Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

iPhone 5S - error 9 po wymianie baterii


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
23 odpowiedzi w tym temacie

#1 zyzz7PL

zyzz7PL
  • 5 postów
  • SkądOpole

Napisano 12 stycznia 2017 - 21:31

Witam serdecznie,

Po wymianie baterii, telefon po włączeniu zatrzymuje się na logo Apple.

Podejmowane były wielokrotne próby przywracania systemu poprzez iTunes oraz Wondershare Dr.Fone , jednakże wyskakuje błąd :

 

ERROR 9 

telefon nie chce się włączyć, wisi na logo Apple następnie wyłącza się i sytuacja się powtarza.
 

W serwisie nie są w stanie wskazać problemu. Były podejmowane próby włączenia oraz przywrócenia systemu telefonu na innym wyświetlaczu, baterii oraz komponentach gdzie zostawała tylko płyta główna telefonu - i te próby okazały się fiaskiem.
Wszystkie śrubki zostały przykręcone prawidłowo.

Czy jesteście w stanie określić przyczynę?
Może być to wina procesora, bądź dysku twardego telefonu , który uniemożliwia włączenie telefonu ?
Oraz czy problem da się rozwiązać.

Dziękuje oraz czekam na jakiekolwiek informacje.

 



#2 indu

indu
  • 972 postów
  • Płeć:

Napisano 13 stycznia 2017 - 14:32

Serwis tak twierdzi, że zostały przykręcone prawidłowo czy sam to sprawdzałeś pod mikroskopem ? 



#3 Damien Karras

Damien Karras
  • 284 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 13 stycznia 2017 - 14:45

Domniemam, że serwis nieautoryzowany - pytanie teraz o umiejętności manualne mechaników. Kto wie, co tam w środku porobili :/ dlatego dla mnie istnieją tylko serwisy autoryzowane.


Jak pomogłem, kliknij w Lubię to! ;)


#4 zyzz7PL

zyzz7PL
  • 5 postów
  • SkądOpole

Napisano 13 stycznia 2017 - 15:10

Tak był to serwis nieautoryzowany.

Telefon był wysyłany do serwisu autoryzowanego - niestety, nie podali mi jakiejkolwiek diagnozy problemu, ze względu na to,iż rok temu została zmieniona obudowa w telefonie (było dosyć mocno poobijana) co ich zdaniem, niestety nie podlega jakiejkolwiek diagnozie z ich strony oraz stwierdzeniem problemu, ponieważ w telefon wprowadzona była nieautoryzowana modyfikacja..

Pytanie - szukać jakiegoś konkretnego nieautoryzowanego serwisu, który będzie w stanie cokolwiek stwierdzić ? 
Jesteście w stanie wskazać jakieś sprawdzone punkty? 

 



#5 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 13 stycznia 2017 - 15:44

Bląd 9 oznacza uszkodzoną płytę główną. Najczęściej pamięć lub jej połączenie z płytą. Możliwe, że na skutek wygięcia telefonu podczas wymiany baterii lub jakiegoś wcześniejszego upadku, którego skutek ujawnił się dopiero teraz. Możliwe też, że od źle wkręconych śrubek ale to mało prawdopodobne.

Musiałby to obejrzeć jakiś inny dobry serwis ale podejrzewam, że telefon generalnie nie do naprawienia.

Autoryzowany serwis jak widzi nieoryginalną obudowę to odsyła telefon bez jego oglądania, bo taka nieoryginalna obudowa dyskwalifikuje telefon z serwisowania, a nawet gdyby obudowa była oryginalna to, nieoryginalna bateria dyskwalifikuje. Poza tym nie wiem czego spodziewałeś się po serwisie autoryzowanym, w takim przypadku zwyczajnie dostałbyś wycenę na wymianę całej sztuki czyli około 1400 złotych.

