Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Temat pomocy: Forum i wątki


Krok pierwszy: zdobycie wiedzy o problemie. Na samym początku postaraj się dowiedzieć czy ktokolwiek zadał już pytanie, które masz zamiar Ty zadać. Wyodrębnij ze swojego pytania słowa kluczowe. Wpisz je w wyszukiwarkę. Spróbuj również skorzystać z wyszukiwarki sieciowej typu google - prawdopodobnie nie jesteś pierwszą osobą z takim problemem, możesz w sieci znaleźć przynajmniej podstawową odpowiedź na swoje pytanie. Tym bardziej jeśli Twoje pytanie dotyczy “gorącego” tematu lub urządzenia ( nowości rynkowych) jest szansa, że na forum toczy się właśnie na ten temat dyskusja. Przeczytaj ją zanim napiszesz swój pierwszy post lub założysz nowy wątek.
 
Jeśli zamierzasz podać na forum link do ciekawostki , upewnij się czy już nie został on podany. 
 
Krok drugi: uważnie wybierz miejsce gdzie umieścisz swój post. Staraj się wybrać prawidłowy dział dla Twojego postu. Nie duplikuj postów w innych działach, nie zakładaj nowego wątku nawet jeśli nie doczekałeś się odpowiedzi. Daj innym użytkownikom forum przeczytać co napisałeś i zastanowić się nad problemem, pamiętaj, nie każdy jest na forum w tym czasie , w którym Ty na nim przebywasz. Duplikaty, źle umieszczone posty lub wątki mogą być przeniesione lub usunięte bez powiadomienia. 
 
Pamiętaj by w dziale , w którym chcesz napisać post, spojrzeć na ogłoszenia lub przyklejone wątki. Często zawierają one zasady właściwe dla działu lub są odpowiedzią na często spotykane pytania i problemy.
 
Krok trzeci: Dobrze zatytułuj wątek. Uważnie zastanów się nad tytułem wątku. Z zasady tytuł powinien być streszczeniem problemu. Nie tytułuj wątku samym faktem , że masz problem. To już wiemy. Gdybyś nie miał problemu, nie zadawałbyś pytania na forum. Przykład dobrego tytułu: “ Safari nie uruchamia się” Przykład złego: “Pomocy! Coś się dzieje z komputerem!”
 
Krok czwarty: poprawnie zadawaj pytania. Staraj się opisać problem i uwzględnić jak najwięcej szczegółów. Rodzaj komputera, systemu operacyjnego, określ problem jak możesz najlepiej. Im więcej detali tym większa szansa na diagnozę a tym samym na użyteczną pomoc.
 

 

Krok piąty: współpracuj. Podejmij dyskusję z osobami, które starają Ci się pomóc - opisz czy ich sugestie zadziałały czy nie , doprecyzuj coś jeśli zostaniesz o to poproszony. Poświęć swój czas tak jak ktoś poświęca czas Tobie. Podziękuj, możesz też nagrodzić osoby, które Ci pomogły klikając na ikonkę ludzika pod ich awatarem. Przyznajesz w ten sposób punkty reputacji.