Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Facetime / iMessage


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
22 odpowiedzi w tym temacie

#1 wierzba123

wierzba123
  • 90 postów

Napisano 25 listopada 2011 - 18:37

Witam

W końcu trochę znalazłem odnośnie dziwnych opłat aktywacyjnych w Play.
� iMessage nie działa – rozwiązanie Kolejny blog
iPhone 4, FaceTime i dziwne esemesy na Wyspy Brytyjskie. Problem z esemesami wysyłanymi na Wyspy Brytyjskie z zakupionych tam iPhone'ów 4 | Krystian MacKozer Kozerawski

jednej rzeczy nie rozumiem - telefon kupiony jako nowy w orange - nie aktywowany, przez orange ściągnięty sim-lock - play pobiera opłaty za jakieś sms'y aktywacyjne ? wysyłając sms'y na jakieś dziwne n-ry

Dołączona grafika

3 n-ry zakreślone na czerwono to moi znajomi - dziś wysłany zwykły sms o 13:40 iMessage / Facetime OFF - i mimo wszystko pobrana opłata 50gr - może ktoś potwierdzić kto wysyła zwykłe sms'y za granicę czy taka faktycznie jest stawka ?

rozumiem, że jeśli raz zostanie aktywowane iMessage / Factime to później dodatkowych opłat już nie ma ?

za pomoc z góry dzięki - myślę, że nie tylko mi się przyda ;)

#2 majksee

majksee

    The Funny Man

  • 1 816 postów
  • SkądLublin

Napisano 25 listopada 2011 - 22:24

iMessage działa między urządzeniami Apple z iOS5.

Apple (Polska) - iOS 5 - Poznaj nowe funkcje wprowadzone w iOS 5.

#3 laryzbyszko

laryzbyszko
  • 70 postów

Napisano 04 grudnia 2011 - 18:50

Witam, podłączę się do wątku. Również mam abo All Inclusive w Play i chciałbym się spytać, czy jak wpiszę sobie numer mojego telefonu w pole "Mój numer" w ustawieniach, to po włączeniu iMessage wiadomość do Anglii zostanie wysłana tylko raz? Po drugie, czy odbiorcy będą mogli ją odbierać, tak jakbym ją wysłał z mojego numeru, czy tak jak miałem wcześniej w Heyah, mogli wysyłać/odbierać tylko pod mój adres mail?

#4 modlin

modlin
  • 535 postów
  • SkądLynchburg, TN

Napisano 05 grudnia 2011 - 21:12

Jak na razie, to wysłał raz dla iMessage i raz dla FaceTime. Swoją drogą nie wiem czemu orange policzyło mi to w normalnych smsach.

#5 HunterPL

HunterPL
  • 74 postów

Napisano 14 grudnia 2011 - 22:36

Bo Orange ma ustawione, że SMSy wysyłane pod ten numer są darmowe (właśnie po to, żeby użytkownicy iPhone'ów, iPadów uniknęli opłat z aktywacją FaceTime).

#6 humeniukp

humeniukp
  • 9 postów

Napisano 04 stycznia 2012 - 16:37

Witam Ja mam podobny problem mam iPhone 4 z sieci vodafon ie, oryginalnie ściągnięty sim-lock z serwerów apple i wsadzona karta play. Podczas aktywacji imessager i face tima została pobrana oplata po 50gr za esemesa. Pomimo tego ze usługa została aktywowana imessager nie działa tzn gdy wysyłam "i" wiadomość do siebie to dochodzi, natomiast gdy próbuje wysłać wiadomość do innego użytkownika to pisze że wysyła a po 10s dodam że nr do którego próbuje wysłać ma również iphona, i włączoną funkcje imessager gdyż OK staje się niebieskie ale nie dochodzi( ona normalnie wysyła imessegerem wiadomości z innymi użytkownikami ale do mnie nie pomimo że widzi niebieskie OK). Podobnie jest z face time w ogóle nie widać aby ktoś dzwonił, tak samo gdy ten ktoś dzwoni do mnie. W zakładce mój nr mam wpisany nr wraz z kierunkowym. Zarówno imessager jak face time ustawiony prawidłowo. Zauważyłem również ze teraz pomimo że wszystko po włączane i aktywne w ogóle nie mogę wysłać "i wiadomości" gdyż ikonka OK jest zielona, gdy tylko włączę usługę wiadomości robi się niebieska ale to kolejne 50gr, a z tego co się orientuje powinno się aktywować tylko raz.

#7 wierzba123

wierzba123
  • 90 postów

Napisano 06 stycznia 2012 - 19:52

Ja otrzymałem na swoją reklamację taką odpowiedź "Szanowny Panie, dziękuję za zgłoszenie dotyczące wiadomości międzynarodowych, które otrzymałam 23 listopada 2011 roku za pośrednictwem biura obsługi. Uprzejmie informuję, iż dokonałam analizy wysłanych SMSów międzynarodowych z numeru ... w okresie od 23 listopada 2011 roku do 4 grudnia 2011 roku. W powyższym okresie poprawnie wysłano i dostarczono 8 wiadomości wysłanych na zagraniczny numer. Opłata została naliczona poprawnie, zgodnie z Cennikiem LongPlay II. Wiadomości kierowane były na prefix +44 należący do Wielkiej Brytanii oraz +14, który przynależy do Stanów Zjednoczonych. Oznacza to, że SMSy są międzynarodowe, za które naliczana jest dodatkowa opłata. Pragnę zaznaczyć, iż Play świadczy usługi telekomunikacyjne. Nie jest odpowiedzialny za dodatkowe aplikacje, z których korzysta Abonent. Biorąc pod uwagę powyższe informacje Pana reklamacja została uznana za niezasadną. Tym samym Pana oczekiwania do anulowania opłaty za SMSy międzynarodowe nie mogą zostać spełnione" najśmieszniejsze jest to, że 2 n-ry zagraniczne znam, reszta to właśnie jakieś sms'y aktywujące usługę "i" oraz "FT" - parodia

#8 humeniukp

humeniukp
  • 9 postów

Napisano 06 stycznia 2012 - 22:46

NW sumie dla mnie to ciul z kasą wolał bym mieć usługę w pełni aktywną. Coś mi się wydaje że trzeba zagłębić ten temat. Co do twojej reklamacji to trochę dziwne że skoro jesteś ich abonamentem to powinni ci zapewnić działające wszystkie usługi. Może trzeba ich postraszyć przejściem do innej sieci.

#9 zakino

zakino


  • 10 431 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań/Inowrocław

Napisano 07 stycznia 2012 - 00:43

wgl dziwne problemy:P teoretycznie aktywacja jest bezpłatna.

#10 odrobaczony

odrobaczony
  • 85 postów
  • SkądZgierz

Napisano 07 stycznia 2012 - 01:02

wierzba123, pewnie dlatego, że wyłączałeś i włączałeś te opcje kilka razy. Zgadza się? Chyba z każdym włączeniem wysyła SMS aktywacyjny. Wtedy by się zgadzało, nie?

#11 humeniukp

humeniukp
  • 9 postów

Napisano 07 stycznia 2012 - 17:44

Tak ja też kilka razy włączałem i wyłączałem usługę facetime i z stąd te naliczone opłaty lecz pomimo że raz aktywowałem to po wyłączeniu i włączeniu telefonu znowu musiałem aktywować imessager bo już OK nie robiło się niebieskie. Po ponownym wysłaniu esa (aktywowaniu imessegera) OK było już niebieskie. O to odpowiedz PLAY Szanowny Panie, dziękuję za zgłoszenie dotyczące wysyłanych międzynarodowych wiadomości SMS, które wpłynęło za pośrednictwem strony internetowej 4 stycznia 2012 roku. Z przykrością informuję, że nie mamy możliwości zablokowania międzynarodowych wiadomości SMS wysyłanych automatycznie przez Pańskie urządzenie. Pragnę natomiast wyjaśnić zaistniałą sytuację. Wysyłane wiadomości SMS wiążą się z aktywowaniem usługi FaceTime. Każdorazowe aktywowanie usługi w ustawieniach telefonu inicjuje wysyłkę SMS, o czym telefon ostrzega w komunikacie o opłatach za aktywację usługi. Ten komunikat może nie pokazywać się, jeśli telefon nie został zakupiony w sieci Play. Ponadto istnieje możliwość, ze gdy usługa nie może aktywować się poprawnie, wiadomość jest ponawiana. FaceTime nie jest usługą sieci Play i nie posiada naszego wsparcia, ale radzimy wyłączyć ją w ustawieniach telefonu, jeśli nie chce być Pan obciążany kosztami korzystania z usługi. Radzimy także zaktualizować oprogramowanie telefonu do najnowszego, ponieważ w starszych wersjach ta usługa mogła posiadać błędy, a dodatkowo w najnowszej wersji włączenie usługi wymaga podania hasła, co zapobiega przypadkowemu włączeniu i obciążeniu opłatą. To samo dotyczy innych usług będących aplikacjami producenta. Jako Operator, nie mamy wpływu na działanie tych aplikacji. No i moja odpowiedź (ciekawi mnie co odpiszą) Witam Dziękuje za odpowiedz w mojej sprawie. Wiem że istnieje wyłączenie usługi Face Time, natomiast chciałbym w pełni korzystać z funkcji jakie posiada mój telefon dlatego też pragnę się spytać czy Play podjął jakiekolwiek działania aby umożliwić swym abonentom korzystanie z tej usługi lub w przyszłości funkcja ta będzie dostępna w Play tak jak ma to miejsce u innych operatorów. Czy jedynym rozwiązaniem jest zmiana operatora i czy istnieje możliwość rozwiązania umowy z tego powodu?

#12 zakino

zakino


  • 10 431 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań/Inowrocław

Napisano 07 stycznia 2012 - 17:59

kurde,kumpel ma ipka z karta play i nie ma problemu...

#13 humeniukp

humeniukp
  • 9 postów

Napisano 07 stycznia 2012 - 18:02

kurde,kumpel ma ipka z karta play i nie ma problemu...

A korzysta z imessagera i facetima?

#14 zakino

zakino


  • 10 431 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań/Inowrocław

Napisano 07 stycznia 2012 - 18:10

korzysta bo uzywamy do rozmow :D

#15 Mirko791

Mirko791
  • 4 558 postów
  • SkądJaworzno

Napisano 07 stycznia 2012 - 18:19

Aktywacja iMessage i Facetime nie jest bezpłatna, o czym użytkownik jest informowany podczas jej procesu. Po aktywacji wysyłane wiadomości (niebieski czat) są darmowe, bez względu na kraj, w którym znajduje się odbiorca. Jeżeli mimo to, jest coś naliczane za te smsy, oznacza to, że mamy zaznaczoną opcję 'wyślij sms, gdy nie można wysłać iMessage'. Jeśli ktoś chce uniknąć dodatkowych opłat, to należy tę opcję odznaczyć.

#16 humeniukp

humeniukp
  • 9 postów

Napisano 07 stycznia 2012 - 18:28

Bezpłatna ale nie w PLAY jedynie u operatorów którzy są dystrybutorami produktów apple

---------- Wpis dodano o 18:28 ---------- Poprzedni wpis dodano o 18:26 ----------

A korzysta z imessagera i facetima?

No to teraz zabiłęś mi gwoździa, ja też muszę to uruchomić.
Bezpłatne ale nie w PLAY tylko u operatorów którzy sprzedają produkty Apple

#17 Mirko791

Mirko791
  • 4 558 postów
  • SkądJaworzno

Napisano 07 stycznia 2012 - 18:32

W t-mobile też jest pobierana opłata, jednak zwracana jest z następną fakturą.

#18 laryzbyszko

laryzbyszko
  • 70 postów

Napisano 09 stycznia 2012 - 13:58

Sprawa jest dziwna, gdyż ja sam mam Playa, włączałem i wyłączałem iMessage już parę razy i tylko raz zapłaciłem za tego smsa do Anglii. Wydaje mi się też, że tylko raz (za pierwszym razem) pojawiło mi się to ostrzeżenie o możliwości pobierania opłat. Czyli wyglądało to tak, jakby iMessage się raz aktywowało, a potem już pamiętało, że ten numer był aktywowany. Nie mam również żadnych problemów opisanych przez Ciebie z niebieskim przyciskiem. Sprawdz jeszcze raz, czy zalogowałeś się na swoje apple id w imessage + czy masz wpisany swój numer włącznie z kierunkowym w ustawienia telefonu + czy w id dzwoniącego masz swój numer telefonu. Pozdrawiam

#19 humeniukp

humeniukp
  • 9 postów

Napisano 09 stycznia 2012 - 14:08

Chyba zrobie restore bo juz nie mam pomyslow. Niby wszystko ok tylko jak wejde w opcje-wiadomosci-odbieraj pod- mam adres email i nr telefonu lecz przy nr pisze weryfikuje. Jak powinien wygladac ten nr +48 ___ ___ ___?

#20 wierzba123

wierzba123
  • 90 postów

Napisano 10 stycznia 2012 - 09:40

ja też chyba kilka razy przesunąłem suwakiem i dlatego naliczyło te koszta - de facto skoro wiedzą o co chodzi to powinni zrobić jak w innych sieciach - jeśli jest tak, że aplikacja potrafi się aktywować kilka razy to tylko wydajemy kasę...

ja w zamian tego posiłkuję się aplikacją viber - działa bardzo fajnie i przynajmniej nie muszę płacić...

---------- Wpis dodano o 09:40 ---------- Poprzedni wpis dodano o 09:38 ----------

humeniukp, daj znać jaką odpowiedź dostaniesz !!!

#21 wierzba123

wierzba123
  • 90 postów

Napisano 21 stycznia 2012 - 13:21

humeniukp otrzymałeś jakąś odpowiedź...

dalsza część ciekawostek poniżej ;)

Dołączona grafika

Dołączona grafika

polecam sprawdzić godziny i czas połączeń ;)

poniżej odpowiedź z P4

" Szanowny Panie,

dziękuję za zgłoszenie, które wpłynęło za pośrednictwem Play24.

Uprzejmie informuję, że w historii połączeń na Pana koncie widnieje tylko jedno połączenie międzynarodowe wykonane w dniu 15 stycznia 2012 roku o godzinie 14:37 na numer 447704516305, trwało ono 3:11 minuty. Opłaty za wcześniejsze- przychodzące połączenie nie zostały pobrane.

Proszę więc o udanie się do serwisu w celu sprawdzenia telefonu, bad

W razie dodatkowych pytań lub sugestii zapraszam do kontaktu za pośrednictwem infolinii 790 500 500 bądź *500 (z numeru Play), poczty elektronicznej pod adresem: ok@pomocplay.pl lub poprzez stronę internetową www.24.play.pl.

Z poważaniem
Daria Kurek
młodszy specjalista back office ds. obsługi klienta"

#22 czarusblitz

czarusblitz
  • 69 postów
  • SkądKatowice

Napisano 04 marca 2012 - 16:58

A ja mam taka sama sytuacje jak kolega, ktory opisywal na poczatku dyskusji. U mnie aktywacja przebiegla prawidlowo, mail i nr tel zostalo poprawnie zweryfikowane, jak wchodze w wiadomosci, to pojawia mi sie niebieskie ok czyli imessage, natomiast jak chce wyslac wiadomosc to telefon nie chce wyslac wiadomosci (blad wyslania). Podobnie w druga strone, nie odbieram wiadomosci iMessage. Ma ktos jeszcze taka sytuacje? Moze jakies pomysly jak to naprawic?

#23 humeniukp

humeniukp
  • 9 postów

Napisano 04 marca 2012 - 18:42

U mnie wszystko zaczęło działać dopiero po Restore i od tamtej pory problem znikł :D




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych