Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Safari wyłącza się w kilka sekund po uruchomieniu.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 michalniusz

michalniusz
  • 293 postów
  • SkądWrocław

Napisano 06 lutego 2017 - 11:51


Od kilku dni mam problem z uruchomieniem Safari. Włączam aplikację i ona zamiera a potem się wyłącza. Nie wczytuje ostatniej sesji. Tylko przez chwilę jest belka u góry z nazwą programu.
Próbowałem reset pamięci laptopa, próbowałem także uruchamiać Safari z Shift'em. Tylko się otworzyło okienko ale po wpisaniu adres momentalnie okienko zniknęło. Firefox działa.
OSX 10.11.5
MacBook Pro (mid2012)
Co zrobić? Proszę o pomoc.

MacBookPro 13,3"  |  iPhone 5 | iPhone 7


#2 leyt

leyt
  • 71 postów

Napisano 06 lutego 2017 - 11:59

Możesz spróbować:

 

Quit Safari/Kill via Activity Monitor

    Open the Go menu in the OS X Finder
    Hold the Option key and choose the Library option that appears
    Move Safari folder to Trash
    Open the Library > Saved Application State folder
    Locate the “com.apple.Safari.savedState” folder
    Move this folder to the trash
    Open the Library > Caches folder
    Locate all folders that begin with “com.apple.Safari”
    Move these folders to the trash.
    Open the Library > Cookies folder
    Remove the file called “com.apple.Safari.SafeBrowsing.binarycookies”
    Open the Library > Preferences folder
    Remove any file that begins with “com.apple.Safari”
    Go to the Library > Internet Plug-Ins folder
    Move all items from this folder to the trash
    Go to the Macintosh HD > Library > Internet plug-ins folder
    Move all items out of this folder except the Quartz Composer.webplugin plug-in.

  • Damien Karras lubi to

#3 michalniusz

michalniusz
  • 293 postów
  • SkądWrocław

Napisano 09 lutego 2017 - 10:42

Niestety nie pomogło. Tym razem czysta przeglądarka startuje, ale po wbiciu adresu w odpowiednie pole przeglądarki mieli chwilę, aby potem odpalić kręcącą się piłęczkę, aż cała aplikacja się wyłącza.

Jest może jeszcze jakiś sposób w zaistniałej sytuacji czy też zostaje ostateczność, czylipostawienie systemu na nowo?


MacBookPro 13,3"  |  iPhone 5 | iPhone 7


#4 leyt

leyt
  • 71 postów

Napisano 09 lutego 2017 - 11:04

Przed postawieniem nowego systemu spróbowałbym jeszcze https://pl.malwarebytes.com/mac/



#5 michalniusz

michalniusz
  • 293 postów
  • SkądWrocław

Napisano 09 lutego 2017 - 11:11

To zrobiłem w pierwszej kolejności. Sam program wypluł,że nie ma żadnego "świństwa" w systemie.


MacBookPro 13,3"  |  iPhone 5 | iPhone 7


#6 Damien Karras

Damien Karras
  • 284 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 09 lutego 2017 - 11:27

Masz włączoną synchronizację zakładek przez iCloud? Ponadto utwórz nowe konto użytkownika na komputerze i odpal tam Safari. Daj znać.


Jak pomogłem, kliknij w Lubię to! ;)


#7 michalniusz

michalniusz
  • 293 postów
  • SkądWrocław

Napisano 09 lutego 2017 - 11:36

Hm... na koncie Żony chyba jest synchronizacja zakładek z iCloud (ale pewności nie mam), z kolei na moim koncie nie mam włączonej synchronizacji i szczerze mówiąc nie sprawdzałem, czy tam działa Safari.

Sprawdzę i dam znać popołudniem.


MacBookPro 13,3"  |  iPhone 5 | iPhone 7


#8 michalniusz

michalniusz
  • 293 postów
  • SkądWrocław

Napisano 09 lutego 2017 - 22:27

Masz włączoną synchronizację zakładek przez iCloud? Ponadto utwórz nowe konto użytkownika na komputerze i odpal tam Safari. Daj znać.

Wybaczcie za post pod postem, ale nie mam opcji "Edytuj".

Na moim profilu Safari normalnie pracuje, na Żony nie... u Żony jest synchronizacja zakładek z iCloud. 

W takim razie, co mam teraz zrobić?


Użytkownik michalniusz edytował ten post 09 lutego 2017 - 22:28

MacBookPro 13,3"  |  iPhone 5 | iPhone 7


#9 ciotka_paszczaka

ciotka_paszczaka
  • 1 052 postów

Napisano 10 lutego 2017 - 11:43

Jak piszesz "żona" z wielkiej litery, to już jesteś stracony...

Bym się połączył w bólu, ale się rozwiodłem.

 

Wiem, nic nie wnoszący post.

Czasem nie można się powstrzymać, żeby nie pomóc...


Użytkownik ciotka_paszczaka edytował ten post 10 lutego 2017 - 11:55

  • michalniusz lubi to

Nie czytam prywatnych wiadomości.


#10 cronopioverde

cronopioverde

    ¿Le gusta este jardin?

  • 3 838 postów
  • Płeć:
  • Skądprzytuptał nocą jeż?

Napisano 10 lutego 2017 - 12:51

@ciotka_paszczaka: Z trzecią linią wpisu nie sposób się nie zgodzić, jak i z częścią czwartej. Zatem poproszę o trzymanie się tematu, ponieważ, parafrazując kolejkową scenę z klasycznej komedii: „Temu Panu Safari nie działa, a Ty go matrymonialnie dołujesz”. No! Koniec. ;)

Ad rem: Skoro na jednym koncie działa, na drugim zaś nie, wina dotyczy ewidentnie obrębu profilu tego użytkownika. Zechciałbyś się, @michalniusz, zalogować na to właśnie konto i w Terminalu wpisać/przekleić:

ls -l ~/Library/Caches/ ~/Library/Caches/Metadata/ ~/Library/Saved\ Application\ State/ ~/Library/Preferences/ | grep -i 'webkit\|safari'; ls -l ~/Library/Internet\ Plug-Ins ~/Library/Safari/

Podziel się wynikami (jak lista będzie za długa, użyj pastebin.com). Ponadto idealne by było, gdybyś odszukał log z crashu Safari i również go zaprezentował.


Po pierwsze: na priv mogę zbereźne żarty poopowiadać, pomagam na forum.

Po drugie: brak mojej odpowiedzi na łamaną polszczyznę to wybór purysty. Z tym się nie walczy.
Po trzecie: postawy roszczeniowe zostawiamy dla BOK.
Zmian traffic lights nie przewiduję…


#11 michalniusz

michalniusz
  • 293 postów
  • SkądWrocław

Napisano 10 lutego 2017 - 13:02

@cronopioverde, dziękuję za rzeczową pomoc... jak wrócę z pracy, to oczywiście wykonam podaną komendę i wkleję wyniki.  

Prośba jeszcze o wskazówkę, gdzie szukać crashlogu? Do tej pory nie miałem (nie)przyjemności tego robić.


MacBookPro 13,3"  |  iPhone 5 | iPhone 7


#12 cronopioverde

cronopioverde

    ¿Le gusta este jardin?

  • 3 838 postów
  • Płeć:
  • Skądprzytuptał nocą jeż?

Napisano 10 lutego 2017 - 13:19

~/Library/Logs/DiagnosticReports/

 

Zaznacz sobie powyższą linijeczkę, prawoklik i z menu wybierz Usługi > Pokaż w Finderze. Tam poszukaj czegoś z Safari lub WebKit/WebContent (może być więcej niż jeden plik). Otwierasz je normalnie dwuklikiem albo ⌘O i raport ładnie pokazuje się w Konsoli.

 

Ponownie: jak będzie za dużo tekstu, nie wklejaj, proszę, bezpośrednio tutaj, bo się tasiemiec zrobi. Użyj dedykowanego serwisu, jak ten przytoczony przeze mnie wcześniej. Powodzenia!


Po pierwsze: na priv mogę zbereźne żarty poopowiadać, pomagam na forum.

Po drugie: brak mojej odpowiedzi na łamaną polszczyznę to wybór purysty. Z tym się nie walczy.
Po trzecie: postawy roszczeniowe zostawiamy dla BOK.
Zmian traffic lights nie przewiduję…


#13 michalniusz

michalniusz
  • 293 postów
  • SkądWrocław

Napisano 10 lutego 2017 - 21:56

ls -l ~/Library/Caches/ ~/Library/Caches/Metadata/ ~/Library/Saved\ Application\ State/ ~/Library/Preferences/ | grep -i 'webkit\|safari'; ls -l ~/Library/Internet\ Plug-Ins ~/Library/Safari/

W odpowiedzi na komendę Terminal wypluł: http://pastebin.com/index/CZtnqmKi

~/Library/Logs/DiagnosticReports/

Logów mam z dzisiaj kilka, a nazywa się każdy: com.apple.Safari.SafeBrowsing.Service_2017-02-10-123159_MacBook-Pro-iMichu.crash

 

a zawartość: http://pastebin.com/VeTmeVxj


Użytkownik michalniusz edytował ten post 10 lutego 2017 - 22:06

MacBookPro 13,3"  |  iPhone 5 | iPhone 7


#14 cronopioverde

cronopioverde

    ¿Le gusta este jardin?

  • 3 838 postów
  • Płeć:
  • Skądprzytuptał nocą jeż?

Napisano 12 lutego 2017 - 18:36

Nawiasem mówiąc, nie usunąłeś tego, co radził leyt w  poście http://myapple.pl/fo...u/?p=2125178 – widać w listowaniu, że daty zmian sięgają aż maja zeszłego roku ;)

Ale coś mi mówi, że to i tak by nie pomogło. W crashlogach masz wyraźnie zaznaczone, że to SafeBrowsing z ukłonem w stronę Google robi zamieszanie.

 

Taki mały teścik: w Terminalu

sudo mv $TMPDIR../C/ .Trash

Hasło administratora potrzebne; jego wpisywanie nie będzie w żaden sposób sygnalizowane, bądź uważny. I przeloguj się albo zrestartuj komputer – do wyboru. Działa teraz? Jeśli tak, to kosz można opróżnić. Jeśli nie, będziemy nadal debatować, choć stawiam na działanie.


Po pierwsze: na priv mogę zbereźne żarty poopowiadać, pomagam na forum.

Po drugie: brak mojej odpowiedzi na łamaną polszczyznę to wybór purysty. Z tym się nie walczy.
Po trzecie: postawy roszczeniowe zostawiamy dla BOK.
Zmian traffic lights nie przewiduję…


#15 michalniusz

michalniusz
  • 293 postów
  • SkądWrocław

Napisano 12 lutego 2017 - 21:22



Nawiasem mówiąc, nie usunąłeś tego, co radził leyt w  poście http://myapple.pl/fo...u/?p=2125178 – widać w listowaniu, że daty zmian sięgają aż maja zeszłego roku ;)

Ale coś mi mówi, że to i tak by nie pomogło. W crashlogach masz wyraźnie zaznaczone, że to SafeBrowsing z ukłonem w stronę Google robi zamieszanie.

 

Taki mały teścik: w Terminalu

sudo mv $TMPDIR../C/ .Trash

Hasło administratora potrzebne; jego wpisywanie nie będzie w żaden sposób sygnalizowane, bądź uważny. I przeloguj się albo zrestartuj komputer – do wyboru. Działa teraz? Jeśli tak, to kosz można opróżnić. Jeśli nie, będziemy nadal debatować, choć stawiam na działanie.

 

Wykonałem wskazówki @leyt, ale usuwałem to wszystko na spokojnie do folderu z backupem :) potem przywróciłem wszystko w odpowiednie miejsca, bo chciałem mieć "świeże" środowisko do wykonywania kolejnych skutecznych wskazówek. :) Także nie chciałem stracić zakładek i innych haseł do logowania, bo inaczej Żona wypominałaby mi to długi czas ;) A tak, przynajmniej Żona ma teraz wszystkie zakładki w starych lokacjach.... a ja święty spokój. :)

 

Teraz wykonałem wskazówki Twoje z sudo mv... i podziałało. Zrobiłem to i odpukać, na tę chwilę działa (choć pierwsze uruchomienie i szybkie otwarcie kolejnych kilku zakładek wykrzaczyło mi Safari i trochę moja pewność siebie spadła). :)

 

Tak czy inaczej, publikując tego posta, mam działające Safari. :)

 

Dziękuję wszystkim za pomoc :) a w szczególności @cronopioverde :)


MacBookPro 13,3"  |  iPhone 5 | iPhone 7





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych