Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

MacBookPro 13 Mid 2010 nie działa klawiatura i gładzik


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Tony_Halik

Tony_Halik
  • 42 postów
  • SkądChrzanów, Poland

Napisano 30 października 2016 - 11:10

Witam,

w dniu wczorajszym mój komputer się zresetował i od tego czasu po każdej próbie uruchomienia system nie wykrywa ani klawiatury ani gładzika.

Cały czas trwa wyszukiwanie klawiatury i myszki.

Po podłączeniu klawiatury A1314 i myszki A1296 wszystko działa normalnie.

Na szczęście przycisk power na obudowie działa normalnie.

Klawiatura nie była nigdy zalana gdyż komputer mam od nowości.

Czy istnieje szansa że padła tylko jakaś taśma czy jednak uszkodzenie jest gdzie indziej i ewentualnie jakie są przybliżone koszty naprawy takiego uszkodzenia.

Pozostaje pytanie czy warto go jeszcze naprawiać czy czas kupować coś innego choć po dodaniu 8GB ram i dysku SSD sprzęt działa całkiem sprawnie jak na moje potrzeby.



#2 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 5 012 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 30 października 2016 - 12:10

Jak  macbook nie widzi ani klawiatury ani myszki, to nie jest to problem z tasiemką a problem z kontrolerem PSOC na płycie ( np. brak jego zasilania). Koszt naprawy nie powinien przekroczyć jakiś 300 zł.

 

 

Pozostaje pytanie czy warto go jeszcze naprawiać czy czas kupować coś innego choć po dodaniu 8GB ram i dysku SSD sprzęt działa całkiem sprawnie jak na moje potrzeby.

 

Sam sobie odpowiedziałeś ;)


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com


#3 Tony_Halik

Tony_Halik
  • 42 postów
  • SkądChrzanów, Poland

Napisano 18 listopada 2016 - 22:58

Po wymianie zasilacza na oryginalny Apple tylko w wersji 85W (od MacBooka Pro 17") wszystko zaczęło działać prawidłowo.

Magia.

A tak poważnie to czy mogła to być wina zasilacza? Mój oryginalny 60W zasilacz miał przetarcie kabla przy wtyku magsafe i czasami ładował a czasami nie.

Czasem zachowywał się dziwnie tzn. komputer działał na zasilaniu zewnętrznym ale nie ładował baterii.



#4 ziggy2002

ziggy2002
  • 9 postów

Napisano 10 stycznia 2017 - 09:36

Witam,

Mam podobny problem z macbook pro mid 2010.
W ciagu dnia pracowalem na komputerze, nie bylo zadnego problemu. Po jakims czasie, wrocilem do pracy wybudzajac maca i juz nie reagowal na zaden przycisk klawiatury ani na dotyk gladzika. Jedynie przycisk zasilania dziala w tym momencie.
Po podlaczeniu maszy i klawiatury przez usb, mozna normalnie pracowac na komputerze.
W ustawieniach gladzika, system nie widzi gladzika maca, od razu probuje wyszukac gladzik po bluetooth.
Zrobilem reset PRAM oraz SMC. Zainstalowalem zystem na nowo.
Niestety powyzsze jombinacje nie przyniesle zadnego efektu.
Zajzalem rowniez do srodka maca, sprawdzilem styki wypinajac tasmy gladzika oraz klawiatury. Nic nie wskazuje, aby cos sie wyjielo i bylo zle podlaczone.
Mac nie byl zalany ani rzucany, wiec to nie problem natury technicznej.

Co moge jeszzce zrobic wlasnorecznie przed oddaniem maca do serwisu?
Czy sa jakiec codeki czy drivery, ktore moge zaktualizowac sam? Jezeli tak, to jak to zrobic?

Z gory dziekuje wszystkim za kazda pomoc.

#5 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 5 012 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 10 stycznia 2017 - 10:34

Witam,

Zajzalem rowniez do srodka maca, sprawdzilem styki wypinajac tasmy gladzika oraz klawiatury. Nic nie wskazuje, aby cos sie wyjielo i bylo zle podlaczone.
Mac nie byl zalany ani rzucany, wiec to nie problem natury technicznej.

 
Zdecydowanie to "problem natury technicznej". Poza tym takie rzeczy nie dzieją się same. Zawsze jest przyczyna zewnętrzna ;).
 

Czy sa jakiec codeki czy drivery, ktore moge zaktualizowac sam? Jezeli tak, to jak to zrobic?


To nie windows ;)
 

Co moge jeszzce zrobic wlasnorecznie przed oddaniem maca do serwisu?


w warunkach domowych - nic.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com


#6 ziggy2002

ziggy2002
  • 9 postów

Napisano 10 stycznia 2017 - 13:14

Czyli wymiana klawiatury mnie czeka?

Dzwonilem do cortland, model z 2010 roku nie juz u nich obsługiwany. Znalazłem serwis we Wroclawiu, ktory teoretycznie sie zgodzil na naprawe albo inaczej, na diagnostyke problemu...

Jeżeli kupie klawiaturę przez internet i sam to wymienię, teoretycznie powinno działać (jezeli zloze to z powrotem w calosc)?:)
Jeżeli problem w taśmie klawiatury, to czemu nie dziala gładzik? Są przecież podłączone osobno do plyty.

#7 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 5 012 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 10 stycznia 2017 - 13:35

Daj do serwisu do diagnozy. Sam kupując klawiaturę narażasz się na niepotrzebny wydatek - równie dobrze może być to głupie zasilanie układu dekodującego klawiaturę, lub jak wyżej opisał to Tony_Halik zasilacz.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com


#8 ziggy2002

ziggy2002
  • 9 postów

Napisano 10 stycznia 2017 - 13:47

Ok. W takim razie zaniosę do serwisu. Zasilacz kupowalem nowy, oryginalny rok temu. Dziala bez zarzutu. Poza tym klawiatura i gladzik nie dzialaja niezaleznie czy sa podpiete pod zasilacz czy tez nie...
Faktem jest ze od dłuższego czasu stan baterii jest "zly", tak okresla system :) ale trzyma ok 4h, wiec na razie nie wymienialem. Gdy by byla wina baterii czy zasilacza, to zamiennie musiało by działać na jednym albo drugim, tak przynajmniej mi się wydaje.

Czy znajdę na forum polecany serwis apple we wroclawiu pogwarancyjny?

I ostatnie pytanie, czy muszę jakoś przygotować komp przed oddaniem do serwisu? Mam na myśli oprócz kopii zapasowej (zrobilem na TM) , mam go wyczyscic z plikow prywatnych lub zabiezpieczyc haslem czy jeszcze inaczej?

#9 macsupport

macsupport

  • 8 042 postów
  • SkądKraków

Napisano 10 stycznia 2017 - 14:02

Hasło nic Ci nie da chyba, że masz szyfrowanie dysku włączone. Zawsze możesz wymontować dysk jak masz tam jakieś bardzo poufne rzeczy. Normalny serwis też raczej nie grzebie po dysku klientowi.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#10 ziggy2002

ziggy2002
  • 9 postów

Napisano 10 stycznia 2017 - 14:06

Rozumiem.

Dzieki za porady.

Dam znac po serwisie co bylo przyczyna.

#11 macsupport

macsupport

  • 8 042 postów
  • SkądKraków

Napisano 10 stycznia 2017 - 14:10

Przyczyną jest usterka na płycie głównej, prawdopodobnie to o czym pisał Tumpio wcześniej.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#12 ziggy2002

ziggy2002
  • 9 postów

Napisano 10 stycznia 2017 - 16:00

Masz na mysli zasilanie układu dekodującego klawiaturę?

#13 ziggy2002

ziggy2002
  • 9 postów

Napisano 18 lutego 2017 - 20:05

w końcu komputer wrócił z 2go serwisu. W pierwszym serwisie znaleźli usterkę, ale nie mogli załatwić części do naprawy. Drugi serwis poradził sobie z tym w 5 dni. Poniżej wykaz co zostało zrobione/wymienione:

 

 Wymiana kontrolera klawiatury i trackpad, naprawa zasilania sensorów, wymiana gniazda głośników.Koszt naprawy wyniósł 350.00 zł netto.

 

Mam nadzieje, że komputer teraz będzie działał jak należy.

 

Pozdrawiam,






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych