Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Moja przygoda z iMac (a właściwie iMac-ami)


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
40 odpowiedzi w tym temacie

#1 superlo

superlo
  • 140 postów

Napisano 11 maja 2015 - 11:06

Witam szanowne grono,

chciałem napisać taki wątek, żeby na swoim przykłądzie pokazać jak jakość Apple schodzi na łeb na szyję a i może przestrzec przed kupnem 'wspaniałych' iMac'ów.

1. Pod koniec 2012 roku zakupiłem iMac'a late 2012 (tego cienkiego) 27 cali. Komputer przyszedł, po wstępnym zachwycie zauważyłem, ze ma słynne duchy – wymiana w ramach 2 tygodniowego prawa do wymiany lub zwrotu bez podawania przyczyny. Ten który przyszedł w ramach wymiany był już OK. Ale można powiedzieć, że wymiana numer (1).

 

2. Normalne używanie komputera (głównie grafika) przez około rok przyniosła kurz w dolnych narożnikach. Nic to, nie przeszkadzało bardzo a miałem Apple Care więc korzystałem, sprawa się specjalnie nie pogarszała. Po około 2,5 roku od momentu kupna (około listopada 2014 r) zauważyłem duchy na martycy. Duchy + kurz – postanowiłem toto naprawić w Cortlandzie w ramach Apple Care. Oczywiście wszystko bez problemów przebiegło, mamy wymianę numer (2).

3. Cortland wymieniła sprawnie i książkowo (komputer przyszedł czyściutki, matryca bez jednego śladu palca – perfekt). Niestety matryca którą wymienili (nowa) byla ekstra super zażółcona z lewej strony (lewa-dolna część). Więc kolejna wymiana (3)

 

4. Znowu sprawna wymiana przez Cortland i kolejna matryca (nowa) zażółcona plus dodatkowo duchy. Więc wymiana numer (4) a samej matrycy wymiana trzecia.

 

5. Żeby nie owijać – kolejna matryca (nowa) zażółcona z lewej strony :). Wymiana numer (5) a matrycy numer cztery i mój telefon do Apple, że chce zwrot gotówki albo nowego iMac-a.

6. Apple prosi o wysłanie komputera do serwisu w celu potwierdzenia kolejnej usterki matrycy. Wysyłam, serwis potwierdza i następuje wymiana na nowy model (z tej samej 'półki' a więc model late 2013). No i mamy wymianę numer (5)

7. Po pewnym czasie (ok 2-3 tygodnie) kurier przywozi nowy model. Wszystko super ale matryca znowu (!!) zażółcona z lewej strony. Tym razem wymiana nie jest taka prosta bo to komputer nowy ale niby w systemie jako wymieniony więc muszę wysłać do Cortlandu w celu potwierdzenia. Oczywiście serwis potwierdza. No i kolejna wymiana na kolejny nowiutki model late 2013 (6).

 

8. Kolejny nowiutki komputer zostaje mi dostarczony i znowu zażółcony tym razem z prawej strony (i zaczyna się już robić śmiesznie :). Tym razem jestem twardy i chcę zwrot gotówki, Apple prosi mnie jeszcze o cierpliwość, żeby spróbować raz jeszcze, zgadzam się na to.

9. Tu wystarczy napisać, ze nowy kolejny model znowu z zażółconą matrycą (tak nie wymyślałem tego sobie :). To była wymiana nr (7). Ale to jeszcze nie koniec, gratuluję wytrwałości w czytaniu :)

10. Nie przedłużając: kolejny model z żółtą matrycą z lewej strony – tym razem chcę zwrot gotówki i po przejściu przez procedury dostaję go.

 

11. Za gotówkę od Apple kupuję (o ja głupi!) model z retiną. iMac 5K. (8)

 

12. Komputer zostaje mi dostarczony i… ma zażółconą matrycę z lewej strony! Myślałem, ze może mam coś z oczyma albo no nie wiem ale wszystko z nimi OK, to komputer ma wadę. Więc wymiana w ramach 2 tygodniowego prawa do wymiany na nowy model (9)

13. Kurier przywozi kolejny komputer i ten (nie uwierzycie) znowu żółty z lewej strony. Heheszki :).

14. Wymiana na kolejny model – mówię sobie, że już ostatni, jak ten będzie zły to kończę z imakami. Okrągła dziesiąta (10) wymiana.

15. Kurier przywozi kolejny model iMac-a z retiną.


TEN JEST OK! :).

Generalnie Apple – masakra jakaś z tymi iMac-ami :). Wnioski wyciągnijcie sami. Pozdrawiam



#2 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 11 maja 2015 - 11:11

Jak wygląda ten zażółcony ekran?


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#3 superlo

superlo
  • 140 postów

Napisano 11 maja 2015 - 11:18

np tak:

IMG_1692.JPG


#4 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 11 maja 2015 - 11:22

Chodzi o to nierównomierne podświetlenie? Że prostokąt na środku jest jasny, a z boku na dole ciemny?


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#5 chico

chico
  • 201 postów
  • Skąd127.0.0.1

Napisano 11 maja 2015 - 11:27

Moim zdaniem chodzi o lewą stronę, pas o szerokości 1/5 całego ekranu..


--

iP11Pro/AIR2/MBP13 Mid-2017


#6 superlo

superlo
  • 140 postów

Napisano 11 maja 2015 - 11:28

@macsupport

Nie, chodzi o to, że prostokąt na środku jest innego koloru od prostokąta w lewym dolnym rogu. Ten w lewym narożniku jest wyraźnie bardziej żółty.



#7 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 11 maja 2015 - 11:39

Teraz widzę. To tak wygląda jakby podświetlenie było nierównomierne i z boku swieciło słabiej. 


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#8 dzikipl

dzikipl
  • 533 postów

Napisano 11 maja 2015 - 11:54

Ciężko mi ocenić wadę bo oglądam na ekranie retiny która zaraz idzie do wymiany i nie wiem czy to mój żółknie czy zdjęcie ;)



#9 superlo

superlo
  • 140 postów

Napisano 11 maja 2015 - 12:00

@macsupport – właśnie tak to mniej więcej wyglądało w rzeczywistości, trochę świeciło słabiej trochę zażółcone – w każdym razie przeszkadzające i widoczne gołym okiem. @dzikipl widzę, ze ten sam problem :)



#10 mehmed efendi

mehmed efendi
  • 120 postów
  • Skądinąd

Napisano 11 maja 2015 - 12:32

A jak taki test matrycy robisz?



#11 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 11 maja 2015 - 12:35

Zapewne wystarczy wyświetlić biały ekran, choćby pustą kartę w Safari.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#12 mehmed efendi

mehmed efendi
  • 120 postów
  • Skądinąd

Napisano 11 maja 2015 - 12:40

Ufff.

Jest ok.



#13 superlo

superlo
  • 140 postów

Napisano 11 maja 2015 - 13:23

na duchy: http://www.marco.org/rmbp-irtest.html

a zażółcenie widać gołym okiem, tzn jak nie widzisz to znaczy, że albo nie masz żółtej matrycy albo jest tak małe, że Ci nie przeszkadza



#14 mehmed efendi

mehmed efendi
  • 120 postów
  • Skądinąd

Napisano 11 maja 2015 - 13:48

Grazie.



#15 ManUfan

ManUfan
  • 149 postów
  • SkądChojnice, PL

Napisano 11 maja 2015 - 13:53

niezłe jajca hehe, gratulacje wytrwałości :) Kurde od tygodni szukam dla siebie iMaca ale może czas zastanowić się nad macbookiem pro :]


iP7+ 64GB // AW 42mm Sport // ATV 4 // rMBP 2013 // MBwhite

instagram: thelifeofhubi //  ortodontachojnice.pl


#16 Bomberek

Bomberek
  • 179 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 11 maja 2015 - 14:18

Ja po 1,5 roku mam o dziwo biało - ACPP działa jeszcze 1,5 roku. Kolega kupował w tym samym czasie i wymieniał 1 raz ( przyszła 2 wersja ok)  Dobrze,że ACPP dokupiłem :D



#17 superlo

superlo
  • 140 postów

Napisano 11 maja 2015 - 15:00

A warto jeszcze dodać, że całość ciągnęła się od listopada do maja więc prawie pół roku :)


Użytkownik superlo edytował ten post 11 maja 2015 - 15:00


#18 666

666

    Mac Pro doctor


  • 2 401 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 11 maja 2015 - 16:27

iMaki trzeba kochać i mieć do nich dużo cierpliwości i najlepiej coś w odwodzie, żeby można było pracować przez czas ich ewentualnych pobytów w serwisie ;)


  • Arkhan lubi to

mac-pro.pl

Serwis i (roz)budowa stacji roboczych Apple
Masz problem z Makiem Pro? Brakuje mu mocy?

Pisz lub dzwoń: 501211594


#19 superlo

superlo
  • 140 postów

Napisano 11 maja 2015 - 17:57

@666 niestety wlasnie ja jestem nimi zachwycony to pewnie stąd ta moja cierpliowść ;).

#20 Arkhan

Arkhan
  • 1 214 postów

Napisano 11 maja 2015 - 19:20

I taki wątek pomaga wyleczyć się z zachwytu iMacami, przynajmniej wiem że jednak nie warto zaryzykować :P


Telefon: iPhone XR.
Komputer: Macbook Pro 13" early 2015.


#21 madmax332-802bc1e3e2

madmax332-802bc1e3e2
  • 7 682 postów

Napisano 11 maja 2015 - 20:38

Za tyle "ptysi" to już raczej możnaby oczekiwać stosownej jakości wykonania, a nie zachwycać się tandetą i trenować cierpliwość. Niestety większość leci na legendę Apple  jak ćmy do światła - a to zwykly tandetny PeCet. 



#22 Bolsu07

Bolsu07
  • 604 postów

Napisano 12 maja 2015 - 09:00

jakość materiałów i ekosystem jest naprawdę godne pochwał, ale już samo wykonanie nie. Kupując sprzęt apple w 90% jestem pewny, że będzie coś z nim nie tak. Dwa MBA i każdy jeden był po 2x w serwisie (wymieniane top case, dokrecanie itp). iPhone raczej wszystkie w serwisie tutaj prym w bezawaryjności wiedzie iPhone 5s, który był sprawny 7 miesięcy <brawa>. Tak więc nie tyczy się to tylko iMac'a, wszystko z oferty jest wątpliwej jakości. Sorry, jedynie apple TV jest takie jak być powinno przynajmniej u mnie


MacBook Pro 13 M1 | iMac 5K 27" 2017 | iPhone 12 Pro 128GB | ATV 3 gen | iPad Air Space Gray WIFI


#23 kazam

kazam
  • 66 postów

Napisano 12 maja 2015 - 09:29

Za tyle "ptysi" to już raczej możnaby oczekiwać stosownej jakości wykonania, a nie zachwycać się tandetą i trenować cierpliwość. Niestety większość leci na legendę Apple  jak ćmy do światła - a to zwykly tandetny PeCet. 

 

A pomyśleć, że w starych dobrych iMac G3 i G4 nie było takich problemów :) (bynajmniej ja nie kojarzę po swoich przykładach)



#24 superlo

superlo
  • 140 postów

Napisano 12 maja 2015 - 09:50

@Bolsu07 od jakiegoś czasu także i ja jestem pewny, że ze sprzętem od Apple coś będzie nie tak, strach kupować u resellerów, bo w Apple online Store przynajmniej są te 2 tyg na wymianę bez stresu. Chociaż i tak zmienili procedury, kiedyś kurier przyjeżdżał z nowym sprzętem i zabierał stary, teraz najpierw trzeba wysłać sprzęt, jak w systemie odnotują, ze do nich dotarł dopiero rozpoczynają proces wysłania nowego. Wydłuża to czas oczekiwania na komputer i powoduje, że zostajemy na ok tydzień bez kompa. Słabo.



#25 michobo

michobo
  • 1 160 postów

Napisano 26 lipca 2015 - 15:21

Dlatego ja używam wyłącznie najmniej awaryjnych maków - mini i pro






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych