Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Gwarancja po wymianie na nowy.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 koliberek1

koliberek1
  • 1 091 postów
  • SkądRadom, Poland

Napisano 29 listopada 2016 - 23:38

Witam. Kupiłem ostatnio Apple Watcha. Jedyny dokument jaki dostałem od sprzedającego to dokument wymiany ( odpłatnej) z lipca 2016 roku na jakieś 1083 zł. Nowy zegarek oczywiście ma nowy Serial number. Po telefonie na infolinię Apple przemiła pani powiedziała mi że gwarancja na takie wymienione sprzęty to tylko 90 dni i już się skończyła. Rozumiem naprawa(wymiana) w ramach gwarancji za darmo. Ale tu była w pełni odpłatna. Czy gwarancja nie powinna iść od nowa, pełne 12 miesięcy? Polskie prawo stanowi że takie wymienione urządzenia powinny mieć 12 miesięcy gwarancji. Czy ktoś próbował reklamować sprzęt na podstawie kodeksu cywilnego:

Art. 581. § 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy, przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej.

Według tego zegarek powinien mieć nowe 12 miesięcy gwarancji.
Iphone 7 Black | Apple Watch Space Grey | Macbook Air 13 | iPad Air

#2 nie_lubie_jablek

nie_lubie_jablek
  • 2 946 postów

Napisano 29 listopada 2016 - 23:40

To nie była naprawa gwarancyjna tylko pogwarancyjna więc ten przepis nie obowiązuje. To samo tyczy się sprzętów wymienionych z tyt. ubezpieczenia, płatnej wymiany czy też rękojmi po upływie gwarancji. 



#3 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 30 listopada 2016 - 01:50

Witam. Kupiłem ostatnio Apple Watcha. Jedyny dokument jaki dostałem od sprzedającego to dokument wymiany ( odpłatnej) z lipca 2016 roku na jakieś 1083 zł. Nowy zegarek oczywiście ma nowy Serial number. Po telefonie na infolinię Apple przemiła pani powiedziała mi że gwarancja na takie wymienione sprzęty to tylko 90 dni i już się skończyła. Rozumiem naprawa(wymiana) w ramach gwarancji za darmo. Ale tu była w pełni odpłatna. Czy gwarancja nie powinna iść od nowa, pełne 12 miesięcy? Polskie prawo stanowi że takie wymienione urządzenia powinny mieć 12 miesięcy gwarancji. Czy ktoś próbował reklamować sprzęt na podstawie kodeksu cywilnego:

Art. 581. § 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy, przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej.

Według tego zegarek powinien mieć nowe 12 miesięcy gwarancji.

Kluczowe znaczenie ma początek cytowanego przez Ciebie paragrafu: "Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji ...".
Natomiast naprawa odpłatna wykonywana nie jest w ramach "obowiązków gwarancyjnych", ale w ramach umowy pomiędzy klientem (zleceniodawcą), a zleceniobiorcą czyli serwisem (jeżeli jest to serwis autoryzowany przez producenta to za jakość takiej naprawy i przestrzeganie standardów odpowiada i poręcza producent).
W konsekwencji takiej naprawy (w serwisie autoryzowanym) gwarancja producenta na sprzęt jest kontynuowana (bywa przedłużana jedynie o czas naprawy). Wspomniane tu 90 dni jest gwarancją udzielaną przez Apple na usługę naprawy (realizowaną w serwisach autoryzowanych) i jest to okres biegnący równolegle. Stąd dla klienta wybierany jest korzystniejszy (dłuższy) okres z dwóch: pozostałej gwarancji na sprzęt albo 90-dniowej gwarancji na usługę.


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#4 koliberek1

koliberek1
  • 1 091 postów
  • SkądRadom, Poland

Napisano 30 listopada 2016 - 08:11

To nie była naprawa gwarancyjna tylko pogwarancyjna więc ten przepis nie obowiązuje. To samo tyczy się sprzętów wymienionych z tyt. ubezpieczenia, płatnej wymiany czy też rękojmi po upływie gwarancji.

Może nieprecyzyjnie napisałem. Zegarek był na gwarancji i to była wymiana gwarancyjna (chyba) tylko z powodu stłuczenia przez użytkownika ekranu. Stąd opłata za wymianę. Nie wiem czy coś to zmienia?
Iphone 7 Black | Apple Watch Space Grey | Macbook Air 13 | iPad Air

#5 nie_lubie_jablek

nie_lubie_jablek
  • 2 946 postów

Napisano 30 listopada 2016 - 08:54

Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń mechanicznych więc jak mogło to być naprawione w ramach gwarancji ? 



#6 MC_

MC_
  • 6 830 postów

Napisano 30 listopada 2016 - 08:58

Chodziło mu pewnie o to, że naprawa skutkowała utrzymaniem gwarancji.


iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#7 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 30 listopada 2016 - 19:38

Wydaje mi się, że najwłaściwszym określeniem takiej naprawy jest (używana przez Apple, np. : https://support.appl.../repair/service ) nazwa: naprawa pozagwarancyjna.

"Naprawa pogwarancyjna" kojarzy się z naprawą po okresie gwarancji, natomiast w tym (i wielu innych przypadkach) naprawa wykonywana odpłatnie na zlecenie klienta w okresie trwania gwarancji, ale dotycząca usunięcia problemów/uszkodzeń nieobjętych gwarancją - powinna być (moim zdaniem) nazywana dla uniknięcia dwuznaczności: pozagwarancyjną.


Użytkownik bee3 edytował ten post 30 listopada 2016 - 19:39

Pomogłem ?   -  Lubię to 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych