Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Moja przygoda z iMac (a właściwie iMac-ami)


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
40 odpowiedzi w tym temacie

#26 Kuba2000

Kuba2000
  • 2 043 postów
  • SkądKielce

Napisano 26 lipca 2015 - 16:21

Nigdy mnie nic nie przekonywało do komputerów stacjonarnych od Apple, jedynie gdybym zaczął montować profesjonalnie filmy/obrabiać zdjęcią. Bardzo obciążające rzeczy kupiłbym używke pro.


iPhone 6S PLUS 128GB SILVER | Apple Watch Series 3 42mm Fog | Asus A501LX i7 5500U Nvidia GE FORCE 950M 8GB ram 1TB Dysk twardy


#27 Hubson83

Hubson83

  • 901 postów
  • SkądWarszawa, PL

Napisano 27 lipca 2015 - 06:31

Tak jak napisał 666, do iMaków trzeba miec dużo ciepliwości. Ja też na początku jeździłem do serwisów, kłóciłem się, dzwoniłem do Apple i wymieniałem na kolejne egzemplarze. Taki urok tego komputera. Trzeba miec świadomość, że czasem (raz na rok) będzie potrzebne odwiedzenie serwisu na te 3-5 dni. Mnie to czeka w najbliższym czasie, z powodu duchów na ekranie. Szczerze? W pewnym momencie przestałem na to zwracać uwagę, ale skoro mam gwarancje i Apple Care, to czemu nie skorzystać...


Użytkownik Hubson83 edytował ten post 27 lipca 2015 - 06:32

iPhone 15 Pro Max | iPhone 12 | Apple Watch Ultra | MacBook Pro 16" | MacBook Pro 14"


#28 mpta

mpta
  • 146 postów
  • Skądwroclaw/monachium

Napisano 27 lipca 2015 - 12:31

Masakra! Wiedzialem ze jakosc tragiczna, ale ze az tak? Damn!

Gratuluje wytrwalosci i zycze autorowi, zeby juz wszystko bylo OK.



#29 666

666

    Mac Pro doctor


  • 2 401 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 27 lipca 2015 - 22:38

mpta: gdzie Ty byłeś od 2008-ego? ;) :D

Jakość tragiczna nie jest, za to problem matryc nie został rozwiązany jakoś właśnie od 7 lat.

Jako, że zmieniały się zarówno same matryce jak i sposób ich montażu i generalnie wciąż to samo, wszystko wskazuje na ciepło jako podstawowy czynnik wpływający na duchy, kurz i przebarwienia.

Widać jednak procent reklamacji/wymian itp jest dla Apple zbyt mały, żeby coś z tym raz na zawsze zrobić. Można domniemywać, że koszty samych wymienianych matryc przerzucane są na ich dostawców i stąd Apple nie kwapi się, żeby zmienić gospodarkę termiczną iMaka.


mac-pro.pl

Serwis i (roz)budowa stacji roboczych Apple
Masz problem z Makiem Pro? Brakuje mu mocy?

Pisz lub dzwoń: 501211594


#30 mpta

mpta
  • 146 postów
  • Skądwroclaw/monachium

Napisano 28 lipca 2015 - 09:26

Przepraszam za brak polskich liter ale obecnie nie posiadam.

 

@666 wiem o problemach, myslalem jednak ze zaczynaja sie one mniej wiecej po roku uzytkowania ale zeby takie kwiatki w nowych imacach? A gdzie kontrola jakosci?

Tu juz nie chodzi o te komputery tylko o wizerunek firmy. Moim zdaniem nie warto, bo nawet najwieksi fani Apple zaczynaja w dzisiejszych czasach powatpiewac w jakosc komputerow z jablkiem.

A ci bardziej obiektywni uzytkownicy sa po prostu mocno zniesmaczeni. Pierwszy raz w zyciu spotykam sie z probami migracji z OSX na WIN czy LINUX (btw sam obczajlem taki o to system https://elementary.io/

Szkoda ze tak sie dzieje. Zwlaszcza ze komputer apple to spory wydatek wiec i zniesmaczenie duze.


Użytkownik mpta edytował ten post 28 lipca 2015 - 09:27


#31 superlo

superlo
  • 140 postów

Napisano 28 lipca 2015 - 09:54

Problemy z makami po czasie (wszystko jedno czy z matrycą, czy z innymi elementami) to jedno, a zażółcone lub uduchowione ;) matryce w nowych sztukach prosto z fabryki to już słaba kontrola jakości. Albo po prostu nieorganoleptyczna kontrola, nie wiem. Maszyna podpięta pod maka wykryje błędy np z dyskiem ale już duchy na matrycy lub zażółcenie – tutaj tylko człowiek i oglądanie dokładnie każdej sztuki rozwiąże problem. No albo wymuszenie na dostawcach matryc lepszej jakości tychże.



#32 Marek Kowalski3

Marek Kowalski3
  • 1 postów

Napisano 18 sierpnia 2015 - 18:14

Tutaj był spam "firmy" Macstorm, znanej ze spamowania forów internetowych poświęconych Apple, systemowi OS X oraz fotografii.



#33 Radkovsky

Radkovsky
  • 77 postów

Napisano 15 września 2015 - 20:30

Doceniam wytrwałość :)

Mój imac 5k działa od grudnia 2014 bez żadnego problemu. Używam go do grafiki i obróbki zdjęć. Mam jeszcze starszego 27 i 21,5 2014 i z żadnym też problemu nie ma. Mam jeszcze kilka innych sprzętów rMBP, ATV x2, ipod, iphone i też z nimi nigdy nie było problemu. Dziwne :)

Tylko taśma w imacu 17 z 2006 poszła po X latach, ale jeszcze coś widać :)

Użytkownik Radkovsky edytował ten post 15 września 2015 - 20:32

  • roger1801 lubi to

#34 superlo

superlo
  • 140 postów

Napisano 16 września 2015 - 08:44

@Radkovsky dzięki :). Póki co z imakiem 5k nie mam problemów, z MacBookiem pro retina też, więc to był chyba peszek :). Peszek 10x ;)



#35 justynaharas-1dfb8e0536

justynaharas-1dfb8e0536
  • 10 postów
  • SkądSiedlce

Napisano 01 października 2015 - 19:16

no ja teraz jakos bede inwestowac w ima'ca zeby synowi kupic :) zajebisty sprzecior :)



#36 ja_sam

ja_sam
  • 117 postów
  • SkądToruń/Bobolin

Napisano 17 października 2015 - 11:49

dzięki za ten wątek......

 

chciałem sobie sprawić 4k, już nawet pieniądze odłożone, ale po tym wątku rezygnuję i kupię sobie iP6+ + laptopa innej firmy. Sprzęt za taką kasę ma działać a nie odwiedzać serwisy ciągle.



#37 Sulinari

Sulinari
  • 165 postów
  • SkądWarsaw, Poland, Poland

Napisano 17 października 2015 - 17:31

Macki mam odkąd pamietam. Nigdy nie miałem problemów ze sprzętem a zmieniam go co roku. Myśle ze z milionów sztuk które sprzedaje Apple mieliście pecha i to bardzo dużego. 


Always Ready!!! ;)

#38 Lobuzio

Lobuzio
  • 20 postów

Napisano 17 października 2015 - 20:13

Na pewno pod wpływem lektury tego wątku zdecydowałem się na 3 letnią płatną gwarancję ;-)



#39 mlodykawa@gmail.c

mlodykawa@gmail.c
  • 19 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 17 października 2015 - 22:57

Czytając ten temat w zeszłym roku jak kupowałem iMaca 21,5 z iris pro zastanawiałem się jak długo będzie działać poprawnie......  Okazało się że nie było z nim najgorzej bo wytrwał cały rok bez problemów z matrycą i ogólnie sprawował się bardzo dobrze. W tej chwili od piątku mam nowego 27 5k late 2015 i pierwszy raz spotkałem się z fusion drive, miałem problem bo skasowałem sobie partycję i rozczepiłem dyski pierwszego dnia. Dziś już mam ponad 24h ten komputer i mam tylko nadzieje że będzie działać jak ten poprzedni.

 

 

Jak ktoś się zastanawia czy faktycznie się tak psują to osobiście powiem że nie miałem takich problemów i polecam zakup komputera. Oczywiście najlepiej jest kupić Apple Care dla pewności :)


Komputer: iMac 2014 late, iMac 2010 Mid, Mac Mini 2012 Late, Macbook Air 2008 Late, MacBook Air 2015 Early Telefon: iPhone 6 64GB Odtwarzacz: Apple Tv3 Tablet: iPad mini 16gb Wi-Fi + Cellular, iPad Air 2 64gb Wi-Fi + Cellular

#40 kris2k

kris2k
  • 321 postów

Napisano 18 października 2015 - 19:50

No ja się właśnie zastanawiam :) ale może nie tyle nad zakupem, co nad wyborem. Chciałem kupić Aira, ale w praktycznie tej samej cenie co air 13-ka z 8gb ram można mieć imaca. Na mobilności mi nie zależy, a jakby nie patrzeć iMac daje sporo więcej od Aira jesli chodzi o konfigurację sprzetową.
Co do samej awaryjnosci: iPhone 4-afera z zanikiem sieci przy złym uchwycie, 4s-padające Wi-Fi, 5-odpryski, 6-wyginanie, ipady-zasikane ekrany, i tak można z każdym jednym sprzętem, i nie tylko od apple. Gdyby patrzeć na to w ten sposób, to nikt nigdy nic by nie kupił bo nie ma sprzętów bezawaryjnych czy też bez jakichś swoich bolączek czy słabych punktów.
Mam iPhona 4, 4s, ipada4, i z żadnym z tych sprzętów nie mailem do tej pory najmniejszych problemów. Albo taki ze mnie szczęściarz że żadna z afer mnie nie dotknęła, albo po prostu nie taki diabeł straszny jak go malują. A może po prostu to kwestia tego że nie doszukuję się na siłę wad, nie szukam po forach tematów, nie zamieszczam zdjeć z pytaniem ,,czy mój ekran jest zasikany? Jak myślicie? Wymieniać?" tylko po prostu wyjmuję z pudełka i używam. Gdyby mi sie rzeczywiście jakaś wada przytrafiła to oczywiście że bym reklamował, ale dziwi mnie trochę doszukiwanie się ich na siłę i zamartwianie zamiast cieszyć się sprzętem.
Nie neguję tutaj że autor tematu miał wyjątkowego pecha i serdecznie współczuję, dobrze też że takie tematy powstają. Jednak mimo wszystko nie jest to dla mnie dostateczny powód do rezygnacji z zakupu.
Pozdrawiam wszystkich niezdecydowanych.

iMac 21,5 i5 2,7 quad, 8GB RAM, 1TB HDD, Intel Iris Pro ; iPad4 64GB Wi-Fi + Cellular ; iPhone 4 8GB/ iPhone 4S 8GB ; iPod Nano 8GB


#41 filemoon

filemoon
  • 137 postów
  • SkądDublin

Napisano 25 kwietnia 2016 - 13:42

Moj iMac Retna wlasnie zbiera sie do serwisu - kurz (a jakze w nowych modelach to nadal ejst problem) + jasneijsza plama na matrycy.

Taki sam badziew jak ten wczesniejszy - nic sie nie zmienilo.


*** nie moge uzywac polskich znakow ***





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych