Ogłoszenie

Ogłoszenie Module
Zwiń
1 z 3 < >

ZMIANA DOTYCZĄCA TEMATÓW O SIMLOCKU

Biorąc pod uwagę to co się dzieje na forum doszliśmy do wniosku, że garstka osób, która "zaoszczędziła" kilka zł nie może dezorganizować całego działu dziesiątkami tematów o simlocku tygodniowo.

Od tego momentu, temat simlocka na softach >4.1 poruszamy WYŁĄCZNIE w TYM TEMACIE, a na softach 3.x w TYM.


Dodatkowo utworzony został temat-poradnik Kompendium wiedzy na temat simlocków i sposobu ich ominięcia. Opisane są w nim wszystkie znane metody ominięcia simlocka dla wszystkich wersji iPhona i wszystkich wersji oprogramowania.

Wszystkie inne tematy dotyczące tej kwestii będą z forum usuwane, a ich autorzy będą otrzymywać ostrzeżenia, a w skrajnych przypadkach bany.
2 z 3 < >

ZASADY TWORZENIA TEMATÓW - REGULAMIN

Oto jak to wszystko ma wyglądać...

Tytuł tematu powinien składać się z:
  • prefiksu (który wybieramy przy tworzeniu nowego tematu np. [2G - 3.1.3])
  • krótki opis problemu, czyli nasz tytuł

Przykład:
[PREFIKS] Nazwa tematu
[2G - 3.1.3] Nie działa poczta

Pamiętaj o ortografii i interpunkcji - wpływa to na przejrzystość forum, ALE I NA TWÓJ WIZERUNEK!
SŁOWNIK JĘZYKA POLSKIEGO
Nie zapominaj, że zdanie rozpoczynamy wielką literą!

Jednocześnie przypominamy:
  1. W pierwszej kolejności przeczytaj Regulamin MyApple.pl.
  2. Użyj opcji Zaawansowane szukanie, sprawdź czy nikt przed Tobą nie pisał o tym samym.
  3. Zajrzyj do FAQ, najprawdopodobniej jest tam odpowiedź na Twoje pytanie.
  4. Swoje pytania formułuj zrozumiale, używaj przecinków, tak aby nikt nie miał problemów ze zrozumieniem Twojej wypowiedzi.

Proszę o stosowanie się do powyższych reguł - ma to ułatwić korzystanie z forum WSZYSTKIM użytkownikom.
3 z 3 < >

SZUKASZ GRY LUB APLIKACJI? PRZECZYTAJ



Pytania związane z poszukiwaniem APLIKACJI i GIER zadajemy w tych tematach:

Poszukiwania aplikacji...
http://myapple.pl/cydia-aplikacje-i-...rzenia___.html

Poszukiwania gier...


Dziękuję z góry za przestrzeganie regulaminu.
Zobacz więcej
See less

Reklamacja

Page Title Module
Przenieś Usuń Zwiń
X
Conversation Detail Module
Zwiń
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Reklamacja

    Witam wszystkich.

    Wczoraj 23.07.2009 zakupiłem nowego iPhone 3G 8GB w ERZE. W domu po rozpakowaniu na pierwszy rzut oka wszystko wyglądało OK. Jednak po dokładnych oględzinach stwierdziłem, że pomiędzy tą srebrną ramką, a wyświetlaczem u góry nad głośniczkiem jest szpara długości około 2cm. Co prawda jest ona cieniutka, ale mimo wszystko jest. W sumie jakoś mnie to nie przeraziło, pomyślałem tak musi być... Odpaliłem sprzęt i zacząłem się bawić, po około 20-25 minutach ciągłego świecenia ekranu w prawym dolnym rogu zaczęła pojawiać się dziwna żółta poświata, w miarę rozgrzewania się LCD było to coraz bardziej widoczne szczególnie na jasnych tłach - trochę tak jak by wyświetlacz był za mocno przyciśnięty w prawym dolnym rogu.
    Następnego dnia 24.07.2009 wybrałem się do ERY w celu reklamacji: oczywiście po uruchomieniu iPhone nie było od razu widać żółtej plamki, natomiast w miarę upływu czasu zaczęła powoli się pojawiać. Pokazałem również szparę o której wcześniej pisałem. Pani wzięła egzemplarz pokazowy i w nim takiej skazy nie było. W zgłoszeniu reklamacyjnym napisała o pojawiającej się żółtej plamie oraz opisywanej szparze w obudowie.
    I teraz pojawia się pytanie do Was - czy owe dolegliwości spowodują wymianę sprzętu na nowy, czy będą cudować z naprawą, albo napiszą, że wszystko jest OK i że tak ma być... ???

    Pozdrawiam
    symek2

  • #2
    Nie ! Tak nie moze byc !
    Oddaj go :P Poki cieply :P
    GG:8853255

    Never give up.! :x

    Komentarz


    • #3
      ale pamiętaj niezgodność towaru z umową nie baw sie w naprawy
      w salonie ery powinieneś sie od razu na to powołać

      Komentarz


      • #4
        Już go oddałem - dzisiaj rano, ale nie powołałem się na niezgodność towaru z umową i dostałem dowód oddania sprzętu do naprawy. Czyli jednym słowem dałem ciała ...

        Komentarz


        • #5
          Będą jaja jak napiszą Ci, że zalany...
          Pozdrawiam
          Vonn79
          _____________________________
          VAIO user and APPLE lover

          Komentarz


          • #6
            EHH a szparę w obudowie wydłubałem scyzorykiem ... szybki tuning ...
            I jak tu się nie zrażać do APPLE ..
            Czy telefonicznie mogę jakoś interweniować - wolę uniknąć sytuacji o której napisał Vonn79
            Ostatnio edytowany przez symek2; [ARG:4 UNDEFINED].

            Komentarz


            • #7
              szkoda że nie powołałeś sie jeszcze w salonie na niezgodność by dali ci nowy telefon i wywiązali sie z umowy
              zwłaszcza że nówka 1-dniowa więc nie powinno być żadnych problemów z jego wymianą
              dostał byś przynajmniej nowy BOX, a z serwisu "JEŚLI" wróci nowy to wymienią sam aparat bez reszty
              wszystko niby wporządku ale gdy będziesz chciał go opylić to zrobią sie schody
              ludzie z natury są wścibscy a numery ci sie nie będą zgadzać telefonu z papierami oraz pudłem

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez d3tr000 Zobacz posta
                szkoda że nie powołałeś sie jeszcze w salonie na niezgodność by dali ci nowy telefon i wywiązali sie z umowy
                zwłaszcza że nówka 1-dniowa więc nie powinno być żadnych problemów z jego wymianą
                dostał byś przynajmniej nowy BOX, a z serwisu "JEŚLI" wróci nowy to wymienią sam aparat bez reszty
                wszystko niby wporządku ale gdy będziesz chciał go opylić to zrobią sie schody
                ludzie z natury są wścibscy a numery ci sie nie będą zgadzać telefonu z papierami oraz pudłem
                W moim przypadku numer IMEI z faktury musi się zgadzać z faktycznym numerem IMEI telefonu. Telefon został kupiony na firmę, będzie wciągany do książki wyposażenia wiec nie ma mowy o takiej sytuacji jak mówisz. Jeśli będzie tak jak napisałeś to nie odbieram telefonu - chyba, że zrobią mi korektę do faktury.
                Generalnie to jestem wściekły na maxa - panienka w ERZE powiedziała, że nie ma możliwości wymiany telefonu na nowy, że jedyne wyście to reklamacja. Z tego co mówicie wprowadziła mnie w błąd. Może napisać oficjalne pismo do salonu ERY ??? Tylko pytanie czy to coś da ??

                Komentarz


                • #9
                  Więc tak bardzo źle zrobiłeś iż oddałeś go na serwis.

                  Bo po pierwsze:

                  IPhona nie można sprawdzić na miejscu w Erze czy innym salonie - tzn można jeśli się chce, ale zazwyczaj jest zapakowany oryginalnie i odpala się go w domu bo potrzeba aktywacji iTunsem.
                  I wtedy jak coś się stanie to w przeciągu 7 dni kalendarzowych - podkreślam znaczenie słowa cokolwiek !!, muszą tobie od ręki wymienić w sklepie/salonie - uznaje się za wadę fabryczną.

                  Druga opcja:

                  Niezgodność towaru z umową - nie mylić z gwarancją.
                  Jeśli cokolwiek się stanie z twym telefonem w przeciągu pierwszych 6 miesięcy masz prawo zgłosić reklamację jako niezgodność towaru z umową - jako domniemana wada fabryczna, która uaktywniła się w tym przedziale czasowym.
                  Jeśli serwis uzna (nokia 75% uznaje) iż masz rację (nie opłaca im się im bawić) wymienia sprzęt na nowy - nie naprawia go - tak nakazuje prawo konsumenta.
                  A jest to o tyle lepsze od serwisu gwarancyjnego iż sprzedający jest zobowiązany do zareklamowania go w imieniu owej firmy (czyli bierzesz w PLUSIE to PLUS a nie ty go reklamują - a to duża różnica, ale mało ludzi o tej opcji wie) i najczęściej przebeiga wszystko szybciej i jeśli po twej myśli to sprzęt zawsze jest oddawany nowy - wymóg prawny.

                  Trzecia opcja:

                  Naprawa gwarancyjna - oki uznają tobie gwarancje, Apple raczej wymieni fona na nowy ( z opisu szkód tak wnioskuje), ale czekasz od 21 do 28 dni roboczych, chyba iż "część" serwis uzna iż musi zamówić z za granicy (dobra ściema) to czas ulega bezterminowości. Lecz wtedy PLUS (przykład) musi ci zapewnić telefon zastępczy - ale ta opcja mało kiedy się odbywa, chodzi o bezterminowość .

                  Więc zjechałeś misję ale to wina ludzkiej niewiedzy i pewnie też niewiedzy pani/pana z salonu.

                  Pocieszę cię iż oni fona nie wysyłają w tym samym dniu do serwisu - chyba że masz szczęście.
                  Więc rano ruszaj (_Y_) z kwitkiem do salonu i powiedz iż nie chcesz serwisu gwarancyjnego a nowy telefon.
                  Powołując się na to iż nie mogłeś sprawdzić telefonu na miejscu i miałeś 7 dni na sprawdzenie tego w domu.
                  Jeśli będzie ściemniała - wołaj od razu kierownika salonu, najlepiej już wtedy zachowuj się oburzenie, pełna irytacja by wiedzieli, że ty wiesz czego chcesz.

                  Jeśli to nie pomoże udaj się do miejskiego rzecznika konsumentów - lub najpierw zadzwoń, ale ważne byś zdążył wycofać telefon z wysyłki do serwisu.


                  Miałem taką akcję w PLUSie Zabrzańskim - autoryzowany sklep, i męczyłem ich 48h po czym zagroziłem rozwiązaniem umowy z winy operatora - tak doradził rzecznik, i szybko się opamiętali.
                  Nokia E75 była u mnie nowa, dostarczona kurierem po 24h .

                  Ogólnie nie daj sobie w kaszę dmuchać i jak oni chu^**(() to ty bądź większym - jak Bóg Kubie tak ... Uwierz sprawdza się.
                  Na jednym z grobowców napisane jest: You see a grave.
                  You read: Here rests Mr.Bill G.
                  He fell out of the window. Oczywista aluzja do Billa Gatesa.

                  Komentarz


                  • #10
                    Twoje rady są dobre, ale dla zwykłego konsumenta. Ja natomiast owym konsumentem w myśl ustawy nie jestem, gdyż telefon zakupiłem na działalność gospodarczą i tu przepisy są trochę inne. W moim przypadku sprzedawca podejmuje decyzję co do sposobu realizacji gwarancji. Dopiero po dwóch zgłoszeniach reklamacyjnych tej samej usterki mam prawo zażądać nowego towaru lub wolnego od wad.
                    Ostatnio edytowany przez symek2; [ARG:4 UNDEFINED].

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez symek2 Zobacz posta
                      Twoje rady są dobre, ale dla zwykłego konsumenta. Ja natomiast owym konsumentem w myśl ustawy nie jestem, gdyż telefon zakupiłem na działalność gospodarczą i tu przepisy są trochę inne. W moim przypadku sprzedawca podejmuje decyzję co do sposobu realizacji gwarancji. Dopiero po dwóch zgłoszeniach reklamacyjnych tej samej usterki mam prawo zażądać nowego towaru lub wolnego od wad.
                      E 75 miałem na firmę i nadal mam jako 2 telefon .
                      Więc wybacz ale mam rację ...
                      I o ile się nie mylę nawet lepiej jak jest na podmiot gospodarczy bo czasy serwisu się zmniejszają w każdym przypadku - też o tym nie wiedziałem, ale od tego jest rzecznik, a potem już się wie i radzi innym np: na takich forach.
                      Jeśli nie uda się (ale ja bym się z nimi wadził do oporu) to reklamuj jako niezgodności towaru z umową (umowę podpisałeś TY w imieniu swej firmy z firmą Era i jak coś powiedź iż poskarżysz owy salon a nie producenta fona) - ukryta wada fabryczna.

                      Więc trzeba pokazać iż wiesz na czym stoisz inaczej cię bez wazeliny ... - To jest Polska XXI wieku.
                      Przykre ale prawdziwe.

                      Podobne coś przerabiałem też z Rowerem, laptopem, aparatem no i fonem - zawsze szybciej lub wolniej ale wygrywałem - radząc się rzeczniczki praw konsumenta, bo po to oni są powołani i opłacani z naszych podatków.

                      ---- Dodano 24-07-2009 o godzinie 19:29 ----
                      Jak jesteś z Zabrza lub okolic z miłą chęcią mogę iść z tobą się wykłócić - pełna kultura gwarantowana - takie me hobby .
                      Ostatnio edytowany przez Scobel; [ARG:4 UNDEFINED]. Powód: Wpisy zostały automatycznie połączone
                      Na jednym z grobowców napisane jest: You see a grave.
                      You read: Here rests Mr.Bill G.
                      He fell out of the window. Oczywista aluzja do Billa Gatesa.

                      Komentarz


                      • #12
                        Moim zdaniem nie powinieneś się bać zmiany IMEI w przypadku wymiany.

                        Kupiłem iPhone'a w Orange. Dostałem protokół serwisowy gdzie był wyszczególniony numer IMEI fona oddanego do serwisu, pełen opis naprawy/wymiany. W moim przypadku było to tak: "Brak możliwości naprawy urządzenia. Usterka nie wystąpiła z winy użytkownika. Urządzenie wymieniono na nowy egzemplarz. Numer IMEI: ..i tu nowy numer.." W swoim iPhone już w salonie zauważyłem, że aparat robi zdjęcia w odcieniach zieleni i to w negatywie. Pracownik salonu resetował iPhone do ustawień fabryczny, przywracał w iTunes i nic to nie dało. Serwis grzebał się z diagnozą 3,5 tygodnia. Jeżeli zakupiłbym telefon w sklepie internetowym Orange to nie mógłbym wymienić go w salonie tylko odesłać na adres sklepu. Miła pani poinformowała mnie, że czas oczekiwania na wymianę trwa do miesiąca.

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez mejden Zobacz posta
                          Kupiłem iPhone'a w Orange. Dostałem protokół serwisowy gdzie był wyszczególniony numer IMEI fona oddanego do serwisu, pełen opis naprawy/wymiany. W moim przypadku było to tak: "Brak możliwości naprawy urządzenia. Usterka nie wystąpiła z winy użytkownika. Urządzenie wymieniono na nowy egzemplarz. Numer IMEI: ..i tu nowy numer.." W swoim iPhone już w salonie zauważyłem, że aparat robi zdjęcia w odcieniach zieleni i to w negatywie. Pracownik salonu resetował iPhone do ustawień fabryczny, przywracał w iTunes i nic to nie dało. Serwis grzebał się z diagnozą 3,5 tygodnia. Jeżeli zakupiłbym telefon w sklepie internetowym Orange to nie mógłbym wymienić go w salonie tylko odesłać na adres sklepu. Miła pani poinformowała mnie, że czas oczekiwania na wymianę trwa do miesiąca.
                          I tu się mylisz - zamawiając coś przez neta, nie masz możliwości sprawdzenia tego czy działa.
                          A przecie pisze iż towar dostajesz nowy i bez wad.
                          I tutaj wchodzi w grę Niezgodność Towaru z Umową - i pierwszy AUTORYZOWANY PUNKT ORANGE musi ci to uwzględnić !!.
                          Wybacz, że ci tego nie powiedzieli - bo takie są z nich ludziki, mają cię w ass tuż po podpisaniu umowy.
                          Na jednym z grobowców napisane jest: You see a grave.
                          You read: Here rests Mr.Bill G.
                          He fell out of the window. Oczywista aluzja do Billa Gatesa.

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez Scobel Zobacz posta
                            E 75 miałem na firmę i nadal mam jako 2 telefon .
                            Więc wybacz ale mam rację ...
                            I o ile się nie mylę nawet lepiej jak jest na podmiot gospodarczy bo czasy serwisu się zmniejszają w każdym przypadku - też o tym nie wiedziałem, ale od tego jest rzecznik, a potem już się wie i radzi innym np: na takich forach.
                            Jeśli nie uda się (ale ja bym się z nimi wadził do oporu) to reklamuj jako niezgodności towaru z umową (umowę podpisałeś TY w imieniu swej firmy z firmą Era i jak coś powiedź iż poskarżysz owy salon a nie producenta fona) - ukryta wada fabryczna.

                            Więc trzeba pokazać iż wiesz na czym stoisz inaczej cię bez wazeliny ... - To jest Polska XXI wieku.
                            Przykre ale prawdziwe.

                            Podobne coś przerabiałem też z Rowerem, laptopem, aparatem no i fonem - zawsze szybciej lub wolniej ale wygrywałem - radząc się rzeczniczki praw konsumenta, bo po to oni są powołani i opłacani z naszych podatków.

                            ---- Dodano 24-07-2009 o godzinie 19:29 ----
                            Jak jesteś z Zabrza lub okolic z miłą chęcią mogę iść z tobą się wykłócić - pełna kultura gwarantowana - takie me hobby .
                            Nie jestem z Zabrza, ani okolic, ale dzięki za dobre chęci
                            Poczekam już z tą pierwszą reklamacją, jeśli nie dostane nowego to będę działał ostrzej.
                            Dzięki za info. Jak już będę wiedział co i jak z reklamacją to na pewno napiszę na forum jak się sprawa zakończyła.

                            P.S. Czy ERA wysyła iPhone do tej firmy Regenersis, czy może jeszcze gdzieś indziej ??

                            P.S. 2 Towar konsumpcyjny, czyli towar zakupiony przez osobę fizyczną na użytek własny a nie w celu prowadzonej działalności gospodarczej lub zawodowej może okazać się niezgodny z umową.

                            P.S.3 Niezgodność towaru z umową a odpowiedzialność sprzedawcy
                            Zasady dotyczące odpowiedzialności sprzedawcy za wady towaru w stosunku do konsumenta zostały szczegółowo uregulowane w ustawie z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego (Dz. U. z 2004 r. Nr 141 poz. 1176). Ustawa ma na celu zabezpieczenie szeroko pojętego interesu konsumenta w przypadku, gdy sprzedany towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest wadliwy.
                            W pierwszej kolejności należy podkreślić, że ustawa ma zastosowanie do dokonywanej w zakresie przedsiębiorstwa sprzedawcy sprzedaży rzeczy ruchomej osobie fizycznej, która nabywa rzecz w celu nie związanym z działalnością zawodową lub gospodarczą, zatem znajdzie ona zastosowanie wyłącznie w stosunku do konsumentów.


                            TAK JAK MÓWIŁEM - W MOIM PRZYPADKU TE PRZEPISY NIE DZIAŁAJĄ !!!
                            Ostatnio edytowany przez symek2; [ARG:4 UNDEFINED].

                            Komentarz


                            • #15
                              wysyłają go do regenersis dlatego to trwa troche czasu
                              niestety nie dostaniesz nowych dokumentow z nowym numerem IMEI, jesli dadza ci nowy telefon
                              tak jak napisal "majden" bedzie tylko adnotacja statusu serwisowania ze byla wymiana telefonu na nowy
                              mozesz ta karte dolaczyc do papierow w firme i nic wiecej nie zrobisz i nie uzyskasz
                              w karcie gwarancyjnej by to dodatkowo zapisali ale jak wiemy iphone nie posiada karty gwarancyjnej wiec nie ma gdzie
                              na fakturze mozliwe gdzie masz napisany IMEI przekresla go i wpisza prawidlowy a i nakleja plombke Regenersis
                              Ostatnio edytowany przez d3tr000; [ARG:4 UNDEFINED].

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X