 

Kiepska sprawa, bo jak telefon jest po wielkich przejściach o czym świadczy wymieniana obudowa to mógł paść sam od siebie i trudno tutaj serwis winić ale jak przyniosłeś sprawny to oczekujesz odebrać sprawny. My mamy ubezpieczenie od takich przypadków i jakby coś takiego miało miejsce to wymieniamy telefon na nasz koszt.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#6 AppleMobile.pl

AppleMobile.pl

  • 477 postów
  • Płeć:
  • SkądSzczecin, Wojska Polskiego 50, tel:889277288

Napisano 16 stycznia 2017 - 20:22

Pewnie kolejny malezyjski składak. Ostatnio ludzie nas nimi zasypują.. Kupują niby nowe na allegro w atrakcyjnej cenie. Chodzą miesiąc, dwa pięć, a później error 9... Bez powodu. Same z siebie.


AppleMobile.pl - Serwis iPhone, iPod, iPad Szczecin - Pierwszy i jedyny serwis urządzęń Apple w Zachodniopomorskim autoryzowany przez MyApple.pl Masz pytania? Dzwoń! tel: 889 277 288 - Naprawy wysyłkowe na terenie całego kraju! http://www.facebook.com/AppleMobilePL


#7 zyzz7PL

zyzz7PL
  • 5 postów
  • SkądOpole

Napisano 17 stycznia 2017 - 16:06

macsupport - dziękuje bardzo za pomocną odpowiedź ;)!

applemobile.pl - telefon kupowany był dwa 2-3 lata temu jako refubrished, pracując w tym czasie w Anglii.



#8 vaya

vaya
  • 176 postów

Napisano 19 stycznia 2017 - 11:30

No to jeszcze lepiej - uszkozony mechanicznie,podlutowny,odnowiony i sprzedany jako refub.

Co do błedu 9 jeżeli śrubki nie przekręcone to można jeszcze przelutować układ eeprom oznaczony na schemacie jako u6

ale i tak 9/10 przypadków to jest problem z pamięcią nand.

Ma w domu 3 takie sztuki (dwa ip5s i jeden ip6) podobno nand do przeprogramowania.

Czekam własnie na programator jak ogarnę temat to dam odpowiedz.



#9 zyzz7PL

zyzz7PL
  • 5 postów
  • SkądOpole

Napisano 20 stycznia 2017 - 18:21

vaya - w takim razie byłbym wdzięczny, jakbyś dał znać jak sytuacja, może coś byśmy jeszcze ugrali z telefonem ;) 



#10 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 21 stycznia 2017 - 14:29

Kość pamięci jest fizycznie uszkodzona, nie pomoże jej lutowanie ani jakieś programowanie. O jakie programowanie w ogóle może chodzić w przypadku tej kości to nawet nie mogę sobie wyobrazić.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#11 MC_

MC_
  • 6 828 postów

Napisano 21 stycznia 2017 - 14:35

Na marginesie wypada napisać, że wsadzanie do worka z ryżem też nic nie da...


  • AppleMobile.pl lubi to

iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#12 AppleMobile.pl

AppleMobile.pl

  • 477 postów
  • Płeć:
  • SkądSzczecin, Wojska Polskiego 50, tel:889277288

Napisano 21 stycznia 2017 - 19:25

Na marginesie wypada napisać, że wsadzanie do worka z ryżem też nic nie da...

Nie znasz się :P 


AppleMobile.pl - Serwis iPhone, iPod, iPad Szczecin - Pierwszy i jedyny serwis urządzęń Apple w Zachodniopomorskim autoryzowany przez MyApple.pl Masz pytania? Dzwoń! tel: 889 277 288 - Naprawy wysyłkowe na terenie całego kraju! http://www.facebook.com/AppleMobilePL


#13 MC_

MC_
  • 6 828 postów

Napisano 21 stycznia 2017 - 19:39

Wiem. :)


iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#14 RafalB82

RafalB82
  • 160 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 22 stycznia 2017 - 11:02

Kość pamięci jest fizycznie uszkodzona, nie pomoże jej lutowanie ani jakieś programowanie. O jakie programowanie w ogóle może chodzić w przypadku tej kości to nawet nie mogę sobie wyobrazić.

 

Zazwyczaj w układzie pamięci nand przyrasta ilość błędnych sektorów(bad block) kontroler oraz system powinien je zamarkować i relokować dane w inne sprawne(nadmiarowe) obszary. Niestety czasami coś idzie nie tak i system "wywali się" zwracając rózne błędy np 9 czy 4013

Czasami rzeczywiście pamięc ulega uszkodzoniu(kontoler) i tylko jej wymiana może przynieść efekt.

 

W każdym przypadku trzeba użyc programatora, żeby odbudować strukture danych oraz numery seryjne, imei itd.



#15 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 23 stycznia 2017 - 12:13

Powodzenia życzę. Jak wymienisz samą kość NAND to i tak nie uruchomisz tego telefonu. Poza tym IMEI jest gdzie indziej zapisany. Ale co ja tam wiem. Napisz jak poszło :)


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#16 RafalB82

RafalB82
  • 160 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 23 stycznia 2017 - 18:25

Powodzenia życzę. Jak wymienisz samą kość NAND to i tak nie uruchomisz tego telefonu. Poza tym IMEI jest gdzie indziej zapisany. Ale co ja tam wiem. Napisz jak poszło :)

 

Powodzenie nie ma tu nic do rzeczy tylko praktyka :)

 

Nie rozumiem dlaczego uważasz, że telefon nie uruchomi się po wymianie układu nand i wcześniejszym uzupełnieniu potrzebych informacji(s/n, imei, kolor panelu itd) ?

 

W jedym masz racje, imei faktycznie zapisany jest w eepromie układu baseband, jednak na pewnym etapie dochodzi do weryfikacji obu numerow imei, dlatego ważne jest zapisanie prawidłowego do ukladu pamięci nand :



#17 indu

indu
  • 972 postów
  • Płeć:

Napisano 24 stycznia 2017 - 14:13

Sam rozważam zakup takiego programatora. Pytanie tylko czy działa, a jak działa to czy gra jest warta świeczki . 



#18 AppleMobile.pl

AppleMobile.pl

  • 477 postów
  • Płeć:
  • SkądSzczecin, Wojska Polskiego 50, tel:889277288

Napisano 31 stycznia 2017 - 20:12

Niedługo wszyscy będą musieli taki programator kupić. Od 6S w górę nawet wymiana WiFi wymaga programowania NAND :/


AppleMobile.pl - Serwis iPhone, iPod, iPad Szczecin - Pierwszy i jedyny serwis urządzęń Apple w Zachodniopomorskim autoryzowany przez MyApple.pl Masz pytania? Dzwoń! tel: 889 277 288 - Naprawy wysyłkowe na terenie całego kraju! http://www.facebook.com/AppleMobilePL


#19 bartelele

bartelele
  • 3 postów

Napisano 31 stycznia 2017 - 22:55

Witam serdecznie,
Nie chcę rozpoczynać nowego tematu ponieważ widze, że ktoś ma bardzo podobny do mojego.
Otóż chodzi o telefon siostry, ip5s. Od dłuższego czasu narzekała na wielkie spadki baterii, mimo to jakoś chodzilo. Aż pewnego dnia padł i nie chce się włączyć. Wciąż pozostaje na logo screen loading.
Od zakupu (nowy) 2 lata temu nic nie było zmieniane.
Od kilku dni próbuje wszelkich metod dostępnych w internecie:
- dfu mode
- Home + power
- 10 min volume up
- przywrócenie / instalacja firmawe od nowa

Niestety nic nie pomaga. Przy trzymaniu przycisku volume up nawet w pewnym czasie czasie zawibrowal 2x, ale nie włączył sie.
Programów dr.phone itp, gdzie dostępne są opcje "loading screen problem" nie próbowałem gdyż jest to opcja odpłatna i może w ogóle nie pomóc.
Obecnie od ok. Godziny jest podłączony do komputera i słychać dźwięk odnajdywania sprzętu, widzę również że czasem sam się resetuje do czarnego ekranu i włącza ponowmie, jednak bez efektu.

Wczoraj wymieniłem baterie na nowa. Widziałem jak stara byla napuchnieta.
Jednak nic nie dxiala, próbuje tego samego i nic.

Dodam, że Czasami pojawia się blue screen.

iTunes raz nie odnajduje nr IMEI, przy innej próbie tak.
Przy instalacji oprogramowania, Tak jak było wspomniane powyzej, wyskakuje błąd nr 9 lub pasek instalacji w ogóle się nie rusza ...

Czy jest jakiś ratunek ?

Dziękuję za pomoc
Pozdrawiam
Mały Edit.
Jest podłączony na kablu non stop i z tego co widzę czasem pojawia się ekno główne ( zegar, tapeta) ale po chwili pojawia się niebieski ekran i reset od nowa .... :/
Kolejny Edit:
Pod dłuższym czasie telefon włączył sie. Jednakże przy otwieraniu jakiejkolwiek aplikacji no. Ustawień zawieszal się na krotko, po czym wracał do ekranu glowmego.
Zdołałem usunąć parę aplikacji, zdjec. Po czym zablokował em przyciskiem power i już ponowmie nie chciał się wlaczyc.
Sytuacja log screena powrócił, restartujac się ciągle

#20 RafalB82

RafalB82
  • 160 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 02 lutego 2017 - 09:28

Czy jest jakiś ratunek ?

 

 

Zacznij od spraw łatwych tj wymiana układu U2 oraz reball eepromu :) Wcześniej sprawdź pobierany prąd przez płytę główną.



#21 RafalB82

RafalB82
  • 160 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 13 marca 2017 - 00:03

Powodzenia życzę. Jak wymienisz samą kość NAND to i tak nie uruchomisz tego telefonu. Poza tym IMEI jest gdzie indziej zapisany. Ale co ja tam wiem. Napisz jak poszło :)

 

Idzie rewelacyjnie :)

 

07c9c853f3ec83c7360a2fc77da5fad8_big.jpg

 

Pare dodatkowych zdjec

http://pokazywarka.pl/lc0n4r/



#22 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 13 marca 2017 - 09:23

Jestem pod wrażeniem, nigdy nie zagłębiałem się w ten temat aż tak, ale skoro działa to gratuluje umiejętności i zapału.


  • RafalB82 lubi to

Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#23 RafalB82

RafalB82
  • 160 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 13 marca 2017 - 10:16

Jestem pod wrażeniem, nigdy nie zagłębiałem się w ten temat aż tak, ale skoro działa to gratuluje umiejętności i zapału.

 

Lubie takie zagadnienia, dzięki ;)



#24 vaya

vaya
  • 176 postów

Napisano 02 kwietnia 2017 - 20:32

Idzie rewelacyjnie :)

 

07c9c853f3ec83c7360a2fc77da5fad8_big.jpg

 

Pare dodatkowych zdjec

http://pokazywarka.pl/lc0n4r/

 

 

 

Widzę że zainwestowałeś też w tester i jak się sprawdza? Bo czytałem kilka opinii o niestabilnym połączeniu i błędach przy używaniu tego testera.

 

Też mam tą zabawke (ip box) i działa swietnie tyko kurcze coś mało jest iphonów z usterką nand.

Miałem już kilka iphonów z błędem 4013 i red screenem ale przeważnie uszkodzony był tristar bądz reball eeprom u6 pomagał a wymieniać nand tyko po to aby zwiększyć pamięc w telefonie to jak dla mnie troche mija się z celem.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych