Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Jaki MacBook Pro do montażu filmów, FinalCut ProX, 1080p, 4K....?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
42 odpowiedzi w tym temacie

#26 michobo

michobo
  • 1 160 postów

Napisano 22 stycznia 2017 - 18:44

Obawiam się że nawet max opcja MBP do 4K to za mało.... Wąskim gardłem będzie tutaj...zarówno grafa jak i RAM

16GB to za mało... więc będzie się to kotłowało na SSD



#27 dejote

dejote
  • 11 postów

Napisano 22 stycznia 2017 - 20:08

Obawiam się że nawet max opcja MBP do 4K to za mało.... Wąskim gardłem będzie tutaj...zarówno grafa jak i RAM

16GB to za mało... więc będzie się to kotłowało na SSD

Bzdura. Mam MBP i7 2,5, 16GB RAM, 512, R9 i codzienna praca na projektach 4K/60fps w Final Cut (1 ścieżka video ze stabilizacją, color gradingiem, etc, 2 ścieżki z wyrenderowanymi z AE belkami, napisami, etc, ścieżki czołówek i tyłówek, 4 ścieżki audio) działa bez żadnego zacięcia. Podobnie na iMacu z 2011 roku (niestety, nie pamiętam modelu). Wszystko jest zasługą niesamowitej optymalizacji FCP, iMac w Premiere ledwo daje radę z 1080/60fps podczas gdy w FCP ciągnie 4K


 

Doprawdy- nie wiem skąd ten owczy pęd do 4K w sytuacji gdy na przeciętnym wyświetlaczu 55" już z odległości 3m nie widać różnicy 1080p vs 4K (oko ludzkie tego nie jest w stanie zobaczyć - są w necie dostępne tabele)

4K ma sens dopiero przy na prawdę dużych powierzchniach wyświetlania (projektor, tv 84")

 

http://www.benchmark.pl/aktualnosci/rozmiar-ma-znaczenie-jak-wybrac-odpowiedni-telewizor.html

 

Czasami warto przeanalizować sensowność pracy z 4K... Ja osobiście preferuję 1080/60p nad 2160/30p (na razie urządzeń oferujących 2160/60p jest tyle co kot napłakał - szczególnie w segmencie semi-pro) a do Slo-Mo 60p jest jak znalazł

Słyszałeś kiedyś o czymś takim jak cyfrowy zoom lub cyfrowe kadrowanie?;) Właśnie dlatego 90% rzeczy w branży filmowej (nie istotne czy mówimy tu o popularnych YouTuberach, spotach reklamujących turystykę w danym rejonie, czy relacjach z imprez) kręci i montuje się w projektach 4K, a na koniec wypluwa 1080. 



#28 Iro

Iro
  • 6 954 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 22 stycznia 2017 - 20:39

...


Po wszystkich analizach cenowych, to JABŁKO wypada najdrożej i to nie podlega dyskusji. Mówię tutaj jednak o w miarę wypaśnym jabłku (tak sądzę) :

15", i7 (4 rdzenie), SSD 512 no i grafika  - tu jeszcze nie wiem czy Intel czy AMD.

Także chyba kastratem nie będzie.

Lecz by rozwinąć owy mit, radziłbyś jednak LAPA nie "owocowego" ?? A jeżeli tak, to cóż na przykład? Czytam dużo, że dobry DELL nie jest wcale zły :-) Ale chyba odbiegam od tematu i moich zamierzeń co do JABŁKA.  


.... ponieważ tak jak na samym początku, tak cały czas - CELUJĘ w MacBooka PRO....

 

Grafika Intela do 4K też jest za słaba. A niejabłkowe kompy mają tą zaletę, że możesz w cenie maka z Intelem mieć 2x więcej ramu i dodatkową grafikę.

 

Obawiam się że nawet max opcja MBP do 4K to za mało.... Wąskim gardłem będzie tutaj...zarówno grafa jak i RAM

16GB to za mało... więc będzie się to kotłowało na SSD

 

Dokładnie tak.


Muzyka i Komputery
https://iro.myapple.pl


#29 jarkosi

jarkosi
  • 11 postów

Napisano 22 stycznia 2017 - 22:47

Bzdura. Mam MBP i7 2,5, 16GB RAM, 512, R9 i codzienna praca na projektach 4K/60fps w Final Cut (1 ścieżka video ze stabilizacją, color gradingiem, etc, 2 ścieżki z wyrenderowanymi z AE belkami, napisami, etc, ścieżki czołówek i tyłówek, 4 ścieżki audio) działa bez żadnego zacięcia. Podobnie na iMacu z 2011 roku (niestety, nie pamiętam modelu). Wszystko jest zasługą niesamowitej optymalizacji FCP, iMac w Premiere ledwo daje radę z 1080/60fps podczas gdy w FCP ciągnie 4K


Słyszałeś kiedyś o czymś takim jak cyfrowy zoom lub cyfrowe kadrowanie? ;) Właśnie dlatego 90% rzeczy w branży filmowej (nie istotne czy mówimy tu o popularnych YouTuberach, spotach reklamujących turystykę w danym rejonie, czy relacjach z imprez) kręci i montuje się w projektach 4K, a na koniec wypluwa 1080. 

No właśnie tę konfigurację chcę zakupić. I przejść na Final Cut Pro X. Mówisz, że spokojnie w amatorce, którą chcę używać: śnieg, rower, tudzież inne przygodowe wypady, w owym programie i na owym sprzęcie POCIĄGNĘ ?? Za dużo opinii, a najlepiej jak mówi ktoś, kto na tym robi.... DZIĘKI DEJOTE !



#30 michobo

michobo
  • 1 160 postów

Napisano 23 stycznia 2017 - 10:06

dejote, dnia 22 Sty 2017 - 20:08, napisał:

Bzdura. Mam MBP i7 2,5, 16GB RAM, 512, R9 i codzienna praca na projektach 4K/60fps w Final Cut (1 ścieżka video ze stabilizacją, color gradingiem, etc, 2 ścieżki z wyrenderowanymi z AE belkami, napisami, etc, ścieżki czołówek i tyłówek, 4 ścieżki audio) działa bez żadnego zacięcia. Podobnie na iMacu z 2011 roku (niestety, nie pamiętam modelu). Wszystko jest zasługą niesamowitej optymalizacji FCP, iMac w Premiere ledwo daje radę z 1080/60fps podczas gdy w FCP ciągnie 4K


Słyszałeś kiedyś o czymś takim jak cyfrowy zoom lub cyfrowe kadrowanie? ;) Właśnie dlatego 90% rzeczy w branży filmowej (nie istotne czy mówimy tu o popularnych YouTuberach, spotach reklamujących turystykę w danym rejonie, czy relacjach z imprez) kręci i montuje się w projektach 4K, a na koniec wypluwa 1080. 

 

Bzdura? Chcesz mi powiedzieć że pracujesz na dysku 512 GB z projektami 4K/60p do których pliki ważą dziesiątki gigabajtów (bitrate takich plików to zwykle 200Mbit i wyżej)?

No, chyba ze pracujesz na proxy - wtedy dyskusja nie ma sensu bo w ten sposób montować można nawet na 5 letnim mini...i czekać póżniej miesiąc na rendering

Nie pisz mi że 16GB wystarczy bo u mnie nawet na zwykłym mini 2012 już samo odpalenie krótkiego projektu w 1080P pożera z miejsca 10GB....

Montować można nawet przy 8GB tylko co z tego jak odbywa się to kosztem SSD... no ale kogo to obchodzi zanim komp nie zdechnie



#31 dejote

dejote
  • 11 postów

Napisano 23 stycznia 2017 - 11:45

Bzdura? Chcesz mi powiedzieć że pracujesz na dysku 512 GB z projektami 4K/60p do których pliki ważą dziesiątki gigabajtów (bitrate takich plików to zwykle 200Mbit i wyżej)?

No, chyba ze pracujesz na proxy - wtedy dyskusja nie ma sensu bo w ten sposób montować można nawet na 5 letnim mini...i czekać póżniej miesiąc na rendering

Nie pisz mi że 16GB wystarczy bo u mnie nawet na zwykłym mini 2012 już samo odpalenie krótkiego projektu w 1080P pożera z miejsca 10GB....

Montować można nawet przy 8GB tylko co z tego jak odbywa się to kosztem SSD... no ale kogo to obchodzi zanim komp nie zdechnie

Nie pracuję na proxy. Na co dzień pliki to movy z: Dji Phantom 4 Pro, Zenmuse X5,  A7SII, GoPro 5. Jak więc widzisz nie wszystko ma 4K/60fps. W Final Cut starcza. Pracuję tak na co dzień od pół roku (wcześniej pracowałem głównie na FHD na kilkuletnim iMacu), nie jestem teoretykiem. Uwierz, że gdyby komputer się do tego nie nadawał, to wyrzuciłbym go przez okno. :) I pracuję na dysku 512GB z takimi projektami - przęciętny projekt to max 150GB, a materiały na bierząco po zaakceptowaniu przez Klienta lądują na zewnętrznej macierzy LaCie. A jak zdechnie dysk? To kupię drugi, przecież po to jest, że by go używać, a nie chuchać na niego zanim nie padnie ;)


No właśnie tę konfigurację chcę zakupić. I przejść na Final Cut Pro X. Mówisz, że spokojnie w amatorce, którą chcę używać: śnieg, rower, tudzież inne przygodowe wypady, w owym programie i na owym sprzęcie POCIĄGNĘ ?? Za dużo opinii, a najlepiej jak mówi ktoś, kto na tym robi.... DZIĘKI DEJOTE !

Pociągnie. 



#32 jarkosi

jarkosi
  • 11 postów

Napisano 24 stycznia 2017 - 22:15

Nie pracuję na proxy. Na co dzień pliki to movy z: Dji Phantom 4 Pro, Zenmuse X5,  A7SII, GoPro 5. Jak więc widzisz nie wszystko ma 4K/60fps. W Final Cut starcza. Pracuję tak na co dzień od pół roku (wcześniej pracowałem głównie na FHD na kilkuletnim iMacu), nie jestem teoretykiem. Uwierz, że gdyby komputer się do tego nie nadawał, to wyrzuciłbym go przez okno. :) I pracuję na dysku 512GB z takimi projektami - przęciętny projekt to max 150GB, a materiały na bierząco po zaakceptowaniu przez Klienta lądują na zewnętrznej macierzy LaCie. A jak zdechnie dysk? To kupię drugi, przecież po to jest, że by go używać, a nie chuchać na niego zanim nie padnie ;)


Pociągnie. 

Pracowałeś może na swoim MacBookuPRO w Adobe Premiere PRO? Sprzęcik na którym nagrywasz robi wrażenie :-) Można coś zobaczyć Twego dzieła? Pozdrawiam !



#33 dejote

dejote
  • 11 postów

Napisano 25 stycznia 2017 - 18:30

Pracowałeś może na swoim MacBookuPRO w Adobe Premiere PRO? Sprzęcik na którym nagrywasz robi wrażenie :-) Można coś zobaczyć Twego dzieła? Pozdrawiam !

Nie. Premiere jest najbardziej zasobożernym NLE z jakim kiedykolwiek się spotkałem, więc idę o zakład, że 4K/60FPS nawet na najbardziej wypasionym Workstation będzie się ciąć w tym programie. Za to do codziennej pracy w FCP i AE ten komp spokojnie daje radę. Jak chcesz zobaczyć coś mojego autorstwa, to odezwij się na priv - podeślę linki. Nie koniecznie chciałbym się ujawniać na forum. ;)



#34 michobo

michobo
  • 1 160 postów

Napisano 26 stycznia 2017 - 08:01

dejote, dnia 23 Sty 2017 - 11:45, napisał:dejote, dnia 23 Sty 2017 - 11:45, napisał:dejote, dnia 23 Sty 2017 - 11:45, napisał:dejote, dnia 23 Sty 2017 - 11:45, napisał:dejote, dnia 23 Sty 2017 - 11:45, napisał:

To kupię drugi, przecież po to jest, że by go używać, a nie chuchać na niego zanim nie padnie ;)

 

problem polega na tym że nie kupisz.... wymiana SSD w MBP to rzecz nieopłacalna - a zwłaszcza przy dużych pojemnościach

Dlatego magazyn powinien być na zewnątrz + 32GB RAM (a przy AE nawet 64GB bo już samo AE z powodzeniem adresuje 32GB do tego wtyczki też swoje pożerają)

Mając 16GB RAM jakieś 10-20GB masz na SSD jako plik wymiany... Zarzynasz dysk w ten sposób

Jeżeli to komp na rok czy dwa to oczywiście żaden problem dla Ciebie...ale dla przyszłego użytkownika już na pewno


Użytkownik michobo edytował ten post 26 stycznia 2017 - 08:09


#35 selekta

selekta
  • 169 postów

Napisano 17 czerwca 2017 - 15:16

 

13" ma tą zaletę że jest na tyle kompaktowa, że nie czuć jej w torbie / plecaku, plus jest dość odporna na różne sytuacje, które nigdy nie powinny się wydarzyć (w dużym skrócie praca w terenie) ;) Temat wydajności obchodzę wpinając go jako dysk do iMaka w studio.

 

Z ciekawości, odpalasz go w target mode i uruchamiasz na iMacu jako dysk systemowy, czy tylko korzystasz z zasobów dysku?



#36 John Sherridan

John Sherridan
  • 249 postów
  • Płeć:

Napisano 08 lipca 2017 - 15:48

Jeżeli ktoś profesjonalnie zajmuje się tematem inpotrafi liczyć pieniądze ciężko zarobione, a nie odpalone przez nowobogackiego tatusia, to w cenie applowego lapka sklada mocną maszynke na kompatybilnych czesciach i instaluje lub zleca instalacje osx.Laptopy Apple nie sa pro i to już od dawna.
  • seb235-8731863dbe lubi to

Mac Mini Late 2012 i7/128SSD/1TB HDD/16GB-High Sierra, MacBook Pro 13" Mid 2009 C2D 2.26GHz/500GB HDD/8GB-El Capitan, iPhone 6 Plus-iOS 11


#37 Wania

Wania
  • 644 postów

Napisano 08 lipca 2017 - 15:53

no pewnie i do tego finala sciaga z torentow...



#38 nofronts

nofronts
  • 4 postów

Napisano 13 lipca 2017 - 10:52

czy to znaczy że Macbook air do obróbki video np. w Premierze w ogóle się nie nadaje? Czy 8gb ram wystarczy na początek? 



#39 MiL

MiL
  • 1 402 postów
  • Płeć:

Napisano 13 lipca 2017 - 11:17

Co to znaczy obróbka wg ciebie? Montaż filmu w 4k czy filmiku z kilku zdjęć z imienin cioci?



#40 nofronts

nofronts
  • 4 postów

Napisano 13 lipca 2017 - 13:06

może nie w 4k ale z hd na pewno i nie z imienin cioci tylko np vlog z podróży czy promo artystyczne , gdzie program musi ogarnąć kilkanaście różnych video na osi 



#41 cfcrobbie

cfcrobbie
  • 225 postów
  • SkądŁódź

Napisano 13 lipca 2017 - 13:08

Dopóki nie przesiadłem się na pro to chwile montowałem na Airze z 4 GB ramu i byłem zaskoczony jak to działało. Montowałem długie produkcje po około 1-2 godziny w FHD. Render 1H trwał około 30 minut także po przesiadce na nowego MBP 2016 z 16 GB ramu, bez TB, render tego samego skrócił sie o połowę czyli do 15 min przy 1H a przy 2H do około 30 min. Oczywiście mowię tutaj o pracy w Final Cut Pro.

 

Ja osobiscie Premierke bym odpuścił. Montaż na maku to najlepiej na FCPX. Ja osobiscie nie wyobrażam się przesiadać na PP. Final Cut jest  świetnym programem. Idealnie zoptymalizowany i rendery trwają znacznie krócej niż na tym samym komputerze w Premierce. Oczywiście PP będzie działał i da radę ale na pewno gorzej niż FCPX.


  MBP13'' 2020  M1/16GB/256GB Space Grey ,   IPHONE 12 Pro 128 GB Space Grey,    APPLE WATCH Series 5 44mm + LTE Space Grey


#42 nofronts

nofronts
  • 4 postów

Napisano 13 lipca 2017 - 22:34

Dopóki nie przesiadłem się na pro to chwile montowałem na Airze z 4 GB ramu i byłem zaskoczony jak to działało. Montowałem długie produkcje po około 1-2 godziny w FHD. Render 1H trwał około 30 minut także po przesiadce na nowego MBP 2016 z 16 GB ramu, bez TB, render tego samego skrócił sie o połowę czyli do 15 min przy 1H a przy 2H do około 30 min. Oczywiście mowię tutaj o pracy w Final Cut Pro.

 

Ja osobiscie Premierke bym odpuścił. Montaż na maku to najlepiej na FCPX. Ja osobiscie nie wyobrażam się przesiadać na PP. Final Cut jest  świetnym programem. Idealnie zoptymalizowany i rendery trwają znacznie krócej niż na tym samym komputerze w Premierce. Oczywiście PP będzie działał i da radę ale na pewno gorzej niż FCPX.

dzięki za info. Dzisiaj rozmawiałam też z paroma osobami, które stanowczo odradziły mi kupowanie Aira. Zastanawiam się czy Pro z 8gb ramu będzie już ok? Tego większego z 16gb nie jestem w stanie kupić, bo uważam, że będzie już za duży na podróżowanie z nim. Zresztą cena też już dużo wykracza po za mój budżet. Z kolei te nowe 13 nie mają gniazda USB i też zaczynają się schody, bo trzeba bawić się w jakieś przejściówki i jeszcze w dodatkowe koszta się wchodzi.



#43 cfcrobbie

cfcrobbie
  • 225 postów
  • SkądŁódź

Napisano 13 lipca 2017 - 23:17

No tak ale w 13 też możesz mieć 16 GB ramu. Nie pisałem nic o 15 calach. Proponuje rozszerzyć 13MBP do tych 16GB, ja tak zrobiłem i widzę że 8 GB byłoby za mało w moim przypadku Pamiętaj ram to powietrze dla komputera a przy montażu najlepiej mieć go dużo. Złącza w nowych makach to akurat nie problem a są bardziej przyszłościowe. Przepustowość, możliwość podłączenia kart zewnętrznych np grafiki, ładujesz obojętnie z której strony chcesz. TB3 jest świetny. Najlepiej kupić za 300 zł przejściówkę z portami i czytnikiem kart i mieć spokój. 


  MBP13'' 2020  M1/16GB/256GB Space Grey ,   IPHONE 12 Pro 128 GB Space Grey,    APPLE WATCH Series 5 44mm + LTE Space Grey





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych