Safari wyłącza się w kilka sekund po uruchomieniu.
#1
Napisano 06 lutego 2017 - 11:51
Od kilku dni mam problem z uruchomieniem Safari. Włączam aplikację i ona zamiera a potem się wyłącza. Nie wczytuje ostatniej sesji. Tylko przez chwilę jest belka u góry z nazwą programu.
Próbowałem reset pamięci laptopa, próbowałem także uruchamiać Safari z Shift'em. Tylko się otworzyło okienko ale po wpisaniu adres momentalnie okienko zniknęło. Firefox działa.
OSX 10.11.5
MacBook Pro (mid2012)
Co zrobić? Proszę o pomoc.
MacBookPro 13,3" | iPhone 5 | iPhone 7
#2
Napisano 06 lutego 2017 - 11:59
Możesz spróbować:
Quit Safari/Kill via Activity Monitor
- Damien Karras lubi to
#3
Napisano 09 lutego 2017 - 10:42
Niestety nie pomogło. Tym razem czysta przeglądarka startuje, ale po wbiciu adresu w odpowiednie pole przeglądarki mieli chwilę, aby potem odpalić kręcącą się piłęczkę, aż cała aplikacja się wyłącza.
Jest może jeszcze jakiś sposób w zaistniałej sytuacji czy też zostaje ostateczność, czylipostawienie systemu na nowo?
MacBookPro 13,3" | iPhone 5 | iPhone 7
#4
Napisano 09 lutego 2017 - 11:04
Przed postawieniem nowego systemu spróbowałbym jeszcze https://pl.malwarebytes.com/mac/
#5
Napisano 09 lutego 2017 - 11:11
To zrobiłem w pierwszej kolejności. Sam program wypluł,że nie ma żadnego "świństwa" w systemie.
MacBookPro 13,3" | iPhone 5 | iPhone 7
#6
Napisano 09 lutego 2017 - 11:27
Masz włączoną synchronizację zakładek przez iCloud? Ponadto utwórz nowe konto użytkownika na komputerze i odpal tam Safari. Daj znać.
Jak pomogłem, kliknij w Lubię to!
#7
Napisano 09 lutego 2017 - 11:36
Hm... na koncie Żony chyba jest synchronizacja zakładek z iCloud (ale pewności nie mam), z kolei na moim koncie nie mam włączonej synchronizacji i szczerze mówiąc nie sprawdzałem, czy tam działa Safari.
Sprawdzę i dam znać popołudniem.
MacBookPro 13,3" | iPhone 5 | iPhone 7
#8
Napisano 09 lutego 2017 - 22:27
Masz włączoną synchronizację zakładek przez iCloud? Ponadto utwórz nowe konto użytkownika na komputerze i odpal tam Safari. Daj znać.
Wybaczcie za post pod postem, ale nie mam opcji "Edytuj".
Na moim profilu Safari normalnie pracuje, na Żony nie... u Żony jest synchronizacja zakładek z iCloud.
W takim razie, co mam teraz zrobić?
Użytkownik michalniusz edytował ten post 09 lutego 2017 - 22:28
MacBookPro 13,3" | iPhone 5 | iPhone 7
#9
Napisano 10 lutego 2017 - 11:43
Jak piszesz "żona" z wielkiej litery, to już jesteś stracony...
Bym się połączył w bólu, ale się rozwiodłem.
Wiem, nic nie wnoszący post.
Czasem nie można się powstrzymać, żeby nie pomóc...
Użytkownik ciotka_paszczaka edytował ten post 10 lutego 2017 - 11:55
- michalniusz lubi to
Nie czytam prywatnych wiadomości.
#10
Napisano 10 lutego 2017 - 12:51
@ciotka_paszczaka: Z trzecią linią wpisu nie sposób się nie zgodzić, jak i z częścią czwartej. Zatem poproszę o trzymanie się tematu, ponieważ, parafrazując kolejkową scenę z klasycznej komedii: „Temu Panu Safari nie działa, a Ty go matrymonialnie dołujesz”. No! Koniec.
Ad rem: Skoro na jednym koncie działa, na drugim zaś nie, wina dotyczy ewidentnie obrębu profilu tego użytkownika. Zechciałbyś się, @michalniusz, zalogować na to właśnie konto i w Terminalu wpisać/przekleić:
ls -l ~/Library/Caches/ ~/Library/Caches/Metadata/ ~/Library/Saved\ Application\ State/ ~/Library/Preferences/ | grep -i 'webkit\|safari'; ls -l ~/Library/Internet\ Plug-Ins ~/Library/Safari/
Podziel się wynikami (jak lista będzie za długa, użyj pastebin.com). Ponadto idealne by było, gdybyś odszukał log z crashu Safari i również go zaprezentował.
Po pierwsze: na priv mogę zbereźne żarty poopowiadać, pomagam na forum.
Po drugie: brak mojej odpowiedzi na łamaną polszczyznę to wybór purysty. Z tym się nie walczy.
Po trzecie: postawy roszczeniowe zostawiamy dla BOK.
Zmian traffic lights nie przewiduję…
#11
Napisano 10 lutego 2017 - 13:02
Prośba jeszcze o wskazówkę, gdzie szukać crashlogu? Do tej pory nie miałem (nie)przyjemności tego robić.
MacBookPro 13,3" | iPhone 5 | iPhone 7
#12
Napisano 10 lutego 2017 - 13:19
~/Library/Logs/DiagnosticReports/
Zaznacz sobie powyższą linijeczkę, prawoklik i z menu wybierz Usługi > Pokaż w Finderze. Tam poszukaj czegoś z Safari lub WebKit/WebContent (może być więcej niż jeden plik). Otwierasz je normalnie dwuklikiem albo ⌘O i raport ładnie pokazuje się w Konsoli.
Ponownie: jak będzie za dużo tekstu, nie wklejaj, proszę, bezpośrednio tutaj, bo się tasiemiec zrobi. Użyj dedykowanego serwisu, jak ten przytoczony przeze mnie wcześniej. Powodzenia!
Po pierwsze: na priv mogę zbereźne żarty poopowiadać, pomagam na forum.
Po drugie: brak mojej odpowiedzi na łamaną polszczyznę to wybór purysty. Z tym się nie walczy.
Po trzecie: postawy roszczeniowe zostawiamy dla BOK.
Zmian traffic lights nie przewiduję…
#13
Napisano 10 lutego 2017 - 21:56
ls -l ~/Library/Caches/ ~/Library/Caches/Metadata/ ~/Library/Saved\ Application\ State/ ~/Library/Preferences/ | grep -i 'webkit\|safari'; ls -l ~/Library/Internet\ Plug-Ins ~/Library/Safari/
W odpowiedzi na komendę Terminal wypluł: http://pastebin.com/index/CZtnqmKi
~/Library/Logs/DiagnosticReports/
Logów mam z dzisiaj kilka, a nazywa się każdy: com.apple.Safari.SafeBrowsing.Service_2017-02-10-123159_MacBook-Pro-iMichu.crash
a zawartość: http://pastebin.com/VeTmeVxj
Użytkownik michalniusz edytował ten post 10 lutego 2017 - 22:06
MacBookPro 13,3" | iPhone 5 | iPhone 7
#14
Napisano 12 lutego 2017 - 18:36
Nawiasem mówiąc, nie usunąłeś tego, co radził leyt w poście http://myapple.pl/fo...u/?p=2125178 – widać w listowaniu, że daty zmian sięgają aż maja zeszłego roku
Ale coś mi mówi, że to i tak by nie pomogło. W crashlogach masz wyraźnie zaznaczone, że to SafeBrowsing z ukłonem w stronę Google robi zamieszanie.
Taki mały teścik: w Terminalu
sudo mv $TMPDIR../C/ .Trash
Hasło administratora potrzebne; jego wpisywanie nie będzie w żaden sposób sygnalizowane, bądź uważny. I przeloguj się albo zrestartuj komputer – do wyboru. Działa teraz? Jeśli tak, to kosz można opróżnić. Jeśli nie, będziemy nadal debatować, choć stawiam na działanie.
Po pierwsze: na priv mogę zbereźne żarty poopowiadać, pomagam na forum.
Po drugie: brak mojej odpowiedzi na łamaną polszczyznę to wybór purysty. Z tym się nie walczy.
Po trzecie: postawy roszczeniowe zostawiamy dla BOK.
Zmian traffic lights nie przewiduję…
#15
Napisano 12 lutego 2017 - 21:22
Nawiasem mówiąc, nie usunąłeś tego, co radził leyt w poście http://myapple.pl/fo...u/?p=2125178 – widać w listowaniu, że daty zmian sięgają aż maja zeszłego roku
Ale coś mi mówi, że to i tak by nie pomogło. W crashlogach masz wyraźnie zaznaczone, że to SafeBrowsing z ukłonem w stronę Google robi zamieszanie.
Taki mały teścik: w Terminalu
sudo mv $TMPDIR../C/ .TrashHasło administratora potrzebne; jego wpisywanie nie będzie w żaden sposób sygnalizowane, bądź uważny. I przeloguj się albo zrestartuj komputer – do wyboru. Działa teraz? Jeśli tak, to kosz można opróżnić. Jeśli nie, będziemy nadal debatować, choć stawiam na działanie.
Wykonałem wskazówki @leyt, ale usuwałem to wszystko na spokojnie do folderu z backupem potem przywróciłem wszystko w odpowiednie miejsca, bo chciałem mieć "świeże" środowisko do wykonywania kolejnych skutecznych wskazówek. Także nie chciałem stracić zakładek i innych haseł do logowania, bo inaczej Żona wypominałaby mi to długi czas A tak, przynajmniej Żona ma teraz wszystkie zakładki w starych lokacjach.... a ja święty spokój.
Teraz wykonałem wskazówki Twoje z sudo mv... i podziałało. Zrobiłem to i odpukać, na tę chwilę działa (choć pierwsze uruchomienie i szybkie otwarcie kolejnych kilku zakładek wykrzaczyło mi Safari i trochę moja pewność siebie spadła).
Tak czy inaczej, publikując tego posta, mam działające Safari.
Dziękuję wszystkim za pomoc a w szczególności @cronopioverde
MacBookPro 13,3" | iPhone 5 | iPhone 7
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych