Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

MacBook Pro Retina koniec 2013 - działa tylko na zewnętrznym ekranie.


Najlepsza odpowiedź tumpio , 09 czerwca 2015 - 22:20

Co do połączenia kabla LVDS to raczej wątpię aby sam mógł się rozpiąć. Zabezpieczony jest zapinką która bez interwencji zewnętrznej nie bardzo ma jak się wypiąć.
 
Jak matryca nie zwraca sygnału ( czytaj brak zasilania - czytaj dalej układ załączający zasilanie matrycy :) ) możesz mieć takie efekty. Nie przekreślaj więc najprostszego problemu ;).  Niech Ci to ktoś w okolicy zweryfikuje. To prosta diagnostyka do szybkiego namierzenia uszkodzenia (a przynajmniej sekcji w której ono nastąpiło).

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 elita

elita

  • 3 034 postów
  • SkądKalisz, PL

Napisano 09 czerwca 2015 - 18:58

MacBook Pro (Retina, 13-calowy, koniec 2013 r.) wersja 8GB, 256GB

 

Laptop startuje tylko na zewnętrzny monitor jako single, przy otwartej klapie nie wystartuje nawet gdy monitor jest podpięty, podświetlanie klapy działa, ale nic się na wbudowanym wyświetlaczu nie pojawia. Reset pram i nwram zrobiony - nic nie daje, na zewnętrznym wyświetlaczu przechodzi wszelkie testy, po otwarciu klapy "w locie" laptop gasi zewnętrzny monitor i zapala podświetlanie wyświetlacza i tak już zostaje, zamknięcie nie powoduje powrotu na zewnętrzny monitor. Co się mogło uszkodzić? Laptop nie zalany na 100%


pozakadrem.pl

mba2010/13/2/128 rmbp2013/13/8/256 iphone 3g, iphone 4, xperia z1c Garmin Fenix 2 Garmin Fenix 3 sapphire


#2 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 09 czerwca 2015 - 21:06

Opisane objawy wskazują na brak zasilania głównego matrycy (nie mylić z podświetleniem). Działa to tak:

 

Przy zamkniętej klapie Haswell dostaje informację przez SMC, że klapa jest zamknięta i kieruje obraz na zewnętrzny monitor - to prawidłowe.
 
Otwarcie klapy przestawia CPU (w tym wypadku chyba CPU+PCH ;)) w tryb pracy "internal" co uruchamia matrycę. Ta informuje procesor o swojej gotowości poprzez linię danych , która także powoduje uruchomienie podświetlenia (stąd masz je aktywne). Po tej procedurze zostaje zasilona matryca - i tu możesz mieć problem. Może być on błahy ( np. uszkodzenie przełącznika zasilania matrycy) lub poważny (tasiemka lub samo uszkodzenie elektroniki matrycy).
 
Są to tylko moje przypuszczenia, które powinieneś potwierdzić (lub zanegować ;)) pełniejszą diagnostyką w serwisie.


  • elita lubi to
Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#3 elita

elita

  • 3 034 postów
  • SkądKalisz, PL

Napisano 09 czerwca 2015 - 21:41

Ok, rozumiem, próbowałem jeszcze sprawdzić jeden zabieg - wystartowałem na zamkniętej matrycy, udostępniłem ekran po vnc i zalogowałem się do niego z drugiego maca i jak miałem dostęp to otworzyłem klapę, niestety to ubiło również zdalny pulpit, więc chyba nie jest to przełącznik zasilania tylko coś poważniejszego. No cóż :(

A jak jest z dostępnością podstawowych złączek do mainboard, może jakaś wtyczka wyskoczyła co mógłbym sam sprawdzić itp?

Jeszcze zapytam o potencjalne koszty używanych: przełącznika, tasiemki, matrycy, topcase jeśli się nie da matrycy inaczej wymienić.


pozakadrem.pl

mba2010/13/2/128 rmbp2013/13/8/256 iphone 3g, iphone 4, xperia z1c Garmin Fenix 2 Garmin Fenix 3 sapphire


#4 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 09 czerwca 2015 - 22:20   Najlepsza odpowiedź

Co do połączenia kabla LVDS to raczej wątpię aby sam mógł się rozpiąć. Zabezpieczony jest zapinką która bez interwencji zewnętrznej nie bardzo ma jak się wypiąć.
 
Jak matryca nie zwraca sygnału ( czytaj brak zasilania - czytaj dalej układ załączający zasilanie matrycy :) ) możesz mieć takie efekty. Nie przekreślaj więc najprostszego problemu ;).  Niech Ci to ktoś w okolicy zweryfikuje. To prosta diagnostyka do szybkiego namierzenia uszkodzenia (a przynajmniej sekcji w której ono nastąpiło).


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#5 elita

elita

  • 3 034 postów
  • SkądKalisz, PL

Napisano 09 czerwca 2015 - 22:58

Masz kogoś w okolicy Kalisza od takich rzeczy? :) Bo mnie lekko pocieszyłeś :) Mam nadzieję że nie będę musiał upaść na górną klapę.


pozakadrem.pl

mba2010/13/2/128 rmbp2013/13/8/256 iphone 3g, iphone 4, xperia z1c Garmin Fenix 2 Garmin Fenix 3 sapphire


#6 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 10 czerwca 2015 - 10:13

Chyba najbliżej Ciebie jest Rafał Pawłowski (Poznań - iPort). Uderz z pytaniem do niego.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#7 elita

elita

  • 3 034 postów
  • SkądKalisz, PL

Napisano 11 czerwca 2015 - 08:25

OK. Dziękuję za zdalną diagnozę i kontakt do iportu :) Mam nadzieję że to tylko taśma lub przełącznik - w sumie elektronika jest monolitem, a te montażowe i ruchome elementy są najbardziej podatne na tego typu awarie. Może jakieś naprężenie klapy i coś odskoczyło/odkleiło.


pozakadrem.pl

mba2010/13/2/128 rmbp2013/13/8/256 iphone 3g, iphone 4, xperia z1c Garmin Fenix 2 Garmin Fenix 3 sapphire


#8 elita

elita

  • 3 034 postów
  • SkądKalisz, PL

Napisano 12 czerwca 2015 - 12:31

Laptop sprawny :) Jednak tylko taśma - zasilanie panelu przy logicboard, tak jak słusznie zdiagnozowałeś :)


pozakadrem.pl

mba2010/13/2/128 rmbp2013/13/8/256 iphone 3g, iphone 4, xperia z1c Garmin Fenix 2 Garmin Fenix 3 sapphire


#9 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 13 czerwca 2015 - 09:12

Gratuluję i cieszę się, że na najprostszym rozwiązaniu skończyło się.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych