak i każda inna którą próbowałem, kończyła się obrazkiem pierwszym.

Próbowałem też podpinając kabel w międzyczasie restartowania i przez cały czas restartowania. Jedyna zmiana, to drugi obrazek pojawiający się naprzemiennie z pierwszym. Rozumem, że konieczna wymiana dysku?

 

1.

0560483b0e0ab63b1d82789fbdc13967.jpg\

 

2.

6e77e80816b0f4bd2ef4dc7b43ea0079.jpg



#6 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 10 marca 2017 - 10:04

Tak, na 99% jest to wina uszkodzonego dysku, pozostały jeden procent to uszkodzona lub odpięta bateria. Jeśli umiesz to możesz go otworzyć i sprawdzić, czy bateria jest podpięta, choć gdyby nie była to wyświetlałby tylko podłączony do przewodu.


Użytkownik macsupport edytował ten post 10 marca 2017 - 10:05

Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych