Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Macbooki Pro Retina a ich awaryjność - opinie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
168 odpowiedzi w tym temacie

#51 ckin

ckin
  • 38 postów

Napisano 01 listopada 2014 - 16:54

Masz pecha. Na jakieś 20 sztuk które przeszły przez moje ręce 2-3 miały drobne wady. Jak trafi się dobry ekran many 95% pewności ze nic się dalej nie stanie ;)


Pecha można mieć, ale nie 3 razy. A skala tej afery, bo to jest afera, tylko dziwnie cicha, z ekranami w MBP Retina, jest duża.

#52 3_Ohm_Back

3_Ohm_Back
  • 379 postów
  • SkądPoznań

Napisano 02 listopada 2014 - 13:43

Ze swoich doświadczeń mogę powiedzieć, że po miesiącu pracy z Mid 2014 15" jest bezawaryjnie. Komputery Apple zawsze sprowadzam z USA ale nie jestem w stanie powiedzieć czy jest "różnica" pomiędzy awaryjnością tych z EU a US. Pamiętajmy, że to tylko sprzęt.

#53 Piter80

Piter80
  • 106 postów

Napisano 02 listopada 2014 - 15:05

Ehh juz bylem zdecydowany na rMBP,ale po przeczytaniu tego watku znow mam dylemat.Naprawde z ta awaryjnoscia jest tak zle?Jak to sie ma np do awaryjnosci iMaca 21?

#54 iron.gery

iron.gery
  • 4 651 postów
  • SkądPolska | USA

Napisano 02 listopada 2014 - 15:58

Ehh juz bylem zdecydowany na rMBP,ale po przeczytaniu tego watku znow mam dylemat.Naprawde z ta awaryjnoscia jest tak zle?Jak to sie ma np do awaryjnosci iMaca 21?


Słuchaj "ekspertów" to nigdy niczego nie kupisz. W tym temacie w większości wypowiadają się "poszkodowani" bądź uprzedzeni użytkownicy.

MacBook Retina to bardzo udany produkt, nawet jeżeli przytrafi Ci się usterka przez 3 lata (AppleCare) sprzęt zostanie bezproblemowo naprawiony. Nawet kupując nowe Ferrari możemy trafić na wadliwy egzemplarz.

#55 Piter80

Piter80
  • 106 postów

Napisano 02 listopada 2014 - 16:49

Tak wiem. Ale głownie moim pierwszym "celem" był iMac 21 wlasnie i jedyne co mnie zniechęca to Problemy z matryca.Wiec zdecydowałem się na rMBPma tu czytam, ze tez problemy z matryca.

#56 Usul

Usul
  • 28 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 04 listopada 2014 - 14:01

Mam MBpR 2013 late i dotychczas nie miałem absolutnie żadnych problemów. mam też wykupiony apple care "w razie czego".

#57 ckin

ckin
  • 38 postów

Napisano 08 listopada 2014 - 09:30


Słuchaj "ekspertów" to nigdy niczego nie kupisz. W tym temacie w większości wypowiadają się "poszkodowani" bądź uprzedzeni użytkownicy.

MacBook Retina to bardzo udany produkt, nawet jeżeli przytrafi Ci się usterka przez 3 lata (AppleCare) sprzęt zostanie bezproblemowo naprawiony. Nawet kupując nowe Ferrari możemy trafić na wadliwy egzemplarz.


Oczywiście, że wypowiadają się poszkodowani, zadowoleni przecież nie mają powodów do narzekań. Nie chodzi o to, że się psują, bo wszystko się psuje - chodzi o powszechność tego zjawiska i podejście Apple. Większość ludzi wcale nie miała łatwej i bezbolesnej drogi - jak wymienili, to wymienili na kolejny wadliwy ekran albo nie chcieli uznać wady po gwarancji. Pomijam fakt, że jak kupujesz ferrari to najmniejsza wada w nim jest o wiele bardziej żenująca niż w maluchu. Owszem, masz gwarancję - ale co z tego, jak moja wada wyszła po pół roku, komp wysyłany, 3 tygodnie czekania, niepewności, usuwanie danych na wszelki wypadek, potem ich przywracanie, niemożność pracy na sprzęcie. Takie pieprzenie "kupuj, najwyżej Ci naprawią, masz w końcu CAŁE 3 lata" jest lekko mówiąc żenującym argumentem przeciwko usterkom. Zwłaszcza, że to nie są jednostkowe, a MASOWE przypadki.

Jeżeli chodzi o retinę - to nie wiem, czy naprawili tą wtopę z wyświetlaczami w nowych modelach. Jak trafisz na ten bez wady to sprzęt jest super. Powodzenia ;)
  • Irek Mazur lubi to

#58 Zbig.AppleUser

Zbig.AppleUser
  • 1 327 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 08 listopada 2014 - 11:31

Na jakieś 20 sztuk które przeszły przez moje ręce 2-3 miały drobne wady.

To bardzo duży odsetek awaryjności. Roczna gwarancja mówi sama za siebie. Boją się dać więcej.


#59 Papla

Papla
  • 4 postów

Napisano 08 listopada 2014 - 13:54

Dzień dobry wszystkim Nie chcę tworzyć nowego wątku, dlatego zapytam tutaj. Czy może ktoś potwierdzić zniknięcie napisu (MacBook Pro) w centrum ekranu modelu Apple MacBook Pro "Core i5" 2.6 13" Mid-2014? Chodzi mi o fizyczny napis na ramce. Jeśli takowy zniknął i było o tym to bardzo przepraszam.

#60 proxx

proxx
  • 1 264 postów

Napisano 08 listopada 2014 - 19:24

Żadna retina nie ma tego napisu i nie miała.

#61 Kazek-ff49ee234d

Kazek-ff49ee234d
  • 527 postów

Napisano 12 grudnia 2014 - 21:05

rmbp poczatek 2013    wymieniana matryca.  karty wifi i bluetooth  ,  wymieniana dolna pokrywa obudowy ( fabrycznie zle spasowana luzy )   komp uzywany 6 miesiecy kupilem nowke sztuke . naprawy na gwarancji w Apple store UK  .    to tyle jak narazie :)  



#62 Irek Mazur

Irek Mazur
  • 2 postów

Napisano 13 grudnia 2014 - 20:09

Jak się zrobi albo zrobisz coś z ekranem to trzeba wymieniać całe skrzydło a to kosztuje kilka tyś. po za gwarancją, która trwa tylko rok. Hardware nie słyszałem żeby było szczególnie awaryjne. Trzeba też uważać i nie obijać aluminium bo się wgniata ale do tego trzeba dużo siły, np. upuścić laptopa albo torbę z laptopem na ziemię.

Niestety nie trzeba nic samemu zrobić z ekranem. W moim MaCu 15' z retiną z końca 2013 roku na obrzeżach pojawiły się objawy rozklejania matrycy (szyby). Jak się okazało Apple stwierdziło że zniszczyłem ją detergentem (jakim nie wiem bo nie otrzymałem pisemnej analizy, pomimo kilkukrotnych próśB). Nie muszę stwierdzać, że nie używałem do czyszczenia kompa niczego innego poza typowymi chusteczkami (kupionymi w media) i zrobiłem to może ze dwa razy. Przedstawiłem opinie eksperta, że nie jest to wina użytkownika, tylko wadliwie położonej, bardzo cienkiej warstwy ochronnej na szybie. Nie uznali gwarancji. Czekam na pisemne analizy i oddaję sprawę do sądu. Ciekawe jaki ogólnie dostępny środek czyszczący (chusteczki ) a nim detergent jest tak szkodliwy dla tej powłoki. Jest to po prostu zwykły knot i podejrzewam, że będzie to jeszcze tematem na tym forum. Dla ciekawych : mazureusz@gmail.com, chętnie udostępnię fotki.



#63 Popu

Popu
  • 15 postów

Napisano 14 grudnia 2014 - 22:22

Tak żeby nie było, że tylko narzekamy ;)

Jak mam taki sprzęt http://ispot.pl/macbook-pro/apple-macbook-pro-retina-133-i5-26ghz-8gb-128gb-iris-graphics,id-70831 Kupowałem właśnie w Ispot. Wiedziałem od razu, że chcę Macka. Sprzedawca w salonie najpierw zapytał się o przeznaczenie, co będę robił itp. Następnie doradził mi tego pro. To co mogę powiedzieć, to jestem zadowolony. Pracuję na nim od 3 mc i w sumie jest bardzo spoko. Także osobie, która aktywnie korzysta z internetu, czasem robi jakieś grafiki w gimpie, czy przycina zdjęcia i je edytuje w zupełności wystarcza.



#64 Patryk Staśkiewicz

Patryk Staśkiewicz
  • 11 postów
  • SkądWołomin/Wyszków

Napisano 14 grudnia 2014 - 23:47

Tak żeby nie było, że tylko narzekamy ;)

Jak mam taki sprzęt http://ispot.pl/macbook-pro/apple-macbook-pro-retina-133-i5-26ghz-8gb-128gb-iris-graphics,id-70831 Kupowałem właśnie w Ispot. Wiedziałem od razu, że chcę Macka. Sprzedawca w salonie najpierw zapytał się o przeznaczenie, co będę robił itp. Następnie doradził mi tego pro. To co mogę powiedzieć, to jestem zadowolony. Pracuję na nim od 3 mc i w sumie jest bardzo spoko. Także osobie, która aktywnie korzysta z internetu, czasem robi jakieś grafiki w gimpie, czy przycina zdjęcia i je edytuje w zupełności wystarcza.

Ja mam ten sam model tylko że wersje 256GB, po 3 miesiącach przeprowadzona była wymiana matrycy gdyż na środku pojawiła się ciemna plamka o średnicy około 0,5cm (odprysk?) pod szklaną powłoką. :)

Również kupowałem w iSpocie.


Użytkownik Patryk Staśkiewicz edytował ten post 14 grudnia 2014 - 23:49

 rMBP 13" (Mid 2014) /  iPhone 6S Plus 128gb /  iPod Shuffle (6gen)<p>

#65 sancruz3

sancruz3
  • 2 436 postów

Napisano 15 grudnia 2014 - 07:30

Mam 2 retiny 13 i 15 i wszystko od 2 lata dziala bezproblemowo. Obie na apple care + 3 lata. 

Co prawda mam do wymiany matryce w 13 bo sa duchy ale coz poradzic. 

 

W 15 calowej jedynie co dysk zmienilem na 960GB z 250GB i tyle co przy laptopie bylo robione. Dziala w pelni sprawnie i oby tak dalej



#66 markos99

markos99
  • 21 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 16 grudnia 2014 - 11:01

Witam, posiadam macbook pro retina 13'' 2.8Ghz/8Gb/128GB 2014r. dziala bezawaryjnie. Mysle ze zalezy na jaki produkt sie trafi, czasami bardziej awaryjna seria czasami mniej. Ogolnie polecam modele A1502.

 

Pozdrawiam

Marcin



#67 Robinson

Robinson
  • 10 postów

Napisano 22 grudnia 2014 - 21:13

Też posiadam macbook pro retina 15" , i nie mam , miałem żadnych problemów :) . Wszystko jest w jak najlepszym porządku , polecam sprzęt niezdecydowanym ;) .


  • Mort69 lubi to

#68 damjag

damjag
  • 2 postów

Napisano 27 grudnia 2014 - 19:36

Witam! Mam nowy MBP z drugiej połowy 2014 retina 15 i niestety ale był już wymieniony, padł po aktualizacji oprogramowania. Co do Apple Care szkoda pieniędzy, bo w moim przypadku nic nie pomogli - do dziś nie wiedzą co było przyczyną, że po aktualizacji oprogramowania do Yosemite nie dzialały wszystkie przyciski a jako zalecenia po naprawie uwaga zalecili: pracę na poprzednim oprogramowaniu!!!!!!! Kpina i skandal!!!! I to suuuper firma apple tak naprawia komputer za 10,5 tys!!!!! Całe szczęście, że był to MBP zakupiony niecały miesiąc przed awarią i wymieniłem go na podstawie niezgodności towaru z umową całośc trwała od uwaga : 16 października do grudnia!!!!!!! I to wcale nie łatwo było!!! Wniosek jak dla mnie firma Apple jako super szanująca klienta i warta polecenia to tylko mit!!!!! Dlatego nie polecam wydawania dodatkowych pieniędzy na Apple Care bo bywają nieporadni i nie potrafią naprawić wyprodukowanego przez siebie sprzętu!!!!!!! Pozdrawiam. Jestem mocno rozczarowany firmą Apple.


  • ckin lubi to

#69 seb235-8731863dbe

seb235-8731863dbe
  • 8 114 postów

Napisano 27 grudnia 2014 - 20:12

Niestety takie są fakty że większość firm jest super albo tylko w reklamie i czasami w trakcie zakupu, a jak już kupimy to mają nas w głębokim poważaniu. Ironią tego co napisał damjag jest świat PC gdzie nie martwisz się czy nowy system pójdzie tylko po instalacji tak na prawdę instalujesz sterowniki do tego co masz w środku i w zasadzie po kłopocie, dlaczego nazwałem to ironią gdyż w przypadku apple samodzielnie nie możemy zrobić nic gdyż oficjalnie żadnego oprogramowania do sprzętu apple nie wydaje. Każda sytuacja ma dwie strony medalu podobnie jak uziemianie jeszcze w miarę wydajnego sprzętu nie wydając na niego OS'a użytkownik zainstaluje sobie Windowsa czy linuksa i więcej do apple po sprzęt nie wróci.

 

Inna sprawa iż oficjalnie serwisu apple w Polsce nie ma i może w tym właśnie jest problem. 



#70 Iro

Iro
  • 6 954 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 28 grudnia 2014 - 17:21

Niestety nie trzeba nic samemu zrobić z ekranem. W moim MaCu 15' z retiną z końca 2013 roku na obrzeżach pojawiły się objawy rozklejania matrycy (szyby). Jak się okazało Apple stwierdziło że zniszczyłem ją detergentem (jakim nie wiem bo nie otrzymałem pisemnej analizy, pomimo kilkukrotnych próś B). Nie muszę stwierdzać, że nie używałem do czyszczenia kompa niczego innego poza typowymi chusteczkami (kupionymi w media) i zrobiłem to może ze dwa razy. Przedstawiłem opinie eksperta, że nie jest to wina użytkownika, tylko wadliwie położonej, bardzo cienkiej warstwy ochronnej na szybie. Nie uznali gwarancji. Czekam na pisemne analizy i oddaję sprawę do sądu. Ciekawe jaki ogólnie dostępny środek czyszczący (chusteczki ) a nim detergent jest tak szkodliwy dla tej powłoki. Jest to po prostu zwykły knot i podejrzewam, że będzie to jeszcze tematem na tym forum. Dla ciekawych : mazureusz@gmail.com, chętnie udostępnię fotki.

 

A ja miałem w serwisie matrycę ze startą powłoką matującą.

Wyglądało to okropnie.

Apple oczywiście odmówiło naprawy, choć mak był jeszcze na gwarancji.

 

9ux9jr.jpg


Muzyka i Komputery
https://iro.myapple.pl


#71 l.gajewski

l.gajewski
  • 801 postów

Napisano 28 grudnia 2014 - 19:20

Powiem Ci tak... nie wiem jak to wygląda na żywo, ale patrząc na zdjęcie, nie wiem co trzeba zrobić, aby doprowadzić do takiego stanu matrycę. Jeśli zauważyłeś, że coś się ściera to od razu trzeba było go reklamować a nie czekać do chwili, gdzie wygląda to jakbyś po chodniku ją wlekł.


  • tumpio lubi to

#72 Iro

Iro
  • 6 954 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 29 grudnia 2014 - 09:06

Powiem Ci tak... nie wiem jak to wygląda na żywo, ale patrząc na zdjęcie, nie wiem co trzeba zrobić, aby doprowadzić do takiego stanu matrycę. Jeśli zauważyłeś, że coś się ściera to od razu trzeba było go reklamować a nie czekać do chwili, gdzie wygląda to jakbyś po chodniku ją wlekł.

 

A co trzeba było robić, żeby pękały MacBooki?


Muzyka i Komputery
https://iro.myapple.pl


#73 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 29 grudnia 2014 - 10:05

Iro - co to ma wspólnego z tematem?


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#74 Iro

Iro
  • 6 954 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 29 grudnia 2014 - 15:10

Iro - co to ma wspólnego z tematem?

 

Już objaśniam.

Temat brzmi:

Macbooki Pro Retina a ich awaryjność - opinie?

Wkleiłem zdjęcie MBP retina z wicierającą się powłoką matującą.

l.gajewski zarzucił, że matryca była ekstremalnie używana i tarta, a właścicel nic takiego nie robił.

Dlatego skierowałem na temat, gdzie fani, zanim stało się ogólnie wiadomym że MacBooki po prostu mają wadę konstrukcyjną i materiałową zarzucali innym, że źle traktują swoje maki.


Muzyka i Komputery
https://iro.myapple.pl


#75 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 29 grudnia 2014 - 15:38

Naciągane - ale ok ... zostawiam.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych