Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

MacBook Pro Retina - Czarny Ekran (sam komputer działa)


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 MatPat

MatPat
  • 5 postów

Napisano 23 lutego 2017 - 11:10

Cześć
Szukałem podobnego tematu na forum, ale niestety nie umiem znaleźć Wiec pozwoliłem sobie zrobić nowy. Problem mam następujący z moim MBP z Retina (2014) - wczoraj rano użytkując Windowsa (przez Bootcamp ) zamknąłem normalnie jego pokrywę i następnie wieczorem chciałem go pierwszy raz wybudzić ale się nie udało - wiec przycisnąłem przycisk włączania i go wyłączyłem po czym odpaliłem No i.. lipa. Ekran MacBooka jest czarny, pojawia się tylko dźwięk startowy. Podłączyłem go pod ekran zewnętrzny i w momencie odpalania komputer wykrywa drugi monitor i na niego przełącza się - wczytuje się panel do zalogowania i jak loguje się na konto to następuje pasek postępu po czym - Zewnetrzy monitor traci sygnał a na MacBooku następują można powiedzieć podświetlenie i to na tyle - oba czarne ekrany. Co do windowsa - przy zewnętrznym ekranie można się do niego zalogować ale oczywiście obraz jest tylko na drugim ekranie...
Ktoś z Was ma pomysł co mogło się podziać? Czy to może być wina software czy na pewno hardware?

#2 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 23 lutego 2017 - 11:12

Zrób reset SMC i PRAM.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#3 MatPat

MatPat
  • 5 postów

Napisano 23 lutego 2017 - 11:39

Dziękuje za wskazówkę ale albo źle stosuje się do instrukcji albo po prostu to nie pomaga :/ jakieś inne pomysły?

#4 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 23 lutego 2017 - 15:46

jakieś inne pomysły?

 
 Może i by były gdyś zastosował się do tego ogłoszenia. Skąd możemy wiedzieć czy to Retina z dedykowaną czy tylko z integrą?


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#5 MatPat

MatPat
  • 5 postów

Napisano 23 lutego 2017 - 17:03

Sorry za niedoczytanie tamtego postu - jest to model z 2014 roku z intgerą (totalna podstawa konfiguracyjna).



#6 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 23 lutego 2017 - 17:50

Czytaj ze zrozumieniem ;) :

  • Podanie modelu sprzętu wraz z rokiem produkcji (nie datą zakupu!). Podanie tego w tytule wątku dodatkowo ułatwi wyszukiwarce i innym użytkownikom odszukanie tematu w przyszłości
  • Zainstalowanego systemu

Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#7 MatPat

MatPat
  • 5 postów

Napisano 23 lutego 2017 - 18:11

Teraz niestety nie wiem jak sprawdzić jaka jest dokładna wersja systemu - nie mogę zalogować się do Maka, natomiast robiłem aktualizacje na bieżąco więc prawdopodobnie jest raczej najnowsza wersja (na pewno jest Sierra - być może najnowsza poprawka jeszcze jest nie zainstalowana). 



#8 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 23 lutego 2017 - 18:58

Spróbuj wystartować ze starszego systemu (np. 10.11) z dysku USB. Zobacz czy tak samo będzie się zachowywać. Sugerowałoby  to problem hardwarowy. Co prawda jak będzie działać poprawnie nie oznacza 100% problemu softwarowego (np. uszkodzenie plików użytkownika na 10.12) ale można w takim przypadku pokusić się na reinstalacje systemu (nałożenie nowego systemu na stary). Używałeś takich "cudów" jak MacKeeper, CleanMyMac itp?


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#9 MatPat

MatPat
  • 5 postów

Napisano 01 marca 2017 - 19:57

Temat do zamknięcia - komputer naprawiony - pómógł restart NVRAMu i PRAMU (tutaj mała podpowiedź - nie działa to jeśli ma się zabezpieczone wejście do zarządzania dyskiem hasłem - trzeba je najpierw usunąc ;-))
Dziękuje za pomoc!



#10 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 01 marca 2017 - 20:40

Pisałem abyś to zrobił, bo dużo razy mi to pomogło w takich przypadkach.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych