Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Mac do biura ?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
32 odpowiedzi w tym temacie

#1 kubeek

kubeek
  • 33 postów

Napisano 15 marca 2016 - 13:51

Witam wszystkich,

 

Po 7 latach korzystania w biurze z komputera stacjonarnego pracującego na win XP nadszedł czas na zmianę.

 

Głównym powodem zmiany jest fakt, iż na tak starym sprzęcie nie da się już pracować. Komputer nie radzi sobie z podstawowymi działaniami.

 

 

Zastanawiamy się nad zakupem standardowego komputera stacjonarnego lub Mac Mini, iMac.

 

Mamy pewne obawy czy poradzimy sobie od razu na całkowicie innym systemie.
Komputer będzie wykorzystywany przez 8h dziennie do odbierania poczty, działania w przeglądarce internetowej, tworzenia ofert, pracy z pakietem office.

 

Osoby, które będą korzystać z tego komputera używają iPhone, iPad, ale niestety mac os jest nam całkowicie obcy.

 

alternatywa do maca: http://www.x-kom.pl/...vd-win10px.html

 

 

 

Teraz pytanie czy jest sens kupować maca do biura ? Czy nie będzie problemu z przerzuceniem wszystkich maili(wyslane/odebrane) z outlooka do maca  ? Jeżeli tak, proszę o podanie jaki sprzęt najlepiej się sprawdzi. Nowy komputer powinien służyć +/- 5 lat.

 

 

 

Dzięki i czekam na odpowiedzi :)



#2 Gość_piomic75_*

Gość_piomic75_*

Napisano 15 marca 2016 - 14:25

Office 2016 for Mac OS (mam na mysli wersje pudelkowa) to nie jest dokladnie to samo wydanie, jak wersja Offica na Windowsa. Poczta bedzie bez najmniejszych problemow odbierana i wysylana, jedynie obsluga kalendarzy i kontaktow mozliwa jest z kontem email opartym na Exchange. Z cala reszta, nie powiino byc problemu :-) 



#3 kubeek

kubeek
  • 33 postów

Napisano 15 marca 2016 - 15:08

OK dzięki, proszę jeszcze innych o wypowiedź.



#4 MC_

MC_
  • 6 830 postów

Napisano 15 marca 2016 - 15:26

Używam MBP w swojej Kancelarii od prawie 2 miesięcy i nie mam najmniejszych problemów. W dodatku na moje potrzeby wystarczający jest program Pages.

Maila załatwiam przez przeglądarkę, więc w tym aspekcie nie pomogę.


iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#5 kubeek

kubeek
  • 33 postów

Napisano 16 marca 2016 - 09:40

A jak wygląda sprawa z otwieraniem oraz edytowaniem plików pdf ? Program jest płatny ?
To samo prostego edytora grafiki typu "paint" - znajdę odpowiednik w mac os ?



#6 zorak

zorak
  • 299 postów
  • SkądToruń

Napisano 16 marca 2016 - 10:30

Do otwierania PDF masz albo podgląd, albo Adobe reader. Do edycji plików jest tylko jak się nie mylę Adobe Acrobat.

iPhone14 Pro 256GB // iPad Pro 11 256GB


#7 3_Ohm_Back

3_Ohm_Back
  • 379 postów
  • SkądPoznań

Napisano 16 marca 2016 - 13:49

Też zależy jak bardzo sprzężony jest Twój obecny PC z innymi. Tutaj zwykle problem zaczyna się z łącznością pomiędzy tymi dwoma różnymi środowiskami.



#8 kubeek

kubeek
  • 33 postów

Napisano 16 marca 2016 - 14:22

Obecnie w biurze jest tylko jeden komputer i pracują na nim 2 osoby na zmianę.

Raczej zdecydujemy się na zakup maca, tylko teraz nie wiemy jaką konfigurację wybrać. Zastanawiamy się na Mac Mini oraz iMac (21,5").
Podajcie proszę w jaką minimalną specyfikację inwestować, przy założeniu, że komputer będzie użytkowany przez okres +/- 5 lat.



#9 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 4 645 postów
  • Płeć:

Napisano 16 marca 2016 - 14:34

Przede wszystkim min. 8GB RAM. Procesorem bym się szczególnie nie przejmował przy Twoich zastosowaniach. Pojemność dysku - to już zależnie od potrzeb obecnych i planowanych w najbliższej 5-latce. Zdecydowanie SSD a nie HDD.



#10 kubeek

kubeek
  • 33 postów

Napisano 16 marca 2016 - 14:56

A jak działa program mail na mac os. Czy jest to taki sam program jak aplikacja "Mail" na iOS ? Czy będzie do wystarczające do połączenia 4 kont firmowych ? Czy lepszym rozwiązaniem jest Outlook ?



#11 Kac_r

Kac_r
  • 94 postów

Napisano 16 marca 2016 - 17:50

A jak działa program mail na mac os. Czy jest to taki sam program jak aplikacja "Mail" na iOS ? Czy będzie do wystarczające do połączenia 4 kont firmowych ? Czy lepszym rozwiązaniem jest Outlook ?

 

jest dokladnie ta sama aplikacja, dziala rewelacyjnie, mozesz miec podpiete wiele konto itd ... to co na iphone/ipad.

 

mac to bedzie dobry wybor. powodzenia ;]



#12 douglas

douglas
  • 613 postów

Napisano 16 marca 2016 - 18:46

iMac raczej sobie daruj, bywają problematyczne i są stosunkowo drogie. Chyba, że ma też pełnić funkcje wizerunkowe - wtedy ma to jakiś sens. Jeżeli już mac to mini - jak OS X się u Was nie przyjmie to łatwiej też będzie odsprzedać :) Moim zdaniem do prac biurowych nie jest to najlepszy wybór - oczywiście Office jest i w miarę przyzwoicie działa ale wersja na Windows działa lepiej i nie sądzę żeby to się w najbliższej przyszłości zmieniło na korzyść Mac. W Waszych zastosowaniach żadnej dodatkowej korzyści z OS X też nie odczujecie a będziecie musieli zmienić przyzwyczajenia i niewykluczone, że w którymś momencie traficie na aplikacje, która ma wersje tylko pod Windows i zacznie się kombinowanie - szukanie kompa z Windows lub instalacja wirtualki. Jeżeli po prostu chcecie spróbować OS X to spoko, mac mini będzie tu dobrym wyborem, jak się przyjmie spokojnie parę lat pociągnie a jak nie to nie powinno być trudno ze sprzedażą.



#13 idolw

idolw
  • 56 postów

Napisano 17 marca 2016 - 13:19

Wypiszcie sobie wszystkie czynności, jakie robicie na karteczce.

Każdy pisze "www, poczta, office", a potem jest jeszcze drukowanie na drukarce sieciowej skonfigurowanej tak, że działa tylko w windows; program do faktur z wersją tylko na Win, itd.

 

Co do przyjemności korzystania, to OS X jest super. Przyjemnie się pracuje, można go praktycznie nie wyłączać i bardzo rzadko się zawiesza.



#14 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 18 marca 2016 - 08:32

iMac raczej sobie daruj, bywają problematyczne i są stosunkowo drogie. Chyba, że ma też pełnić funkcje wizerunkowe - wtedy ma to jakiś sens. Jeżeli już mac to mini - jak OS X się u Was nie przyjmie to łatwiej też będzie odsprzedać :) Moim zdaniem do prac biurowych nie jest to najlepszy wybór - oczywiście Office jest i w miarę przyzwoicie działa ale wersja na Windows działa lepiej i nie sądzę żeby to się w najbliższej przyszłości zmieniło na korzyść Mac. W Waszych zastosowaniach żadnej dodatkowej korzyści z OS X też nie odczujecie a będziecie musieli zmienić przyzwyczajenia i niewykluczone, że w którymś momencie traficie na aplikacje, która ma wersje tylko pod Windows i zacznie się kombinowanie - szukanie kompa z Windows lub instalacja wirtualki. Jeżeli po prostu chcecie spróbować OS X to spoko, mac mini będzie tu dobrym wyborem, jak się przyjmie spokojnie parę lat pociągnie a jak nie to nie powinno być trudno ze sprzedażą.

 

1. Mac mini jest genialny pod warunkiem, że ... jest to rocznik do 2012. Z odsprzedażą nie jest tak różowo jak piszesz - cena nowego nie jest powalająca więc używane tracą na wartości. Dużą zaletą mini jest za to bardzo niska awaryjność, a to w biurze jest dużym atutem .

2. W serwisie mam kilka iMaców ( w tym na stanowisku obsługi klienta) w których zainstalowana jest też wirtualka (parallels) - obsługa księgowości, system przyjmowania sprzętu itp - i jest to rewelacyjne rozwiązanie. Na swoim stanowisku serwisowym też postawiłem iMaca 27", tak samo parallelsy umożliwiły podłączenie sprzętu serwisowego i obsługę programów specjalistycznych. Nie jest to trudne, a obsługa windowsa jest niezauważalna ( program windowsowski działa jakby był pisany pod OSX). Zaletą tego rozwiązania jest również to, że Time Machine archiwizuje również całego windowsa.

3. Wadą iMaca jest jego awaryjność, zdecydowanie częstsza niż miniaka, zaletą zaś kompaktowość. Jednak kupowanie iMaca, w odróżnieniu od mini, jako używanego sprzętu niesie spore ryzyko i bez dokładnego sprawdzenia nie ryzykowałbym  takiego zakupu. Pomijalna awaryjność maca mini niweluje w/w niedogodność. Przy zakupie jednak nowego sprzętu do biura wybrałbym zdecydowanie iMaca.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#15 kubeek

kubeek
  • 33 postów

Napisano 18 marca 2016 - 21:40

Dzięki wszystkim za odpowiedzi.

 

Czy iMac o tych parametrach będzie wystarczający, czy lepiej dopłacić do lepszej specyfikacji ? http://www.x-kom.pl/...x-iris-pro.html

 

 

Jeszcze pytanie, gdzie kupować sprzęt ? Model z linku powyżej kosztuje w zależności od sklepu w granicach 5500 (mediamarkt, komputronik) - 6300 (ispot, cortland). Czy te komputery czymś się różnią, czy tylko ceną ? Dajcie jeszcze znać na co zwrócić uwagę w sklepie, może są jakieś pułapki :)

 

 

EDIT. Czy to jest ten sam model:

1. http://www.apple.com...L/A&step=config
2. https://mediamarkt.p...tm_campaign=xml


Użytkownik kubeek edytował ten post 18 marca 2016 - 21:46


#16 North

North
  • 1 336 postów

Napisano 18 marca 2016 - 21:46

Tylko ceną;)



#17 Alex885

Alex885
  • 87 postów
  • SkądBielsko-Biała, PL

Napisano 19 marca 2016 - 00:18

Dzięki wszystkim za odpowiedzi.

 

Czy iMac o tych parametrach będzie wystarczający, czy lepiej dopłacić do lepszej specyfikacji ? http://www.x-kom.pl/...x-iris-pro.html

 

 

Jeszcze pytanie, gdzie kupować sprzęt ? Model z linku powyżej kosztuje w zależności od sklepu w granicach 5500 (mediamarkt, komputronik) - 6300 (ispot, cortland). Czy te komputery czymś się różnią, czy tylko ceną ? Dajcie jeszcze znać na co zwrócić uwagę w sklepie, może są jakieś pułapki :)

 

 

EDIT. Czy to jest ten sam model:

1. http://www.apple.com...L/A&step=config
2. https://mediamarkt.p...tm_campaign=xml

 

Najlepiej kupować w Media Markt bo najtaniej. Mac starcza na bardzo długo bo wolno się starzeje, a szczególnie jeśli jest jako komputer do internetu i dokumentów. Polecałbym dokupić Apple Care przed ukończeniem 1 roku standardowej gwarancji


 iMac 27" 5K /  iPhone XS Max


#18 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 4 645 postów
  • Płeć:

Napisano 19 marca 2016 - 06:51

Ktoś powie, czy w iMakach da się wymienić dysk? Ten z linku ma tradycyjny HDD i to wolny (5400) a myślę, że przez te kilka lat kolega dojrzeje do decyzji o jego wymianie na SSD. To jednak niebo a ziemia.

#19 douglas

douglas
  • 613 postów

Napisano 19 marca 2016 - 11:34

Ktoś powie, czy w iMakach da się wymienić dysk? Ten z linku ma tradycyjny HDD i to wolny (5400) a myślę, że przez te kilka lat kolega dojrzeje do decyzji o jego wymianie na SSD. To jednak niebo a ziemia.

 

Ta podstawowa konfiguracja to porażka przy takiej cenie, HDD 5400 w porównaniu do SSD to jak piszesz - niebo a ziemia. Fusion z kolei to tylko 24 GB SSD co niemal zmusza do niemałej dopłaty do SSD. Wymienić teoretycznie można ale nie jest to proste i tanie: http://myapple.pl/fo...sku-w-imac-215/.


1. Mac mini jest genialny pod warunkiem, że ... jest to rocznik do 2012. Z odsprzedażą nie jest tak różowo jak piszesz - cena nowego nie jest powalająca więc używane tracą na wartości. Dużą zaletą mini jest za to bardzo niska awaryjność, a to w biurze jest dużym atutem .

2. W serwisie mam kilka iMaców ( w tym na stanowisku obsługi klienta) w których zainstalowana jest też wirtualka (parallels) - obsługa księgowości, system przyjmowania sprzętu itp - i jest to rewelacyjne rozwiązanie. Na swoim stanowisku serwisowym też postawiłem iMaca 27", tak samo parallelsy umożliwiły podłączenie sprzętu serwisowego i obsługę programów specjalistycznych. Nie jest to trudne, a obsługa windowsa jest niezauważalna ( program windowsowski działa jakby był pisany pod OSX). Zaletą tego rozwiązania jest również to, że Time Machine archiwizuje również całego windowsa.

3. Wadą iMaca jest jego awaryjność, zdecydowanie częstsza niż miniaka, zaletą zaś kompaktowość. Jednak kupowanie iMaca, w odróżnieniu od mini, jako używanego sprzętu niesie spore ryzyko i bez dokładnego sprawdzenia nie ryzykowałbym  takiego zakupu. Pomijalna awaryjność maca mini niweluje w/w niedogodność. Przy zakupie jednak nowego sprzętu do biura wybrałbym zdecydowanie iMaca.

 

1. Miałem na myśli, że z odsprzedażą będzie łatwiej (niż z iMac) z dwóch powodów - niższa cena oraz niska awaryjność. Nic więcej, nigdzie nie twierdziłem, że doskonale trzyma wartość ani nic podobnego.

2. Spoko, ja wiem, że Parallels fajnie działa, tylko po co w takim razie ten Mac skoro na dzień dobry, oprócz droższego sprzętu, dochodzą koszty Parallels i Windows? W Twoim przypadku (serwis Apple) jest to uzasadnione, niemal wymagane można powiedzieć, ale w zwykłym biurze? Kolega prosił o opinie czy jest sens do biura, wg mnie w jego przypadku nie ma takiego sensu. Natomiast jak chce się przekonać jak to będzie "w praniu" to nadal twierdzę, że mini będzie lepszy - mniej wyda na dzień dobry i mniej straci przy ew. odsprzedaży. Żeby się nie zrazić do OS X w obydwu przypadkach warto od razu dopłacić do SSD ;)



#20 kubeek

kubeek
  • 33 postów

Napisano 19 marca 2016 - 19:31

Jeżeli jest opcja zamiany dysku to przy tej konfigiracji spokojnie wystarczy nam 240gb ssd. Pytanie czy mozna zamienic dysk (oczywiscie w optymalnej cenie)

#21 davelinthe

davelinthe
  • 12 postów

Napisano 21 marca 2016 - 12:08

Jaki układ Waszym zdaniem bardziej się sprawdzi przy pracach biurowych w MBA 13":

 

a) 8 GB RAM i 128 Gb SSD

czy

B) 4 GB RAM i 256 SSD?

 

Z góry uprzejmie dziękuję za odpowiedź.  

 

 



#22 effe

effe
  • 6 545 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 21 marca 2016 - 12:08

Układ a

iPhone 12 mini 


#23 davelinthe

davelinthe
  • 12 postów

Napisano 21 marca 2016 - 12:22

Układ a

 

Mógłbyś uzasadnić, najlepiej w oparciu o swoje doświadczenie 



#24 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 4 645 postów
  • Płeć:

Napisano 21 marca 2016 - 12:25

To trochę wybór między rybką a akwarium. Opcja A wydaje się mniejszym złem ale nie wchodziłbym w żadną z tych konfiguracji. Albo inaczej: co wolisz, przycinanie aplikacji ze względu na zbyt mało pamięci, czy też kombinowanie, co przerzucić na zewnętrzny dysk i walkę o każdy 1 MB pojemności?



#25 davelinthe

davelinthe
  • 12 postów

Napisano 21 marca 2016 - 12:32

To trochę wybór między rybką a akwarium. Opcja A wydaje się mniejszym złem ale nie wchodziłbym w żadną z tych konfiguracji. Albo inaczej: co wolisz, przycinanie aplikacji ze względu na zbyt mało pamięci, czy też kombinowanie, co przerzucić na zewnętrzny dysk i walkę o każdy 1 MB pojemności?

 

Dzięki za odpowiedź. Czuję podobnie, ale zastanawiam się nad sensem wyrzucenia większej kasy na 8/256. Wtedy pewnie bym już wybrał MBPr 13". Ten z kolei krócej pracuje na baterii. Tak źle i tak niedobrze  ;)  

Waszym zdaniem inwestycja w MBPr 13" 8/256 to dobry pomysł, jako że laptop przede wszystkim ma służyć do prac biurowych? Nie zależy mi na cudownych kolorach i szczególnych doznaniach estetycznych retiny. Komputer ma solidnie pracować, wytrzymywać długo na baterii i być mobilny, ale też nie tak malutki jak MBr 12". 






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych