Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Iphone 5s bateria przez noc spada o 70%-coś z anteną/siecią?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 Jakuda

Jakuda
  • 142 postów

Napisano 15 stycznia 2017 - 12:01

Hej,

W moim iPhone 5s (8.3/JB/nju mobile) któregoś dnia nagle bateria zaczęła "słabo" trzymać. Tak, że przez noc spada mi o 70%!!! kiedy wyłączyłem dane sieci komórkowych to wtedy spada TYLKO o 20% (kiedyś to było 1-3%).

Wydaje mi się, że na zewnątrz dzieje się to wolniej. I mam wrażenie że mam słaby sygnał w pomieszczeniach-2/3 kreski, ale sprawdziłem z nowym 5s kolegi (on ma Orange) i ma dokładnie tyle samo.

Wymieniłem baterię na nową-i poza tym, że chyba podczas pracy troszkę dłużej pracuje to zżeranie nawet podczas nieużywania się nie zmieniło

Nie wiem może jakoś antena się zepsuła/ma jakieś zwarcie i powoduje dodatkowe obciążenie...

Czy ma ktoś jakiś pomysł co może być przyczyną?

Z góry dziękuję za pomoc.



#2 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 15 stycznia 2017 - 12:04

Odtwórz oprogramowanie, nie wgrywaj kopii i wtedy zobacz, bo na tym Twoim sofcie to się może wszystko dziać. 


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#3 Jakuda

Jakuda
  • 142 postów

Napisano 15 stycznia 2017 - 12:14

cóż za szybka odpowiedź!

Chciałbym jednak w miarę prosto szybko i tanio zdiagonozować co jest przyczyną. Backup wszystkich danych, programów i potem wgrywanie i konfigurowanie to jest KILKA dni roboty...a to tylko taki "ślepy strzał"- może pomoże może nie.

O sofcie mówisz v8.3 czy JB? Bo jeśli już to pamiętam że problemy z baterią były przy nowszych softach. Z JB i z tą instalacją nigdy nie miałem żadnych (a przynajmniej takich) problemów, nic też nie wgrywałem przed tym kiedy to się stało...także nie do końca jestem przekonany, że to ten złowrogi JB...

 

Niemniej dzięki za poradę- jak wszystkie inne pomysły (których narazie nie ma) nie pomogą to jako ostateczność zrobię czyszczenie.

Liczyłem jednak, że ktoś napisze- "tak to typowy objaw/to znana sprawa a przyczyną jest ..."

 

Na podstawie tego co napisałem widać że chyba coś z tą siecią jest (skoro zwykła praca lub bez sieci zużywa baterię normalnie),



#4 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 15 stycznia 2017 - 12:24

Rozumiem, że chcesz wymieniać części albo przeorać pół płyty głównej, bo to wydaje Ci się prostsze niż odtworzenie oprogramowania?

To nie jest ślepy strzał, w przypadku każdej takiej naprawy zawsze zaczyna się od zmiany oprogramowania, bo problem z oprogramowaniem może być przyczyną złego działania telefonu.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#5 Jakuda

Jakuda
  • 142 postów

Napisano 15 stycznia 2017 - 12:30

hihi no wymienianie "na ślepo" wszystkich podzespołów to też praco i pieniądzo chłonne. Z baterią zaryzykowałem bo stara i tak miała health 90%.

Nie jestem zawodowym serwisantem- ale coś tam potrafię. rozebrałem wczoraj całego iphona, przeczyściłem izopropanolem- sprawdziłem czy te wszystkie blaszko sprężynki dolegają tam gdzie trzeba. Rozumiem, że za antenę od sieci i internetu odpowiadają 2 złącza (te takie śmieszne okrągłe)- u góry płyty od spodu (taka płaska taśma w kształcie S) i na dole?-ten drucik jest troszkę "wyświechtany" no bo był odpinany już kilkanaście razy. także podejrzewałem, że to on jest winowajcą (bo domyślam się że w środku jest rdzeń i oplot-a jest meega cieńki)- no ale można zakładać, że z samą anteną jest wszystko wporządku skoro zasięg jest taki sam jak w leżącym obok nowym telefonie?



#6 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 15 stycznia 2017 - 12:51

Ten przewód nie ma nic do rzeczy, jakby był uszkodzony albo zwarty to nie miałbyś zasięgu. Ja Ci napisałem od czego trzeba zacząć, ale jak wolisz wymieniać części w ciemno to Twoja sprawa.


  • maciek5s lubi to

Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#7 maciek5s

maciek5s
  • 1 108 postów
  • Płeć:

Napisano 15 stycznia 2017 - 13:03

Wszedłeś aby uzyskać pomoc, a gdy pomaga Ci ktoś kto zna się na uszkodzeniach iPhone'a na tym forum jak mało kto, to nie dość, że odrzucasz tę pomoc to jeszcze piszesz tak jakbyś wiedział lepiej, co jest wtedy conajmniej dziwne, bo po co wchodzić na forum i pytać o coś skoro 'wie się lepiej'. A rozkręcanie telefonu przed wgraniem oprogramowania na nowo to już całkiem bez sensu.

 

A więc jeszcze raz, zrób tak jak macsupport Ci podpowiada, a jeśli to nie pomoże to wtedy się pomyśli co dalej.


Użytkownik maciek5s edytował ten post 15 stycznia 2017 - 13:04

iPhone 5s Mac mini  Watch Series 1


#8 Jakuda

Jakuda
  • 142 postów

Napisano 15 stycznia 2017 - 14:19

maciek5s- Wierzę, że Macsupport "zna się jak mało kto" ale porada w stylu zrób format nie jest zbyt olśniewającym pomysłem. Więc po to opisuję problem ze szczegółami i jakie testy zrobiłem żeby znaleźć przyczynę aby uzyskać pomoc w znalezieniu dokładniej przyczyny, a nie na zasadzie "przez te wasze dżejbrejki same problemy".

Ja rozumiem, że kupił bym świeży telefon, albo dostał do serwisu- to faktycznie bez zastanowienia, 2 kliknięcia i postawił bym nowy system.

Ale w moim wypadku gdy użytkuję ten system ponad rok to robienie backupu: smsów, kontaktów, kalendarza, notatek, plików/danych/konfiguracji kilkunastu programów, potem wgrywanie tego wszystkiego z powrotem i konfigurowanie to jest 8h albo i 2x tyle.

Także rozebranie telefonu nawet do ostatniej śrubki to i tak z 5x mniej czasu- już rozumiesz dlaczego jednak wolę zacząć od sprawdzenia/wymiany podejrzanego elementu (zakładając że jest taki) niż spędzać kilka dni z softem?

 

Macsupport- dzięki za potwierdzenie. jeszcze podejrzewałem antenę jak miałem słaby zasięg, ale jak drugi tel. ma taki sam to stwierdziłem że to raczej nie to (no chyba że mimo to ma jakąś tam rezystancję zwiększoną-choć nigdy zalany nie był)-tak sobie tylko pomyślałem.

 

No i jeszcze raz napisze- często bywa tak, że jest standardowa przypadłość i coś jednego konkretnego jest przyczyną przy danych objawach- i liczyłem, że właśnie ten problem to jest jeden z takich. i nie trzeba będzie esperymentować, szukać tylko od razu powiecie- "stara sprawa-przyczyną jest *to* "    no ale rozumiem, w tym przypadku tak nie jest i trzeba szukać...



#9 van1ty

van1ty
  • 170 postów

Napisano 15 stycznia 2017 - 15:02

maciek5s- Wierzę, że Macsupport "zna się jak mało kto" ale porada w stylu zrób format nie jest zbyt olśniewającym pomysłem. Więc po to opisuję problem ze szczegółami i jakie testy zrobiłem żeby znaleźć przyczynę aby uzyskać pomoc w znalezieniu dokładniej przyczyny, a nie na zasadzie "przez te wasze dżejbrejki same problemy".

Ja rozumiem, że kupił bym świeży telefon, albo dostał do serwisu- to faktycznie bez zastanowienia, 2 kliknięcia i postawił bym nowy system.

Ale w moim wypadku gdy użytkuję ten system ponad rok to robienie backupu: smsów, kontaktów, kalendarza, notatek, plików/danych/konfiguracji kilkunastu programów, potem wgrywanie tego wszystkiego z powrotem i konfigurowanie to jest 8h albo i 2x tyle.

Także rozebranie telefonu nawet do ostatniej śrubki to i tak z 5x mniej czasu- już rozumiesz dlaczego jednak wolę zacząć od sprawdzenia/wymiany podejrzanego elementu (zakładając że jest taki) niż spędzać kilka dni z softem?

 

Macsupport- dzięki za potwierdzenie. jeszcze podejrzewałem antenę jak miałem słaby zasięg, ale jak drugi tel. ma taki sam to stwierdziłem że to raczej nie to (no chyba że mimo to ma jakąś tam rezystancję zwiększoną-choć nigdy zalany nie był)-tak sobie tylko pomyślałem.

 

No i jeszcze raz napisze- często bywa tak, że jest standardowa przypadłość i coś jednego konkretnego jest przyczyną przy danych objawach- i liczyłem, że właśnie ten problem to jest jeden z takich. i nie trzeba będzie esperymentować, szukać tylko od razu powiecie- "stara sprawa-przyczyną jest *to* "    no ale rozumiem, w tym przypadku tak nie jest i trzeba szukać...

 

 

Głupoty gadasz. Nikt nie każe Ci od nowa konfigurować telefonu. Postaw system na czystko, skonfiguruj jak nowy telefon i zostaw na pare godzin i zobacz zużycie baterii - jeśli nic się nie zmieni to odtwórz ponownie i przywróć kopie z iCloud i wtedy go sobie rozbieraj do 'ostatniej śrubki'. Ile Ci to zajmie?  Nawet jak zadzwonisz na infolinie apple to pierwsze co powiedzą to odtwórz oprogramowanie bez kopii, bo od TEGO SIĘ ZACZYNA. Poczytaj sobie milion tematów na tym forum w stylu:

 

-Nie działa mi to i to. 

-Odtwórz bez kopii.

-Dzięki działaaaa!



#10 maciek5s

maciek5s
  • 1 108 postów
  • Płeć:

Napisano 15 stycznia 2017 - 15:04

Zawsze tak się zaczyna po pojawieniu się takiego problemu jaki masz Ty. Akurat to, że w Twoim przypadku postawienie telefonu na nowo nie wchodzi w grę no to trudno. Coś za coś.


iPhone 5s Mac mini  Watch Series 1


#11 Jakuda

Jakuda
  • 142 postów

Napisano 15 stycznia 2017 - 15:08

hmm nie wiem ile mi taki backup odtworzy z iclouda. może te dane "kontaktowe" i tak ale co do progsów to wątpię. albo więcej śmieci wgra które nowo zainstalowany program będzie dublował na nowo. -także bardziej polegam na ręcznym skopiowaniu plików (po to JB). hmm myślałem, że jest jakiś inny pomysł. w ostateczności zacisnę zęby i zreinstaluje system ale jak kuźwa 2x siedzenia będzie na marne to sie nieźle wkurzę - i dlatego właśnie bronię się rękami i nogami przed reinstalką:)



#12 van1ty

van1ty
  • 170 postów

Napisano 15 stycznia 2017 - 15:30

Kopia z iCloud przywróci Ci praktycznie wszystko 1:1. Nie wiem jak z JB, ostatni raz miałem JB na sofcie 6.x i wtedy wiem, że kopia przywracała wszystko oprócz jailbreaka i wszystkich tweaków.


  • piekarz23 lubi to

#13 Jakuda

Jakuda
  • 142 postów

Napisano 17 stycznia 2017 - 17:58

No i to czego się obawiałem- narobiłem się pare h z backupem, potem parenaście z próbą wgrania ponownie 8.3- nie chciało za cholerę przyjąć tej paczki no i byłem zmuszony wgrać 10.2. Także wylądowałem z pięknym świeżym systemem na którym chyba nigdy nie będzie JB, no a co do objawu- jest dokładnie taki sam.



#14 indu

indu
  • 972 postów
  • Płeć:

Napisano 18 stycznia 2017 - 10:48

Chciałeś wgrać 8.3 na 5s ? Brawo Ty ;)  



#15 Jakuda

Jakuda
  • 142 postów

Napisano 18 stycznia 2017 - 10:57

nie wgrać tylko przywrócić do ustawień fabrycznych-czyli zostawić taki sam jak miałem...



#16 koliberek1

koliberek1
  • 1 091 postów
  • SkądRadom, Poland

Napisano 18 stycznia 2017 - 17:08

Nie da się przywrócić tel do ustawień fabrycznych jak masz JB. Zawsze to kończy się zawieszeniem telefonu i trzeba wgrać najnowszy soft. Trzeba było zapytać wcześniej.
Iphone 7 Black | Apple Watch Space Grey | Macbook Air 13 | iPad Air

#17 RafalB82

RafalB82
  • 160 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 02 lutego 2017 - 09:42

Czy ma ktoś jakiś pomysł co może być przyczyną?

 

 

Płytę należy właściwie zdiagnozować, przyczyn do szybkiego rozładowania akumulatora może być kilka(uszkodzenie układu U2-Tristar,zwarcie w obwodzie akumulatora lub w innym pośrednim miejscu) weryfikacja na dobrym zasilaczu laboratoryjnym rzuci wiele światła na Twój problem.



#18 Jakuda

Jakuda
  • 142 postów

Napisano 02 lutego 2017 - 09:57

Dzięki za odpowiedź.

Po "załatwieniu sobie systemu" dzięki powyższym poradom:) przełożyłem bebechy do nowej obudowy (tzn starej po zalaniu), ale zostawiłem tylko górne taśmy.

No i co się okazało, po odpięciu taśmy od docka bateria trzyma jak nowa. po podpięciu w sumie też- dopiero po wpięciu taśmy od home bateria spada 1% na kilka minut. Zmieniłem home na inny (który kiedyś przestał mi działać) i efekt taki sam, również przy zmianie docka. Także dokładnie co jest przyczyną to nie wiem, ale jak widać to jednak był problem hardwarowy...i tak jak mówiłem od tego trzeba było zacząć:)






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych