Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Jak wyciągnąć logi systemowe dotyczące problemów sprzętowych?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 windowsowiec

windowsowiec
  • 19 postów

Napisano 24 lutego 2017 - 12:03

Witam

Mam w firmie MacBook Air Model A1465 EMC2558.

Komputer pracuje w domenie AD podłączony za pomocą zewnętrznej karty sieciowej LAN.

Od pewnego czasu są problemy z jej działaniem tj. po pewnym czasie pojawia się brak dostępu do Internetu, pomaga np. restart.

Czy ktoś może w bardzo przystępny sposób opisać jak wyciągnąć logi systemowe tak, aby sprawdzić co powoduje wyżej opisane problemy ?

Muszę logi zapisać i na spokojnie przejrzeć na komputerze z systemem Windows.

 



#2 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 24 lutego 2017 - 12:11

Wchodzisz w Konsolę i masz wszystkie logi.

 

A odnośnie przyczyny problemu to co to za karta sieciowa? Oryginalna od Apple czy jakaś inna? 

Sprawdzałeś na innej karcie?

I co to ma wspólnego z systemem OS X 10.0-10.4?


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#3 windowsowiec

windowsowiec
  • 19 postów

Napisano 24 lutego 2017 - 12:42

Wchodzisz w Konsolę i masz wszystkie logi.

 

A odnośnie przyczyny problemu to co to za karta sieciowa? Oryginalna od Apple czy jakaś inna? 

Sprawdzałeś na innej karcie?

I co to ma wspólnego z systemem OS X 10.0-10.4?

 

Karta była wymieniana z jakiegoś zamiennika na układzie AX88772A na  oryginalną, oznaczenia nowej karty mogę sprawdzić przy okazji, innej karty już nie posiadamy.

Co do systemu, jest tam zainstalowany chyba 10.1 a mi chodziło o sposób wyciągnięcia logów z systemu bliźniaczego.


Chyba sobie tak szybko nie poradzę z obsługą poleceń terminala ;\ może ktoś podać gotową składnię/składnie ?

muszę wyeksportować logi systemowe do pliku, musi to dotyczyć problemów z brakiem dostępu do Internetu / problemów sprzętowych karty LAN.



#4 ftpd

ftpd

    Nie.


  • 23 775 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 24 lutego 2017 - 13:13

Logi leżą w /var/log. To, czego chcesz, to już raczej zaawansowane użycie narzędzi typu head/tail/cat/grep i łączenia ich w potoki - nie dostaniesz "gotowej składni", bo to wszystko zależy od tego, co w logach jest.


Używaj przycisku 'Zgłoś', zamiast edytować post i pisać w nim, na przykład, "do usunięcia".
Pisanie prywatnej wiadomości do moderatora powinno być ostatecznością. Do tego też służy przycisk 'Zgłoś'.
Do płaczu na pracę Moderacji służy ten wątek. Inne formy będą bezwzględnie kasowane.





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych