Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
* * * * * 1 głosy

Wolne pobieranie z serwerów apple.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
305 odpowiedzi w tym temacie

#26 xHDPit

xHDPit
  • 43 postów
  • SkądBydgoszcz

Napisano 08 listopada 2015 - 13:08

Odnośnie godzin porannych, potwierdzam lepsze działanie węzłów. Dziś ok. 8 rano udało mi się pobrać coś z AppStore z normalną prędkością na neo.

A 4 godz. później... kolejny test - wykres prędkość pobierania na łączu Neostrada Plus ok. południa

 

neoplus-appstore-wifi-graph.png


  • nuggie lubi to

#27 nurekpadi

nurekpadi
  • 390 postów
  • SkądWWA/PNO

Napisano 08 listopada 2015 - 19:36

U mnie to samo. Chciałem pobrać aktualizację iOS i odpuściłem jak zobaczyłem prognozowany czas pobierania 15h :D


“Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów.” - Stanisław Lem.

#28 zubel

zubel
  • 1 194 postów
  • SkądWodzisław Śląski / Opole / Katowice

Napisano 09 listopada 2015 - 10:03

Potwierdzam, od kilku dni rano leci świetnie. Tylko rano. Po 11-12 jest już znowu tragedia, aż do nocy.


Użytkownik zubel edytował ten post 09 listopada 2015 - 10:04

Cenzurowanie wulgarnych części wyrazów jest żałosne, abstra***ąc od czytelności.

 

GameCenter: lordvejder666


#29 m-graficzny

m-graficzny
  • 477 postów

Napisano 09 listopada 2015 - 10:34

Jeszcze dziś uderzam z tematem na Forum Orange - internet stacjonarny

Proponuję zasiać też ziarno na ich społecznościówkach: FB i g+

 

Ruszyło coś w tym temacie? Nic takiego na ich forum nie widzę.


Fenix 6X Pro *** Apple Watch SS series 6 *** iPhone 11 Pro Max *** MacBook Pro Retina i7, 16GB, SSD 500GB *** IPad Air 16GB *** AirPods Pro


#30 kubalon1

kubalon1
  • 641 postów

Napisano 09 listopada 2015 - 19:55

Chyba coś ruszyło dziś o 19 aktualizacje pobrało z przyzwoitą prędkością 



#31 nurekpadi

nurekpadi
  • 390 postów
  • SkądWWA/PNO

Napisano 09 listopada 2015 - 20:55

U mnie gorzej niż było bo jak odpalam ściąganie iOS to pokazuje 21h ;)


“Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów.” - Stanisław Lem.

#32 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 09 listopada 2015 - 21:03

Chyba się poprawiło, bo mi instalkę iTunes właśnie pobrał w 15 sekund a instalkę QuickTime w 5s.
Linux is like a wigwam. No gates, no windows and apache inside.
PDAClub.pl - Wortal i forum miłośników technologii Mobilnych
CyfrowyJa.pl - Wszystko o Smartwatch, Smartband, Activity Tracker i gadżetach

#33 xHDPit

xHDPit
  • 43 postów
  • SkądBydgoszcz

Napisano 09 listopada 2015 - 21:06

Chyba się poprawiło, bo mi instalkę iTunes właśnie pobrał w 15 sekund a instalkę QuickTime w 5s.

 

U mnie w tej chwili pobiera iTunes z prędkością 25-30kB/s - 1,5h dobre :))



#34 m-graficzny

m-graficzny
  • 477 postów

Napisano 09 listopada 2015 - 21:08

U mnie w tej chwili pobiera iTunes z prędkością 25-30kB/s - 1,5h dobre :))


Ja to samo, 10 - 20 KB/s

Fenix 6X Pro *** Apple Watch SS series 6 *** iPhone 11 Pro Max *** MacBook Pro Retina i7, 16GB, SSD 500GB *** IPad Air 16GB *** AirPods Pro


#35 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 09 listopada 2015 - 21:10

Może oni rodzielają, jeden dzieł lepiej tu, inny gdzie indziej :) Albo naprawiają partiami...

EDIT: Jest jeszcze opcja, ze to jakaś awaria, dlatego tak śmiga mi i jutro wróci do normy...
  • xHDPit lubi to
Linux is like a wigwam. No gates, no windows and apache inside.
PDAClub.pl - Wortal i forum miłośników technologii Mobilnych
CyfrowyJa.pl - Wszystko o Smartwatch, Smartband, Activity Tracker i gadżetach

#36 m-graficzny

m-graficzny
  • 477 postów

Napisano 09 listopada 2015 - 21:14

Może oni rodzielają, jeden dzieł lepiej tu, inny gdzie indziej :) Albo naprawiają partiami...

Hehe, spoko, nam pechowcom rano pójdzie. Jeszcze trochę i będę w kalendarzu sobie "spotkania" z serwisami Apple ustalał.

Zaledwie godzinę temu zadzwonił do mnie Pan z Orange z pytaniem, czy może mi przedłużyć umowę, hahaha.

Użytkownik m-graficzny edytował ten post 09 listopada 2015 - 21:15

Fenix 6X Pro *** Apple Watch SS series 6 *** iPhone 11 Pro Max *** MacBook Pro Retina i7, 16GB, SSD 500GB *** IPad Air 16GB *** AirPods Pro


#37 xHDPit

xHDPit
  • 43 postów
  • SkądBydgoszcz

Napisano 09 listopada 2015 - 21:15

Właśnie robię próbę pobrania update YT 38,6MB, zapisuję graf w apce "System Status" - będzie dokładny czas pobrania. Idzie jak krew z nosa. Skaczeo między 0-70kB/s

Żeby w Orange nie mówili, że to chwilowe, że to akurat tego dnia.. Chyba wystarczy tej dokumentacji, czas na forum Orange.



#38 m-graficzny

m-graficzny
  • 477 postów

Napisano 09 listopada 2015 - 21:22

Zapomniałem dodać. Patrzcie co Orange odpisało:

@Orange_Polska: @jacek_zieba @myapplepl po kontakcie z Apple nie są w stanie wskazać osób odpowiedzialnych za serwery. Klienci mają zgłaszać indywidualnie.

Dobrze rozumiem, czy oni czasem tego na Apple nie zwalają?

Z kolei na mojego tweeta o braku odzewu i potwierdzeniu, że tu i tam to zgłaszałem, odpisali:

@Orange_Polska: @MaurycyOrlik Prosimy Cię o jeszcze trochę cierpliwości.

Użytkownik m-graficzny edytował ten post 09 listopada 2015 - 21:23

Fenix 6X Pro *** Apple Watch SS series 6 *** iPhone 11 Pro Max *** MacBook Pro Retina i7, 16GB, SSD 500GB *** IPad Air 16GB *** AirPods Pro


#39 xHDPit

xHDPit
  • 43 postów
  • SkądBydgoszcz

Napisano 09 listopada 2015 - 21:39

Zapomniałem dodać. Patrzcie co Orange odpisało:

@Orange_Polska: @jacek_zieba @myapplepl po kontakcie z Apple nie są w stanie wskazać osób odpowiedzialnych za serwery. Klienci mają zgłaszać indywidualnie.

Dobrze rozumiem, czy oni czasem tego na Apple nie zwalają?

Z kolei na mojego tweeta o braku odzewu i potwierdzeniu, że tu i tam to zgłaszałem, odpisali:

@Orange_Polska: @MaurycyOrlik Prosimy Cię o jeszcze trochę cierpliwości.

 

Klienci mają zgłaszać indywidualnie do Orange czy do Apple? W zasadzie co ma Apple do miernych styków Orange..
Klasyczna spychologia.

 

BTW mam wyniki pobierania YT: 38,6MB - 12,5min co daje średnio ok 50kB/s. Na poprzednim 6scio krotnie wolniejszym łączu ledwo można było dostrzec proces tak małego updatu - pyk i po sprawie.



#40 m-graficzny

m-graficzny
  • 477 postów

Napisano 09 listopada 2015 - 21:45

Klienci mają zgłaszać indywidualnie do Orange czy do Apple? W zasadzie co ma Apple do miernych styków Orange..
Klasyczna spychologia.


Nie mam pojęcia do kogo, Kompletnie ich nie zrozumiałem. Napisali chyba na "odwal się".

Fenix 6X Pro *** Apple Watch SS series 6 *** iPhone 11 Pro Max *** MacBook Pro Retina i7, 16GB, SSD 500GB *** IPad Air 16GB *** AirPods Pro


#41 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 09 listopada 2015 - 23:19

Trzepa robić spory szum w social i retweety słać do dużych redakcji stacji, zrobią wszystko, zeby uniknąć negatywnego PR...
Linux is like a wigwam. No gates, no windows and apache inside.
PDAClub.pl - Wortal i forum miłośników technologii Mobilnych
CyfrowyJa.pl - Wszystko o Smartwatch, Smartband, Activity Tracker i gadżetach

#42 Madrox24

Madrox24
  • 202 postów

Napisano 10 listopada 2015 - 00:13

U mnie wszystko znów działa jak dawniej :D.



#43 xHDPit

xHDPit
  • 43 postów
  • SkądBydgoszcz

Napisano 10 listopada 2015 - 00:24

W końcu się zebrałem i wrzuciłem w odpowiednie miejsce.

Forum Orange [internet stacjonarny] - Bardzo wolne pobieranie z serwerów Apple!

Piszcie!



#44 betonos

betonos
  • 17 postów

Napisano 10 listopada 2015 - 12:15

Ja ze swojej strony skontaktowałem się z odpowiednimi osobami w Apple, mam nadzieję że z tej strony uda się coś popchać do przodu.



#45 Wiesiek52

Wiesiek52
  • 1 postów

Napisano 12 listopada 2015 - 13:27

Od miesiąca mam to samo. Jeszcze ze dwa tygodnie temu zmiana DNS na którykolwiek z Australii (tak z Australii) pomagała (np. DNS 54.252.183.5). Ostatnich parę dni już nic nie pomaga. Sprawa z całą pewnością leży po stronie Orange. Najprawdopodobniej Orange/Neostrada zwalcza Apple podobnie jak YouTube (mają jakieś sztuczne spowolnienia transferu - taka współczesna cenzura).  Tyle, że chyba trochę przesadzili. Po LTE mam transfer na poziomie 30-40 MB/s - na neo jak na łączu modemowym też 30-40 tylko kB/s. Może powinni też przekonfigurować serwery brzegowe żeby podobnie potraktować Microsoft!? ;-)

 

Telefon do Neostrady 801 505 505 nieco pomaga. Przekierowują sprawę do "second level" ci resetują linię - taki pełny reset. Po resecie mam całkowicie normalny download na DNSie australijskim i baaaardzo wolny na DNSach Orange czy Googla. 

 

Mam 4 miesiące do końca kontraktu z Orange. Baaaaaardzo wątpię czy mnie przekonają do przedłużenia..... :-)



#46 xHDPit

xHDPit
  • 43 postów
  • SkądBydgoszcz

Napisano 12 listopada 2015 - 20:34

UWAGA! Mam nowy trop w naszej sprawie. Pokazałem dziś feralnego tracerouta znajomemu programiście i naświetliłem problem. Zobaczył IP i mówi "Wszystko jasne - masz IP z trefnej puli..83". Podobno pula adresów zaczynająca się od 83.xxx przydzielana przez Orange posiadaczom Neo+, ma jakieś spamerskie pochodzenie i jest blokowana przez większość dostawców, co utrudnia lub czasem uniemożliwia normalne korzystanie z usług.

 

Jak widzę w necie negocjacje TPSA/Orange z providerami odnośnie odblokowania puli trwają już sporo czasu. Niezły kanał..

Zobaczcie na szybko wątki na trzepak i neostradainfo

 

Tak sobie myślę, że te poranne zrywy z prawidłowym działaniem to może być jakiś IP z normalnej, "czystej" puli. Od teraz zapisuję IP podczas codziennych badań.

Kolega mówił też, że te adresy nie muszą być zupełnie blokowane, ale mogą być wpisane na listy najniższego priorytetu ruchu, więc jeżeli na węźle robi się tłoczno - mamy kanał..

 

Użytkownicy Neo, róbcie badania zależności prędkości pobierania z Apple Store (np. iTunes) od aktualnie przydzielonego IP (sprawdź IP). Będzie dokumentacja, będą reklamacje, może się wezmą do roboty!


Użytkownik xHDPit edytował ten post 12 listopada 2015 - 20:51


#47 m-graficzny

m-graficzny
  • 477 postów

Napisano 12 listopada 2015 - 20:56

Dzisiaj rozmawiałem z jednym z techników Orange. Bardzo przyjemny Pan. Jako pierwsze powiedział to samo, mój IP jest na "czarnej liście" u Apple. Jednak zaświeciła mi się lampka, że przecież codziennie rano, jak w zegarku, wszystko działa idealnie, po południu już nie. Zapytałem - skoro to IP, to restartując połączenie neo przydziela mi nowe IP. Mogę sobie 20 razy restartować, a i tak wieczorem nie działa. IP przydzielone jest na (chyba) 23 godziny, po czym restart. Jednak rano i tak działa, na tym samym IP (jeszcze to sprawdzę). Jedyne, co może pasować, to to, że rano jest słaby ruch, wiec mam zielone światło, wieczorem zawężają gardełko.

 

Pan powiedział, że prawdopodobnie to problem u dostawcy (telia.net). Czekam na odpowiedź. Sprawa zgłoszona. Zobaczymy. Może to IP.


Fenix 6X Pro *** Apple Watch SS series 6 *** iPhone 11 Pro Max *** MacBook Pro Retina i7, 16GB, SSD 500GB *** IPad Air 16GB *** AirPods Pro


#48 xHDPit

xHDPit
  • 43 postów
  • SkądBydgoszcz

Napisano 12 listopada 2015 - 21:03

Właśnie sprawdziłem swój IP. Jakże by inaczej - Jestem na czarnej liście. Podejrzewam, że cała reszta z 83.xxx również. Tu można zrobić test.



#49 m-graficzny

m-graficzny
  • 477 postów

Napisano 12 listopada 2015 - 21:55

Właśnie mam IP 83.xx. Czarna lista w 4 miejscach.

EDIT: Restartowałem połączenie neostrady 10 razy. Przyznawało 8 razy IP z początkiem 83.xx i 2 razy 79.xxx. Wszystkie na 4 lub 5 czarnych listach... Sprawdzę jak to wygląda rano.

EDIT2: IP z PLAY 94.xxx obecnie mi przyznane też jest na czarnych listach... I jednak wszystko działa... Bądź tu mądry.

Użytkownik m-graficzny edytował ten post 12 listopada 2015 - 22:29

Fenix 6X Pro *** Apple Watch SS series 6 *** iPhone 11 Pro Max *** MacBook Pro Retina i7, 16GB, SSD 500GB *** IPad Air 16GB *** AirPods Pro


#50 Madrox24

Madrox24
  • 202 postów

Napisano 12 listopada 2015 - 23:19

Mój numer IP zaczyna się od 79.xx i również czarna lista na 4 pozycjach :(.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych