Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

macOS Sierra po aktualizacji do 10.12.2 - nie widzi wzmacniacza podłączonego przez USB


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
31 odpowiedzi w tym temacie

#1 ikarol

ikarol
  • 45 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 29 grudnia 2016 - 09:55

Cześć!
Krótko mówiąc, od lat używam zewnętrznego wzmacniacza podłączonego przez port USB i nigdy nie było problemu, urządzenie (TAGA HTA-700B) było widoczne w źródłach dźwięku i pięknie grało. Po zainstalowaniu aktualizacji 10.12.2 Mac po prostu nie widzi urządzenia. W preferencjach systemowych /Dźwięk wygląda to tak jakby nic nie było podłączone do portu, mogę odtwarzać dźwięk tylko przez wbudowane głośniki lub głośniki monitora. Wzmacniacz ma też opcję podłączenia przez BT i tą drogą wciąż komunikuje się bez problemu, wolę jednak USB ze względu na lepszą jakość dźwięku. Mimo to w raporcie systemowym widać to urządzenie jako USB2.0 High-Speed True HD Audio.

 

Dodam, że z drugim Makiem (iMac) gdzie nie zrobiłem jeszcze aktualizacji, wzmacniacz działa jak należy. 

 

Ktoś miał podobny problem z zewnętrznym wzmacniaczem po USB?

 

 

Jakieś pomysły jak rozwiązać problem?

 



#2 seb235-8731863dbe

seb235-8731863dbe
  • 8 114 postów

Napisano 29 grudnia 2016 - 10:24

Mam to samo urządzenie i ten sam problem, i nie tylko ja. Zobacz po forach wraz z aktualizacja 10.12.2 sporo sprzętu audio na USB działać przestało., niestety rozwiązania na to nie ma. Albo w kolejnej aktualizacji 10.12.3 apple to naprawi (o ile to błąd) albo zakup nowego sprzętu.



#3 ikarol

ikarol
  • 45 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 29 grudnia 2016 - 10:27

miejmy nadzieję, ze naprawią…



#4 JEDI_V-03965dee98

JEDI_V-03965dee98
  • 2 630 postów
  • Płeć:
  • SkądOBERSCHLESIEN

Napisano 31 grudnia 2016 - 07:02

Mam kartę SoundBlaster podłączoną przez usb i po ostatniej aktualizacji w głośnikach pojawiają się trzaski w trakcie uśpienia kompa, które obudziły by nieboszczyka. Pozostaje mi fizycznie wyłączanie głośników spod zasilania.


Mac Mini i7(Late2012)-2.3GHz/16GB/128GB SSD+1TB/HD4000/10.12+DELL U2412M,iMac24"C2D(Late2006)2.16GHz/4GB/320GB/7300GT/10.6.8,PM G5 Quad Core(Late2005)-2.5GHz/8GB/2.5TB/7800GT/10.5.8,iPhone 6+ 16GB


#5 Iro

Iro
  • 6 954 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 31 grudnia 2016 - 12:51

Ja też zauważyłem ten problem. Karta muzyczna na USB w 10.12.2 nie jest wykrywana.

Ale zrobiłem próbę i zainstalowałem na czysto os i teraz mi widzi. Czyli skopali aktualizację.


Muzyka i Komputery
https://iro.myapple.pl


#6 ikarol

ikarol
  • 45 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 02 stycznia 2017 - 11:46

Dodam jeszcze, że resetowanie PRAM i SMC nic nie daje. Support Apple nie umiał nic innego poradzić póki co. :|


Użytkownik ikarol edytował ten post 02 stycznia 2017 - 11:47


#7 ikarol

ikarol
  • 45 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 24 stycznia 2017 - 15:24

Aktualizacja 10.12.3 nie rozwiązuje problemu. 

:(



#8 Iro

Iro
  • 6 954 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 24 stycznia 2017 - 17:45

Podobno podmiana sterownika na ten z 10.12.1 pomaga. Poszukam, czy nie mam go gdzieś na dysku.


Znalazłem tylko z 10.12.

Załączony plik  AppleUSBAudio.kext305.62_10.12.zip   159,82 KB   19 Ilość pobrań 

 

do instacji użyj

Załączony plik  EasyKext_Pro_v2.1.zip   5,48 MB   15 Ilość pobrań


Użytkownik Iro edytował ten post 24 stycznia 2017 - 17:53

  • ikarol lubi to

Muzyka i Komputery
https://iro.myapple.pl


#9 seb235-8731863dbe

seb235-8731863dbe
  • 8 114 postów

Napisano 26 stycznia 2017 - 21:27

Heh więc moje przypuszczenia się potwierdziły :D

 

Szkoda tylko że plug & play odchodzi w zapomnienie i apple wycina wszystko co nie jest od nich.



#10 ikarol

ikarol
  • 45 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 27 stycznia 2017 - 09:02

Heh więc moje przypuszczenia się potwierdziły :D

 

Szkoda tylko że plug & play odchodzi w zapomnienie i apple wycina wszystko co nie jest od nich.

Zauważ, że mówimy o błędzie… który występuje u niektórych użytkowników. 

 

Pewnie nie zdecyduję się na rozwiązanie od Iro tylko przysiądę do czystej instalacji więc za kilka dni będę mógł to w 100% potwierdzić, albo nie ;)

Nie sądzę aby mogli sobie pozwolić na wycięcie tego, z uwagi na szerokie grono klientów w branży muzycznej. 



#11 Iro

Iro
  • 6 954 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 27 stycznia 2017 - 09:32

Zauważ, że mówimy o błędzie… który występuje u niektórych użytkowników. 

 

 

Zauważyli go tylko ci, którzy używają kart na USB. Reszta nie będzie o tym błędzie wiedzieć.

 

 

Nie sądzę aby mogli sobie pozwolić na wycięcie tego, z uwagi na szerokie grono klientów w branży muzycznej. 

 

Oj to jeszcze mało wiesz. Pozwalają sobie coraz bardziej.

Chodzi o wielką kasę za certyfikację urządzeń. Wspominałem o tym na swoim blogu. Te SIPy, Gatekipery to wstęp do całkowitego zamknięcia platformy, jak to ma miejsce w iZabawkach.


Muzyka i Komputery
https://iro.myapple.pl


#12 ikarol

ikarol
  • 45 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 27 stycznia 2017 - 09:57

Zauważyli go tylko ci, którzy używają kart na USB. Reszta nie będzie o tym błędzie wiedzieć.

 

i Ci sami zgłaszają, że czysta instalacja rozwiązuje problem. Więc teoria, że nowa aktualizacja wycina obsługę kart/wzmacniaczy po USB nie trzyma się kupy.

 

Oj to jeszcze mało wiesz. Pozwalają sobie coraz bardziej.

Chodzi o wielką kasę za certyfikację urządzeń. Wspominałem o tym na swoim blogu. Te SIPy, Gatekipery to wstęp do całkowitego zamknięcia platformy, jak to ma miejsce w iZabawkach.

 

Nie wiem nic, nie śledzę tematu, a tu rozmawiamy o tym konkretnym przypadku, który jak już wyżej napisałem, raczej póki co jest tylko błędem. 

 

Jednak obserwując własne "biurko" jestem zaniepokojony tym jak przybywa fuckupów po każdej kolejnej aktualizacji i jak rzeczy, które działały dobrze, zaczynają działać źle, np to co ostatnio mnie na maksa wkurza, to powiadomienia o nowej wiadomości imessage, które mam włączone na wszystkich 5 iurządzeniach których używam - kiedyś odczytanie wiadomości na którymkolwiek urządzeniu zamykało temat, po prostu znikały z innych urządzeń, teraz nawet jak odczytam kilka kolejnych wiadomości na jednym urządzeniu to gdy odblokuję któreś z pozostałych to te wszystkie odczytane wiadomości (powiadomienia o nich) masowo wpadają siejąc dezorientację bo pierwsze wrażenie jest takie, że właśnie dostało się nowe wiadomości. Ale to inny rozdział :)

Zrobię czystą instalkę to dam znać w temacie.



#13 seb235-8731863dbe

seb235-8731863dbe
  • 8 114 postów

Napisano 16 lutego 2017 - 11:26

Ja sprawdzałem czystą instalację i odnośnie tego konkretnego urządzenia - nic to nie daje.

 

Na podmianę kextów jakoś średnio mam ochotę pewnie DAC trafi na allegro i na tym się temat zakończy. Chociaż ciekawi mnie jak teraz wygląda działanie mikrofonów i słuchawek na USB, obstawiam że tak samo loteria. 



#14 Przemysław Kokociński

Przemysław Kokociński
  • 6 postów

Napisano 17 lutego 2017 - 09:41

Witam!

 

Reprezentuję polskiego producenta urządzeń audio TAGA Harmony. 

W nawiązaniu do problemów występujących po aktualizacji, które są związane z brakiem rozpoznawania naszych urządzeń, i jak się okazuje wielu innych producentów, wyposażonych w USB DAC, zgłębiamy ten temat. Problemy nie występują z innymi systemami i nie występowały przed aktualizacją.
Obecnie sprawdzamy sprawę z dostawcą układu dekodującego – będę informować o ewentualnych postępach.

 

Pozdrawiam serdecznie

Przemek Kokociński



#15 karolgrzywaczewski

karolgrzywaczewski
  • 1 postów

Napisano 23 marca 2017 - 11:54

witam

 

czy ktoś wie coś więcej w temacie..? od dziś to także mój problem.

 

pozdr.



#16 seb235-8731863dbe

seb235-8731863dbe
  • 8 114 postów

Napisano 23 marca 2017 - 23:57

Nic nie wiadomo, i raczej wątpię aby to był przypadek.

Rozwiązaniem jest wystawienie DAC na allegro :(



#17 Iro

Iro
  • 6 954 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 24 marca 2017 - 09:05

Od dawna obserwuję, że od kilku systemów wstecz, OSX coraz gorzej współpracuje z USB. Jak widzę teraz postanowili zlikwidować darmową obsługę urządzeń audio zgodnych z CoreAudio.


Muzyka i Komputery
https://iro.myapple.pl


#18 seb235-8731863dbe

seb235-8731863dbe
  • 8 114 postów

Napisano 27 maja 2017 - 10:08

Tak więc mój DAC "AIMAS372 Ultimate USB Audio" został sprzedany i kończę temat z dźwiękówką USB pod OS X. 

Niestety sprzęt logiem Mac Compatible na pudełku jest wart tyle co nic. 

 

Stosowne opinie i "Reklama" produktu na internecie z pewnością się pojawią - jeżeli producent deklarował że działa powinien sprawy dopilnować.



#19 Iro

Iro
  • 6 954 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 27 maja 2017 - 13:15

Witam!

 

Reprezentuję polskiego producenta urządzeń audio TAGA Harmony. 

 

W nawiązaniu do problemów występujących po aktualizacji, które są związane z brakiem rozpoznawania naszych urządzeń, i jak się okazuje wielu innych producentów, wyposażonych w USB DAC, zgłębiamy ten temat. Problemy nie występują z innymi systemami i nie występowały przed aktualizacją.
Obecnie sprawdzamy sprawę z dostawcą układu dekodującego – będę informować o ewentualnych postępach.

 

 

Pozdrawiam serdecznie

 

Przemek Kokociński

 

Jakoś informacji brak. Ciekawe, czy w 10.12.5 Apple naprawiło, to co zepsuli.

 

Tak więc mój DAC "AIMAS372 Ultimate USB Audio" został sprzedany i kończę temat z dźwiękówką USB pod OS X. 

Niestety sprzęt logiem Mac Compatible na pudełku jest wart tyle co nic. 

 

Stosowne opinie i "Reklama" produktu na internecie z pewnością się pojawią - jeżeli producent deklarował że działa powinien sprawy dopilnować.

 

Producent przecież nie mógł wiedzieć, że Apple coś spartoli w nowszych systemach. 


Muzyka i Komputery
https://iro.myapple.pl


#20 seb235-8731863dbe

seb235-8731863dbe
  • 8 114 postów

Napisano 27 maja 2017 - 13:44

Producent przecież nie mógł wiedzieć, że Apple coś spartoli w nowszych systemach. 

 

Racje masz w połowie, fakt producent nie mógł przewidzieć posunięcia apple. 

Ale czasu już upłynęło tyle że mogli wydać swój sterownik i przywrócić działanie sprzętu pod OS X. Szczególnie iż większość o ile nie wszystkie te urządzenia są oparte na układach CMI, podobnie jak słuchawki USB itd .. 

 

Jeżeli sprzedaje produkt oznaczając go logiem kompatybilności z Mac OS X, to zapewnienie działania sprzętu jest w gestii jego producenta. I takie zachowanie wcale nie jest nowością, firma Brother do mojej drukarki zapewnia wsparcie od Windows 2000 do Windows 10, od Mac OS X 10.3 do macOS Sierra, do tego Linuksy i urządzenia mobilne. I mniejsza z tym że macOS sam sobie sterowniki także pobierze, te bardziej lub mniej udolne od apple. A sama drukarka nawet bez problemu drukuje z iMac G3 z Mac OS 9.1.

 

Co do przyszłych wersji systemu może naprawią, ale trzymanie sprzętu na półce w nieskończoność także rozwiązaniem nie jest. Lepiej sprzedać i jak naprawią kupić po raz kolejny szczególnie że gwarancja leci a wartość sprzętu także spada.



#21 Krzyssp2

Krzyssp2
  • 128 postów

Napisano 27 maja 2017 - 17:04

Zgadzam sie z Seb235, po to dą przecież bety systemów zeby producent sprzętu mógł sprawdzić czy wszystko działa i ewentualnie naprawić sterowniki/zgłosić problem do Apple

#22 Iro

Iro
  • 6 954 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 27 maja 2017 - 19:30

Zgadzam sie z Seb235, po to dą przecież bety systemów zeby producent sprzętu mógł sprawdzić czy wszystko działa i ewentualnie naprawić sterowniki/zgłosić problem do Apple

 

Problem w tym, że na becie wszystko działało. Mało tego działało dobrze na finalnej wersji 10.12 i na 10.12.1.

To w jaki sposób producent może przewidzieć, co Apple wykombinuje w przyszłości? 

A jak byś nie wiedział, to problem dotyczy nie sterowników producenta, tylko urządzeń audio zgodnych z CoreAudio czyli nie wymagających dodatkowych sterowników.


Użytkownik Iro edytował ten post 27 maja 2017 - 19:35

Muzyka i Komputery
https://iro.myapple.pl


#23 Krzyssp2

Krzyssp2
  • 128 postów

Napisano 27 maja 2017 - 20:16

Nie mówiłem o becie sierry (10.12.1), przed każdą aktualizacją jest przecież wersja beta.
I nie twierdze ze Apple nie schrzanilo, ale producenci sprzętu którzy chwalą sie wsparciem dla danego systemu powinni sie zainteresować tym zeby wszystko działało.

#24 czesiekwiesiek

czesiekwiesiek
  • 1 089 postów

Napisano 27 maja 2017 - 20:20

Producent powinien zadbać o sterowniki i wypuścić stosowną aktualizację jeśli przy którejś wersji systemu przestają działać. Jeśli mu zależy. Widać nie zależy i mają użytkowników mac OS w czterech literach. 


Macbook Air M1 512/16, iPhone 12 mini, ​AirPods 2, Apple Watch Series 3


#25 528eae9968

528eae9968
  • 7 222 postów
  • Płeć:

Napisano 28 maja 2017 - 09:16

To chyba Apple ma w nosie producentów, odwracasz kota ogonem. 


MacBook Air 13 + ThinkPad X260





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych