Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

iMac MK452PL/A 2015r. OS Sierra 10.12.3 - bardzo niska wydajność nowego komputera


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 tymone..

tymone..
  • 9 postów

Napisano 03 marca 2017 - 16:04

Na wstępie witam wszystkich serdecznie jako nowy użytkownik...

 

Od stycznia przyszedł czas na zakup nowego sprzętu i padł wybór na iMaca, a konkretnie na:

macOS Sierra 10.12.3

IMac (Retina 4K, 21.5-inch, Late 2015)

Procesor: 3,1GHz intel Core i5

Pamięć 8GB 1867MHz DDR3

Grafika Intel Iris Pro Graphics 6200 1536 MB

Numer seryjny ...GG78

 

Decyzja padła trochę po części na zaufanie do firmy poprzez posiadanie iPhone 4s przez ponad 4 lata, a od roku - 6s, oraz drugą częścią były słuchy i opinie jaki to system ten niezawodny jest... I dalej w to chcę wierzyć choć mój miesięczny iMac troszkę odmawia posłuszeństwa, a chodzi dokładnie o jego działanie, otóż wrażenie mam, że strasznie wolno chodzi, jak na nowy komputer z określonymi parametrami(które wydają mi się nie najgorsze?). wiem, że szybkość działania komputera jest pojęciem względnym, jednak dla porównania mogę powiedzieć, że mój stary poczciwy(10 letni notebook hp działający na windowsie i o połowę słabszych parametrach) potrafił uruchomić się szybciej, oraz poruszanie się po programach wydawałoby się 'zwinniejsze' a już nie wspomnę o internetach(wina łącza? przepustowość do 300mb/s na stałym łączu- nie wydaje mi się by to była jego wina).

 

Dlatego stąd moja prośba do was... co robić? jakieś ' odświeżanie systemu'? może brak jakiegoś programu( na windowsach się na to wtyczki bodajże mówiło)? a może jakiegoś programu za dużo? złośliwe oprogramowanie?(nasłuchałem się też, że zagrożenie wirusowe na iMac'ach jest niemalże znikome - prawda?) 

 

Proszę was jako świeży użytkownik o pomoc. ponieważ szkoda sprzętu a i zaufania do firmy tracić :)

 

Pozdrawiam!

 



#2 kalvin

kalvin
  • 789 postów
  • SkądDE

Napisano 03 marca 2017 - 16:10

W tym iMac-u masz pewnie dysk HDD 5400 rpm. dlatego masz zamulony system. Takie uroki dysków HDD :)  Jedynie co możesz dokupić SSD zewnętrzny i na nim postawić system, nie jest to bezpieczne ale jest rozwiązaniem na przyspieszenie tego sprzętu.  


  MacBook Air 2020    iPhone 12    HomePod mini    Apple TV 4k   


#3 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 03 marca 2017 - 22:59

W tym iMac-u masz pewnie dysk HDD 5400 rpm. dlatego masz zamulony system. Takie uroki dysków HDD :)  Jedynie co możesz dokupić SSD zewnętrzny i na nim postawić system, nie jest to bezpieczne ale jest rozwiązaniem na przyspieszenie tego sprzętu.  

... albo zlecić serwisowi wstawienie SSD (koszt takiej usługi w zależności od serwisu: 200-250zł.), a wyjęty z komputera dysk talerzowy umieść w zewnętrznej obudowie USB i masz dodatkowe przenośne 1TB.


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#4 kalvin

kalvin
  • 789 postów
  • SkądDE

Napisano 03 marca 2017 - 23:32

Jeżeli koszty wymiany w tym modelu są tak niskie to jak najbardziej zrobić podmiankę. Ale jeżeli jest gwarancja na iMaca to pewnie przepada ?

  MacBook Air 2020    iPhone 12    HomePod mini    Apple TV 4k   


#5 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 03 marca 2017 - 23:46

Jeżeli koszty wymiany w tym modelu są tak niskie to jak najbardziej zrobić podmiankę. Ale jeżeli jest gwarancja na iMaca to pewnie przepada ?

Jak usługę zlecasz w autoryzowanym serwisie - to gwarancja nie przepada.


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#6 kalvin

kalvin
  • 789 postów
  • SkądDE

Napisano 04 marca 2017 - 00:01

To autor posta nie ma co się zastanawiać tylko wymiana za takie niskie koszty

  MacBook Air 2020    iPhone 12    HomePod mini    Apple TV 4k   


#7 tymone..

tymone..
  • 9 postów

Napisano 04 marca 2017 - 13:16

oczywiście, dzięki panowie za poradę :)



#8 kalvin

kalvin
  • 789 postów
  • SkądDE

Napisano 09 marca 2017 - 12:53

Jak usługę zlecasz w autoryzowanym serwisie - to gwarancja nie przepada.

 

Nie ma takiej możliwości, sam szykuję się do zakupu iMac-a. Informacja z Cortland Polska gwarancja przepada kiedy zlecę wymianę dysku  w czasie gwarancyjnym Apple. 

Zadzwoń i przekonaj się ja tak zrobiłem i teraz wiem że muszę szukać coś z FD. 


  MacBook Air 2020    iPhone 12    HomePod mini    Apple TV 4k   


#9 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 12 marca 2017 - 19:06

Nie ma takiej możliwości, sam szykuję się do zakupu iMac-a. Informacja z Cortland Polska gwarancja przepada kiedy zlecę wymianę dysku  w czasie gwarancyjnym Apple. 

Zadzwoń i przekonaj się ja tak zrobiłem i teraz wiem że muszę szukać coś z FD. 

Przeczytaj uważnie warunki gwarancji Apple:
http://www.apple.com...l-warranty.html

a w szczególności wyłączenia:

"... Niniejsza gwarancja nie dotyczy ... (f) uszkodzeń powstałych w wyniku przeprowadzania czynności serwisowych (łącznie z aktualizacjami i rozszerzeniami) przez osoby niebędące przedstawicielami Apple ani Autoryzowanym dostawcą usług Apple ("Autoryzowany dostawca usług Apple") ..."

 

oraz:
"... Żaden z odsprzedawców, agentów ani pracowników Apple nie jest upoważniony do zmiany, rozszerzenia ani uzupełnienia niniejszej gwarancji ..."

Co oznacza, że Cortland (ani inny odsprzedawca) czy nawet pracownik infolinii Apple nie są umocowani w zmianie warunków gwarancji, które wyraźnie precyzują że gwarancję możesz stracić jak modyfikacje dokonuje np. serwis nieautoryzowany przez Apple (listę autoryzowanych serwisów masz tu: https://locate.apple.com/pl/pl/).

Zlecasz serwisowi autoryzowanemu przez Apple wstawienie dysku SSD do Twojego komputera, a serwis może Twoje zlecenie przyjąć albo nie (np. jak uzna że dysk który dostarczyłeś do wstawienia może nie współpracować prawidłowo z Twoim komputerem, etc.). Jak zlecenie jest przyjęte i wykonane - to obowiązują warunki gwarancji Apple.
Oczywiście gwarancja Apple nie obejmie wstawionego dysku, ale na "resztę" komputera obowiązuje nadal.


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#10 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 31 marca 2017 - 09:53

Dziękuję za ciekawą dyskusję kolegom bee3 i imrik. Pozwolę sobie ją umieścić w oddzielnym wątku by inni mogli się zastanowić nad wymianą dysku (bee3 - bez urazy, ale sam współpracując z Apple wiem, że teoria to jedno, a praktyka drugie) – jeśli jest szansa na unieważnienie gwarancji, należy się zastanowić nad zmianami. Dyskusję możecie przeczytać w wątku Gwarancja Apple - co można a czego nie.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#11 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 01 kwietnia 2017 - 00:20

 ... (bee3 - bez urazy, ale sam współpracując z Apple wiem, że teoria to jedno a praktyka drugie) -jeśli jest szansa na unieważnienie gwarancji należy się zastanowić nad zmianami. Dyskusję możecie przeczytać w wątku Gwarancja Apple - co można a czego nie

Moim zdaniem sprawa jest prosta (żeby nie powiedzieć: oczywista).
Podsumowując: z powyższej dyskusji (nie tylko z podanych przeze mnie argumentów, ale również z niektórych wypowiedzi imrik-a - z którym w części nawet jestem gotów się zgodzić) wynikają m.in.:

- Zgodnie z warunkami gwarancji Apple: możliwa jest wymiana lub dołożenie np. pamięci RAM czy dysku SSD bez utraty gwarancji na komputer - pod warunkiem wykonania tej usługi przez ASA - Autoryzowany Serwis Apple (Autoryzowany Dostawca Usług Apple), ale: 

- Nie każdy serwis autoryzowany ma identyczne możliwości (uprawnienia lub zasoby techniczne czy personalne ?) do realizacji konkretnych usług
(wybór serwisu może mieć wpływ nie tylko na zakres usług możliwych do wykonania, ale również na sposób (i co za tym często idzie: czas) ich realizacji).

 

- ASA nie może odmówić wykonania usługi gwarancyjnej (oczywiście o ile sprzęt i charakter usterki kwalifikują się do objęcia ich gwarancją), ale może odmówić (wg własnego uznania) wykonania usługi niewynikającej z realizacji ograniczonej gwarancji Apple.
 

- Jeżeli ASA przyjmie i wykona usługę rozszerzenia RAM czy wymiany dysku na SSD - to nie ma powodów do obaw o gwarancję Apple na pozostałą część komputera. Problem z uwzględnieniem gwarancji może wystąpić w przypadku samodzielnej wymiany podzespołów lub wykonania takiej usługi poza ASA .
 

 

Ze swojej strony doradzam zwykle zapytanie kilku serwisów (mail, tel) na temat możliwości, czasu, ceny, etc. (w przypadku usług odpłatnych) co pozwala najczęściej zaoszczędzić czas lub pieniądze. Porównując odpowiedzi udzielone przez różne serwisy będziemy dysponować również wiedzą na temat możliwości konkretnego serwisu (np. przewidywany czas realizacji) i proponowanego sposobu rozwiązania naszego problemu.


Użytkownik bee3 edytował ten post 01 kwietnia 2017 - 00:21

  • imrik lubi to

Pomogłem ?   -  Lubię to 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych