Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
* * * * * 1 głosy

Problem z Macbook Air 13" A1369 - wyłącza się samoczynnie - komunikat: "Czy na pewno chcesz teraz wyłączyć komputer?"


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1 odpowiedź w tym temacie

#1 seboss2

seboss2
  • 120 postów
  • SkądŁódź

Napisano 30 grudnia 2016 - 16:48

Witam,

Z jakiegoś powodu, mój MacBook Air A1369 (z połowy 2011r.) samoczynnie chce się wyłączać lub przechodzić stan w uśpienia przez cały czas.

 

Co kilkanaście sekund wyskakuje mi takie okienko:

ctrleject.jpg

"Czy na pewno chcesz teraz wyłączyć komputer?"

Do wyboru mam cztery opcje:
- "uruchom ponownie"
- "uśpij"
- "anuluj"
- "wyłącz"

Jeśli wybiorę "anuluj" okienko znika i za kilka sekund pojawia się ponownie.

Jeśli nie podejmę żadnej decyzji i odczekam 2-3 sekundy MacBook wyłącza się.

 

Dodam tylko, że jestem pierwszym właścicielem tego MBA i korzystam z niego 5 lat. Nigdy wcześniej nie sprawiał żadnych problemów. Reset PRAM (NVRAM) i SRC nie pomógł. Sformatowałem dysk i wrzuciłem nowy system, ale to również nie przyniosło efektu. Laptop nie był zalany.

 

Żeby laptop nie wyłączył się lub nie przeszedł w stan uśpienia trzeba przez cały czas go "budzić" przyciskiwaniem klawiszy lub ruszając gładzikiem - nawet przy wgrywaniu nowego systemu (przez 2-3 godziny).

 

W przeciwnym razie po 2-3 sekundach laptop nieoczekiwanie wyłącza się (także podczas aktualizacji systemu).

 

Proszę o pomoc lub porady.


Użytkownik seboss2 edytował ten post 30 grudnia 2016 - 17:03


#2 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 02 stycznia 2017 - 10:34

Masz problem z czujnikiem LID. Można to prosto zdiagnozować. Należy w Air odpiąć baterię i tasiemkę I/O leftboard-u. Po podpięciu zasilacza mac powinien wystartować w trybie awaryjnym. Jak problem zniknie masz do wymiany/naprawy albo tasiemkę I/O albo leftboard. Drugim powodem może być zwarty przycisk włącznika na klawiaturze. Tu aby to zdiagnozować wystarczy odpiąć tasiemkę gładzika z płyty głównej. Przy wypiętej baterii i podpiętym zasilaczu powinien nastąpić autostart.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych