Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

iMac 27 2010 - wygasa ekran chwile po włączeniu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 tuniek

tuniek
  • 4 postów

Napisano 14 stycznia 2017 - 11:09

iMac (27-calowy, połowa 2010 r.)
Nie pamiętam systemu operacyjnego ale jest oryginalny co do rocznika. Nie używałem tego komputera od ponad roku ale stał w suchym miejscu. Po uruchomieniu wszystko działało poprawnie, właczyłem muzykę a po godzinie wygasił się ekran, ekran nie reagował na klawiaturę ani na mysz a muzyka cały czas grała :-)  Po różnych kombinacjach na klawiaturze wyłączyłem kompa z palca. Po kolejnych uruchomieniach ekran wygasał coraz szybciej aż w końcu wygasza się po 5 sekundach od uruchomienia. próbowałem uruchomić z SHIFT'a ale nie jestem w stanie nic zrobić przy czarnym ekranem.
Proszę o pomoc.
Tuniek



#2 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 14 stycznia 2017 - 11:59

W takich przypadkach najczęściej winny był inwerter lub sama matryca. Jedno i drugie jest do naprawy lub wymiany. Z wymianą jesteś w stanie poradzić sobie w domu ( zakładając znajomość podstaw elektroniki - obok inwertera znajduje się zasilacz, a tam występuje napięcie zagrażające życiu) ale wiąże się to z dużymi kosztami, naprawa jest o wiele tańsza, ale musi wykonać ją serwis znający się na iMacach.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#3 tuniek

tuniek
  • 4 postów

Napisano 14 stycznia 2017 - 13:03

W takich przypadkach najczęściej winny był inwerter lub sama matryca. Jedno i drugie jest do naprawy lub wymiany. Z wymianą jesteś w stanie poradzić sobie w domu ( zakładając znajomość podstaw elektroniki - obok inwertera znajduje się zasilacz, a tam występuje napięcie zagrażające życiu) ale wiąże się to z dużymi kosztami, naprawa jest o wiele tańsza, ale musi wykonać ją serwis znający się na iMacach.

Dziękuje

Kupiłem na ebayu inwerter, jak przyjdzie to go wymienie i dam znac.

Pozdrawiam



#4 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 14 stycznia 2017 - 15:24

Mała szansa aby wymiana inwertera pomogła, najczęściej psuje się matryca, a dokładniej połączenia zasilające podświetlenie. Szkoda kasy wydawać na inwerter, bo jeśli to matryca to nie potrzebnie wydasz pieniądze, ale skoro kupiłeś to i tak już za późno.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#5 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 15 stycznia 2017 - 12:48

Nie do końca - mieliśmy w 2010 roczniku sporadyczne uszkodzenia inwertera wskazujące na połączenie LED. Ale tak jak napisałem - wymiana podzespołów = duże wydatki. Właściciel sam zdecydował ;)


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#6 tuniek

tuniek
  • 4 postów

Napisano 18 stycznia 2017 - 15:14

kupiłem, wymieniłem i nadal to samo. Inwerter mogę zwrócić. Czyli sugerujecie żebym kupił nowa matryce? Tak wogóle to mieszkam w UK i Nowy Ekran kosztuje 300 funtów a to troche drogo jak na ten rocznik komputera. 

Dziękuje za pomoc.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych